Ελληνική ακτοπλοΐα: Πλήγηκε σοβαρά λόγω της άμεσης εξάρτησής της με τον τουρισμό
Ελληνική ακτοπλοΐα: Η πανδημία του κορονοϊού επέφερε τεράστιες οικονομικές ζημίες στον τουριστικό κλάδο. Εξαιτίας της αλληλένδετης σχέσης μεταξύ τουρισμού και ελληνικής ακτοπλοΐας, η δεύτερη επηρεάστηκε σημαντικά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλη Σακέλλη η απώλεια στα έσοδα μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 300 εκατ. ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε «Σε καλές εποχές, όπως το 2019, περισσότερο από το 65% της κίνησης. Δηλαδή περισσότεροι από 12 εκατ. επιβάτες Έλληνες ή αλλοδαποί διακινούνται για τουρισμό. Το 2020 ήταν μία χρονιά που ξεκίνησε καλά σε ότι αφορά την κίνηση της περιόδου από την 1η Ιανουαρίου έως τις 19 Μαρτίου. Αλλά και σε ό,τι αφορά τις κρατήσεις. Οι οποίες ήταν σημαντικά αυξημένες με θετικές ενδείξεις σε ότι αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Δυστυχώς, οι καλές προοπτικές διαψεύστηκαν, η πτώση του τουρισμού εκτιμάται σε 80% και όλοι μας γνωρίζουμε και έχουμε βιώσει τις συνέπειες της πανδημίας σε όλους τους κλάδους της οικονομίας».
Με βάση τα στοιχεία μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Προβλέπεται μείωση της κίνησης για το 2020 που θα φτάσει το 55% στον αριθμό των επιβατών. Που αντιστοιχεί σε 10.300.000 λιγότερους ταξιδιώτες, 35% στον αριθμό των οχημάτων και 20% στον αριθμό των φορτηγών.
Δείτε ποια είναι τα πιθανότερα σενάρια για την πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας το 2021
Σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη «αν όλα πάνε καλά ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019, δηλαδή είναι βέβαιο ότι το 2021 θα είναι μία κακή και προβληματική χρονιά για τον τουρισμό μας».
Επιπρόσθετα, τόνισε «Ο Σύνδεσμός μας εν αναμονή των εξελίξεων για την περίοδο μετά την 1/6 του 2021. Έχει προτείνει στην κυβέρνηση τη λήψη μέτρων για το πρώτο πεντάμηνο του 2021 κατά τη διάρκεια του οποίου. Τα αποτελέσματα είναι απολύτως προβλέψιμα. Τα μέτρα αυτά αποσκοπούν στην ενίσχυση του κλάδου για την εκπλήρωση των δρομολογιακών υποχρεώσεων των πλοίων μας για την απαραίτητη εξυπηρέτηση των νησιών μας. Τα μέτρα είναι αναγκαία διότι διαφορετικά θα οδηγηθούμε στην αποδυνάμωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου, ο οποίος σήμερα προσφέρει ποιοτικές και αξιόπιστες υπηρεσίες στα νησιά μας».
Τέλος, κατέληξε «Αν απομακρυνθούν πλοία από τις γραμμές μας αυτά θα είναι πρώτα απ’ όλα τα ποιοτικότερα. Αυτά τα πλοία δεν μπορούν να αντικατασταθούν, γιατί δεν υπάρχουν όπως είπαμε στη διεθνή αγορά διαθέσιμα και κατάλληλα, ακόμα και μεγάλης ηλικίας, για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες. Κάθε πλοίο που θα αποχωρήσει θα αφήσει ένα κενό το οποίο άμεσα δεν θα καλυφθεί, δηλαδή πάμε πολλά χρόνια πίσω».