Έρχεται «κόκκινη κάρτα» σε όσους δεν αλλάξουν την παλιά ταυτότητα: Μέχρι πότε πρέπει να γίνει η αλλαγή

by Ioanna Themistocleous
Έρχεται «κόκκινη κάρτα» σε όσους δεν αλλάξουν την παλιά ταυτότητα: Μέχρι πότε πρέπει να γίνει η αλλαγή

Η κυβέρνηση έχει βάλει «στο τραπέζι» μια σειρά μέτρων προκειμένου να επιβάλει σε όλους τους πολίτες την απόκτηση της νέας αστυνομικής ταυτότητας μέχρι το 2026.

Μπορεί να «φουντώνουν» οι διαμαρτυρίες ορισμένων ομάδων σε αστυνομικά τμήματα της χώρας, ωστόσο όπως όλα δείχνουν η κυβέρνηση δεν σκοπεύει να «κάνει πίσω» στο ζήτημα των νέων ταυτοτήτων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, οι κυβερνητικές πηγές διαμηνύουν πως εξετάζονται διάφορα μέτρα για την καθολική επιβολή των νέων ταυτοτήτων από το 2026, όπως:

ταξίδια στο εξωτερικό μόνο με νέα ταυτότητα (Αύγουστος 2026 και εξής).

χρέωση χωρίς τη νέα ταυτότητα για συναλλαγές με το δημόσιο.

άρση του μέτρου της 10ετούς ισχύος για τις παλιές ταυτότητες.

Σύμφωνα, μάλιστα, με το ρεπορτάζ, η επιλογή του 2026 ως έτους – ορόσημο για τη μετάβαση από τις παλιές στις νέες ταυτότητες δεν είναι τυχαία και αυτό γιατί τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς, λήγει το «deadline» που έχουν θέσει οι Ηνωμένες Πολιτείες για τις ταυτότητες που χρησιμοποιούμε σήμερα.

Πιο αναλυτικά, σημειώνεται πως οι ΗΠΑ δεν τις θεωρούν αξιόπιστες, καθώς τονίζουν πως είναι εύκολο να πλαστογραφηθούν.

Επιπλέον, τον Αύγουστο του 2026 λήγει και η αντίστοιχη ημερομηνία που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για αντίστοιχους λόγους. Αυτό σημαίνει πως, αντίθετα με αυτό που γίνεται σήμερα, κανείς δε θα μπορεί να ταξιδέψει εντός ΕΕ με παλιά ταυτότητα.

Νέες ταυτότητες: Τι αλλάζει στα ραντεβού

Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός που θα αποκτά ο πολίτης πριν βγάλει τη νέα ταυτότητα

«Κλειδί» στις νέες ταυτότητες θα αποτελεί ο Προσωπικός Αριθμός, αφού θα είναι το στοιχείο για την επαλήθευση φυσικών προσώπων που συναλλάσσονται με τους φορείς του δημοσίου τομέα και θα χορηγείται υποχρεωτικά σε όποιον έχει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) ή Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).

Πριν από την έκδοση νέας ταυτότητας οι πολίτες θα πρέπει να αποκτούν τον Προσωπικό Αριθμό μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας myinfo στο Gov.gr.

Ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη θα είναι ο ΑΦΜ συν επιπλέον τρία στοιχεία, ένα γράμμα και δύο αριθμοί, που θα τα επιλέγει ο ίδιος ο πολίτης στην ειδική πλατφόρμα myinfo.

Ο πολίτης θα μπαίνει αρχικά στην πλατφόρμα myinfo για να διαμορφώσει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό του, ο οποίος θα αποτελείται από ένα γράμμα του αλφαβήτου που θα πρέπει να είναι διαθέσιμο και στη λατινική γλώσσα (δηλαδή Κ, Μ, Ν, Ο κ.ο.κ, αλλά όχι Ψ, Θ, Ω κ.λπ), από δύο αριθμητικά ψηφία και από ολόκληρο τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του.

Συγκεκριμένα, ο πολίτης από τα τρία επιπλέον αλφαριθμητικά στοιχεία που θα προστεθούν στον προσωπικό του αριθμό θα επιλέγει τα δύο (το γράμμα και έναν αριθμό), ενώ η πλατφόρμα myinfo θα επιλέγει το τρίτο στοιχείο (έναν αριθμό). Ολόκληρος ο προσωπικός αριθμός θα αποθηκεύεται πλέον στις νέες ταυτότητες.

Αλλαγές στα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες

Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση από την ώρα που θα εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός.

«Παράλληλα, έχουμε ετοιμάσει ένα καινούργιο σύστημα για να διευκολύνουμε και τη λειτουργία της αστυνομίας, ένα σύστημα για τα ραντεβού. Όλο αυτό λοιπόν θα ξεκινήσει παράλληλα με την εισαγωγή του Προσωπικού αριθμού. Λίγη υπομονή» είπε ο κ. Παπαστεργίου.

Σε περίπτωση που μέσω του myinfo θα διαπιστώνεται αναντιστοιχία (λάθος) στον τρόπο γραφής κάποιου στοιχείου του πολίτη (π.χ. του επωνύμου, του ονόματος, της ημερομηνίας γέννησης κ.λπ), θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή μια προειδοποίηση που θα λέει ότι στο Μητρώο Πολιτών φαίνεστε έτσι, ενώ στο Μητρώο της Αστυνομίας φαίνεστε διαφορετικά αναφέρει η ΕΡΤ.

Μάλιστα θα παροτρύνει τον πολίτη να διορθώσει άμεσα τα στοιχεία του, ώστε να είναι ίδια παντού. Θα πρέπει για μία και μόνη φορά, εφόσον υπάρχει τέτοιο σοβαρό ζήτημα, ο πολίτης να επισκεφθεί το ληξιαρχείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένος, προκειμένου η διόρθωση να γίνει επιτόπου.

Σημειώνεται ότι παράλληλα με τις νέες ταυτότητες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δημιουργούν έναν νέο τρόπο αυθεντικοποίησης πολύ πιο ισχυρό, παρέχοντας τη δυνατότητα στους πολίτες που το επιθυμούν να αποκτήσουν νέους ισχυρούς κωδικούς (όσοι θέλουν θα μπορούν να κρατήσουν τους παλιούς κωδικούς), προκειμένου να εισέρχονται στο Τaxisnet, στο Gov.gr και στις άλλες ψηφιακές πλατφόρμες με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Προτεινόμενα