Δεν σταματάει το Μετρό στον Πειραιά: Αυτοί είναι οι νέοι σταθμοί που έρχονται

Μετρό: Νέοι σταθμοί σε κάθε γωνία της πρωτεύουσας

Οι ράγες του Μετρό πρόκειται να βρεθούν σε κάθε γωνιά της Αθήνας και υπάρχουν ήδη πλάνα για τους νέους σταθμούς. Ας δούμε που θα βρίσκονται.

Σε πλήρη λειτουργία βρίσκονται από τη Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου, οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, που μειώνουν θεαματικά τον χρόνο μετακίνησης των επισκεπτών από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο κέντρο της πρωτεύουσας και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».

Οι τρεις νέοι σταθμοί «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο», αναβαθμίζουν και τη ζωή των κατοίκων των εν λόγω περιοχών, οι οποίοι μέχρι πρότινος αντιμετώπιζαν σημαντικές δυσκολίες κατά τη μετακίνησή τους.

Η επέκταση, ωστόσο, του δικτύου το Μετρό δεν τελειώνει με τον Πειραιά, μιας και οι ράγες του εν λόγω μαζικού μέσου μεταφοράς αναμένεται – συν τω χρόνω – να «καταλάβουν» κάθε γωνιά του Λεκανοπεδίου.

Γραμμή 4

Έργο ορόσημο για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αναμένεται να αποτελέσει η κατασκευή της Γραμμής 4, με τα έργα να βρίσκονται σε εξέλιξη. Τα πρώτα εργοτάξια έχουν ήδη στηθεί, ένα εκ των οποίων βρίσκεται στην Κατεχάκη όπου έχει ξεκινήσει η διάνοιξη του φρέατος από το οποίο θα μπει ο πρώτος «μετροπόντικας» στις αρχές του νέου έτους.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να αλλάξει πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της πρωτεύουσας.

Μετρό: Αλλάζει εντέλως ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας

Το πρώτο τμήμα θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς (δείτε τους εδώ) και θα διατρέχει τέσσερις δήμους. Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ., εξυπηρετώντας περί τους 340.000 επιβάτες, ενώ ο χρόνος για τη μετακίνηση του επιβατικού κοινού από το Άλσος Βεϊκου στο Γουδή θα είναι περίπου 17,5 λεπτά. Ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης ανέρχεται σε περίπου 8 χρόνια.

Στη συνέχεια θα πάρει σειρά το δεύτερο τμήμα (Γουδή-Μαρούσι) που θα έχει μήκος 9,6 χλμ. και θα περιλαμβάνει 8 σταθμούς.

Επέκταση Γραμμής 2

Πριν, ωστόσο, δούμε τη νέα Γραμμή 4, το επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας και δη κάτοικοι της Δυτικής Αττικής αναμένεται να καλωσορίσουν την επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινη) προς Ίλιον.

Όπως επισήμανε κατά τη χθεσινή του ομιλία ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου πνοής για τη Δυτική Αττική, το οποίο υπενθυμίζουμε ότι έχει συνολικό κόστος 350 εκ. ευρώ.

Σε πρώτη φάση θα κατασκευαστούν τρεις νέοι σταθμοί: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Βάσει του σχεδιασμού, οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.

Με την ολοκλήρωσή του, οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινηθούν από το Ίλιον στο Σύνταγμα σε 20 λεπτά, και από το Ίλιον στην Ομόνοια σε μόλις 15 λεπτά. Το έργο θα είναι έτοιμο περίπου 4 χρόνια μετά την εκκίνησή του.

Ακόμα, υπάρχει η επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον μέχρι τα Άνω Λιόσια και το Μενίδι, αλλά το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Τέλος, σχεδιάζεται και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα μέσω επιπλέον δικτύου μήκους 4,4 χιλιομέτρων και τρείς νέους σταθμούς (Άνω Γλυφάδα, Λεωφ. Βουλιαγμένης και Γλυφάδα).

Related posts

Βασίλης Καρράς: Ένας χρόνος πέρασε από τον θάνατο του άρχοντα – Συγκίνηση στο ετήσιο μνημόσυνό του

Έκτακτο τώρα για Δημήτρη Κόκκοτα – Ανατροπή από τη σύζυγό του

ΘΡΗΝΟΣ: Πέθανε ο αθλητής Σάκης Σιδέρης- Τον πρόδωσε η καρδιά του