Αεροπορικές κρατήσεις: Το δεύτερο κύμα πανδημίας έφερε ολέθριες επιπτώσεις στις αεροπορικές κρατήσεις

Αεροπορικές κρατήσεις: Αρνητική εικόνα στις αεροπορικές εταιρίες μετά το δεύτερο κύμα της πανδημίας

Αεροπορικές κρατήσεις: Καταστροφικές οι συνέπειες για τις αεροπορικές κρατήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο έφερε το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού. Αυτό το συμπέρασμα αναλύεται περαιτέρω στην έρευνα «The impact of COVID-19 on European and Greek Aviation. Οι επιπτώσεις της νόσου COVID-19 στην ευρωπαϊκή και ελληνική αεροπορία» της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (International Air Transport Association-IATA).

Η ελάχιστη επιστροφή στον ρυθμό των κρατήσεων κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου έχει εξαφανιστεί λόγω των νέων περιοριστικών μέτρων. Να επισημανθεί ότι τα μέτρα έχουν επιβληθεί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες με στόχο να σταματήσει η εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού.

Η έξαρση των κρουσμάτων κορονοϊού στην Ευρωπαϊκή Ένωση προκάλεσε μεγάλη ζημιά στις καθαρές πωλήσεις εισιτηρίων των αεροπορικών εταιρειών σε ετήσια βάση.

Πιο συγκεκριμένα την καλοκαιρινή περίοδο, και ειδικότερα το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, η μείωση στις πωλήσεις εισιτηρίων παρέμενε στο επίπεδο του 66%. Σε αναλογία με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, στα τέλη Οκτωβρίου, η πτώση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο άγγιξε το 85% σε ετήσια βάση.

Να σημειωθεί ότι οι αεροπορικές εταιρείες προχώρησαν σε μείωση των εισιτηρίων τους. Η μείωση έγινε για να αυξήσουν τη ζήτηση για τα αεροπορικά ταξίδια. Χαρακτηριστικά, τον Ιούλιο οι ναύλοι των αερογραμμών (135 ευρώ) για ταξίδια από και προς την Ελλάδα κινήθηκαν σε επίπεδα χαμηλότερα σε ποσοστό 27%. Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (185 ευρώ).

Γενικότερα, όπως συμπεραίνει η έρευνα της IATA, το 60% των δρομολογίων στην Ε.Ε. διακόπηκαν τον Απρίλιο του 2020. Παράλληλα 14 διαδρομές δεν έχουν ακόμη τεθεί σε λειτουργία ξανά.

Η τάση των ταξιδιωτών που ορίζει και τα αποτελέσματα των αεροπορικών κρατήσεων

Τονίζεται ότι, οι ταξιδιώτες δείχνουν μεγαλύτερη προθυμία να πραγματοποιήσουν ταξίδια σε προορισμούς εντός των χωρών από τις οποίες κατάγονται. Την ίδια στιγμή είναι λιγότερο πρόθυμοι να ταξιδέψουν σε προορισμούς του εξωτερικού. Αυτή η τάση των ταξιδιωτών οφείλεται στο γεγονός ότι οι περιορισμοί στο εσωτερικό των χωρών καταργούνται πιο γρήγορα. Ενώ οι περιορισμοί για τα διεθνή ταξίδια είναι πιο δύσκολο να καταργηθούν. Ειδικότερα η μείωση της ζήτησης στα εσωτερικά ταξίδια ανήλθε σε ποσοστό 50,9%. Τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για τα διεθνή ταξίδια διαμορφώθηκε στο 88,3% σε σχέση με το 2019.

Η ίδια έρευνα φανερώνει και τον σημαντικό ρόλο των αερομεταφορών στην ελληνική οικονομία. Πριν από την υγειονομική κρίση, οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούσαν το 10% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ). Με 19,7 δισ. δολάρια, υποστηρίζοντας μισό εκατομμύριο θέσεις εργασίας.

Related posts

Βαρύ πένθος για τον Μιχάλη Κουινέλη – Δύσκολες ώρες για τον τραγουδιστή

Θλίψη στο Άργος: Εργαζόμενος στην καθαριότητα πέθανε εν ώρα εργασίας – Ήταν πατέρας 4 παιδιών

EKTAKTO – Φωτιά TΩΡA σε πασίγνωστο Χιονοδρομικό Κέντρο της Ελλάδας: Σuναγερμός στην Πυροσβεστική