Γιώργος Γεραπετρίτης: «Θα μπω στο πρώτο τρένο που θα ξεκινήσει τα δρομολόγια»

by Newsroom i-diakopes.gr
Γιώργος Γεραπετρίτης: «Θα μπω στο πρώτο τρένο που θα ξεκινήσει τα δρομολόγια»

Γιώργος Γεραπετρίτης: Όσα δήλωσε ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών

Ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών στη δευτερολογία του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, επεσήμανε τα λάθη του σταθμάρχη και τις διαχρονικές ευθύνες για το δυστύχημα στα Τέμπη.

«Δεν θέλω να μου αποδίδεται ως μομφή ότι ήρθα για να κάνω διάχυση ευθυνών. Δεν έχω άγνοια ή περιορισμένη γνώση. Δεν είμαι περιορισμένης ευθύνης όπως το παρουσίασαν οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης », είπε ξεκινώντας την δευτερολογία του στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής ο Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ερωτηθείς γιατί δεν ορκίστηκε υπουργός Μεταφορών απάντησε μεταξύ άλλων, ο κ. Γεραπετρίτης απάντησε: «Υπάρχει το σύνταγμα που λέει στο άρθρο 37 που λέει ότι ο υπουργός ορίζεται με ΠΔ και υπάρχει και η διάταξη που λέει ότι ο υπουργός ορίζεται από τον πρωθυπουργό και υπάρχει και η πρόβλεψη ότι ο εκάστοτε υπουργός Επικρατείας μπορεί να αναλαμβάνει επικεφαλής υπουργείου. Με το ίδιο ΠΔ ορίστηκε και ο κ. Πιερρακάκης. Στο ΠΔ ορίζεται ως υπουργός Επικρατείας. Προφανώς και δεν χρειάζεται να ορκιστώ».

Ο κ. Γεραπετρίτης επέμεινε ότι αυτό το πεδίο δεν πρέπει να είναι πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης και επέρριψε ευθύνες στην αξιωματική αντιπολίτευση ότι το μετέτρεψε ακριβώς σε αυτό. «Άκουσα ότι το δυστύχημα οφείλεται αποκλειστικά στην κυβέρνηση και θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Την συγνώμη που είπαμε εκ μέρους όλου του πολιτικού συστήματος δεν την άκουσα από κανέναν σας εδώ», τόνισε ο Γεραπετρίτης επαναλαμβάνοντας παράλληλα ότι «θα γίνει πλήρης διερεύνηση και θα πάει μέχρι τέλους», 

Για τις συμβάσεις, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε: «Ας υποθέσουμε ότι δεν ήταν το 33% που παραδώσατε. Τι παραδόθηκε το 2016; Από τους 52 παραδόθηκαν οι 17. Μηδέν κέντρο τηλεδιοίκησης από τα τρία και η λήξη της σύμβασης ήταν ο 2016. Ναι, υπάρχουν ευθύνες διαχρονικές. Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα για την συμπληρωματική σύμβαση».

Ακόμη ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε στα πρακτικά όλα όσα πιστοποιούν την έκταση παραλαβής του έργου όπως του ζητήθηκε και πρόσθεσε: «Άκουσα με λύπη τον κ. Φάμελλο να προσπαθεί να επιχειρηματολογήσει λέγοντας ότι έχουμε άγνοια για τα δημόσια έργα».

Στην συνέχεια, ο υπουργός Επικρατείας είπε όσον αφορά στο ζήτημα του προσωπικού είπε ότι είναι μια μεγάλη πληγή. «Υπάρχει έλλειψη προσωπικού σε πολλές και κρίσιμες υποδομές στην χώρα. Έγινε όμως μια προσπάθεια να στελεχωθεί ο ΟΣΕ σε κρίσιμες θέσεις σε ότι αφορά στην δρομολόγηση των συρμών. Μην υποτιμάτε τα ΔΠΥ. Προσελήφθησαν τακτικά και όχι μέσω ΑΣΕΠ γιατί γλιτώσαμε πολύ χρόνο έτσι», υπογράμμισε ο ίδιος.

Γιώργος Γεραπετρίτης: «Θα μπω στο πρώτο τρένο που θα ξεκινήσει τα δρομολόγια»

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης για το δυστύχημα στα Τέμπη

«Πήγαμε και δρομολογήσαμε τις 217 προσλήψεις με τακτικό προσωπικό και 200 με ΔΠΥ που θα παραμείνουν. Θα δούμε πως θα αξιοποιήσουμε τους φύλακες ισόπεδων διαβάσεων. Επί ΣΥΡΙΖΑ στις θέσεις αυτές προβλέφθηκαν 35 προσλήψεις και έκανε 24 εκ των οποίων 13 σταθμάρχες», είπε στη συνέχεια.

Για την τηλεδιοίκηση στην Λάρισα, σημείωσε: «Μας παραδόθηκε το 2019 κατεστραμμένη. Δεν λειτουργούσε λόγω της φωτιάς. Δεν υπήρχε όταν παραλάβαμε. Άρα όλα γίνονταν χειροκίνητα. Ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στην Λάρισα 1η Νοεμβρίου του 2022».

Παράλληλα πρόσθεσε ότι την κρίσιμη νύχτα παρότι είχαν προβλεφθεί οι 2 σταθμάρχες, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως! «Αποδεικνύεται γιατί όλη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις έγιναν με αυτόματη χάραξη. Αυτό που συνέβη είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και έγιναν μια σειρά λάθη που οδήγησαν στο δυστύχημα», τόνισε.

Για την επιτροπή εμπειρογνωμόνων είπε ότι δεν υποκαθιστά την δικαιοσύνη αλλά θα βγάλει ένα τεχνικό πόρισμα το οποίο θα συνδράμει το έργο της δικαιοσύνης.

Τόνισε ακόμα ότι το 2019 δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα. «Όταν παραδόθηκε ήταν καμένη. Υπήρχε μόνο ο φυσικός σταθμάρχης. Δεν υπήρχε επίσης ποτέ υποχρέωση για 2 σταθμάρχες», συμπλήρωσε.

Επίσης, πρόσθεσε ότι σήμερα δεν υπάρχει προϊστάμενος αμαξοστοιχίας γιατί καταργήθηκε τον Μάρτιο του 2019. «Η κατάσταση το 2019 σίγουρα δεν ήταν ίδια με την σημερινή αλλά χειρότερη», είπε χαρακτηριστικά.

Για την απουσία των υφυπουργών και τις μομφές της αντιπολίτευσης ο κ. Γεραπετρίτης ρώτησε: «Ο κ.Σπίρτζης που είναι σήμερα; Εγώ αισθάνομαι ότι καλύπτω όλες τις ερωτήσεις αλλά ξαναρωτώ: Που είναι ο κ. Σπίρτζης σήμερα; Γνωρίζει περισσότερο από τον καθένα το αντικείμενο».

Τέλος, για τα περί ρουσφετιών που ακούστηκαν είπε ότι: «Ενώ ήταν ακόμα νωπή η κατάσταση του δυστυχήματος ακουγόταν ότι ο σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι. Αυτό είναι ντροπή! Προήλθε από την κινητικότητα. Χρειαζόταν ρουσφέτι ενώ υπήρξαν πλεονάζουσες 16 θέσεις;».

Απέρριψε επίσης τις αιτιάσεις τις αντιπολίτευσης ότι δεν έχει υποχρέωση η Hellenic Train να κάνει επενδύσεις με την σύμβαση που έχει υπογραφεί.

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας ο κ. Γεραπετρίτης είπε: «Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει. Κυρίως για λόγους ψυχολογικούς θα μπω μαζί με τους ανθρώπους για να μην νομίζουν ότι είναι προσχηματικό όλο αυτό».

Προτεινόμενα