Η εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιών οχημάτων, που δεν μπορούν να επισκευαστούν, αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στους κατόχους τέτοιων οχημάτων, σύμφωνα με τις εξελίξεις που παρακολουθεί η ΕΕ.
Νέοι κανονισμοί και υποχρεώσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα αυτοκίνητα που παραμένουν σε ακινησία για μεγάλα χρονικά διαστήματα θα θεωρούνται απόβλητα. Επιπλέον, οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε ΚΤΕΟ (Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου) για δύο συνεχόμενα έτη ή έχουν αποτύχει στον τεχνικό έλεγχο χωρίς να έχουν επιδιορθωθεί οι διαπιστωμένες βλάβες, θα υποχρεώνονται να οδηγηθούν στην ανακύκλωση.
Ανησυχητική κατάσταση στην Ελλάδα
Η κατάσταση είναι ανησυχητική καθώς ο μέσος όρος του στόλου των οχημάτων στην Ελλάδα είναι τα 17,3 έτη, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο μέσος όρος είναι μόλις 12 έτη. Επιπλέον, περίπου 3.000.000 οχήματα δεν έχουν προσέλθει ακόμα στα ΚΤΕΟ για τον υποχρεωτικό έλεγχο, υποδεικνύοντας την ανάγκη για άμεσες δράσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία του ACEA, στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα, εκ των οποίων το 97% έχει ηλικία άνω των 10 ετών. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι νέες παρεμβάσεις θα οδηγήσουν τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια οχήματα που είναι σε κυκλοφορία στην ανακύκλωση.
Η αναμενόμενη εφαρμογή των μέτρων αυτών θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ελληνική αγορά οχημάτων, με συνέπειες για πολλούς κατόχους παλαιών αυτοκινήτων. Η πρόκληση της ανακύκλωσης αυτών των οχημάτων θα απαιτήσει προσεκτικό σχεδιασμό και υλοποίηση, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση και η υποστήριξη των πολιτών.