Νέα εποχή για τους πολίτες: Μπαίνει τέλος στις αστυνομικές ταυτότητες – Πως θα κυκλοφορούμε πλέον

Αστυνομικές ταυτότητες: Έρχεται νέο σύστημα για τους πολίτες

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αποκάλυψε ότι από τον Ιούλιο οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να φέρουν μαζί τους την ταυτότητά τους και το δίπλωμα οδήγησης προκειμένου να τα επιδεικνύουν. Αρκεί να έχουν μαζί το κινητό τους!

Το απόγευμα της 27ης Ιουλίου η ψηφιακή ταυτότητα και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης θα είναι γεγονός, είπε συγκεκριμένα ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης στο ΟΤ FORUM 2- δίνοντας όχι μόνο ημερομηνία αλλά και ώρα.

Αυτός είναι ο προγραμματισμός και ελπίζουμε ότι θα τηρηθεί απολύτως, είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, εξηγώντας ότι η χρήση θα είναι τόσο εύκολη όσο ήταν και αυτή με το πιστοποιητικό εμβολιασμού για τον κορονοϊό.

Ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε, παράλληλα, ότι προς το παρόν ξεκινάμε με την ταυτότητα και το δίπλωμα που είναι εθνικά έγγραφα – γιατί το διαβατήριο είναι διεθνές έγγραφο και κατ’ επέκταση η διαδικασία είναι πιο πολύπλοκη.

Άλλωστε, «δεν μας τιμά η ταυτότητα που έχουμε» είπε γελώντας ο υπουργός, προσθέτοντας ότι είναι από τις χειρότερες της Ευρώπης αισθητικά και λειτουργικά.

Όμως και δεν θα μασήσω τα λόγια μου υπολείπεται και σε θέματα ασφάλειας, πρόσθεσε τέλος ο υπουργός.

Αστυνομική ταυτότητα: Δήλωση απώλειας με ένα κλικ μέσω του gov.gr

Συγκεκριμένα, οι πολίτες μπορούν να δηλώνουν την απώλεια της αστυνομικής τους ταυτότητας μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα».

Ο πολίτης δηλαδή, θα μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά στην αστυνομική υπηρεσία του τόπου κατοικίας του ή σε αυτή που έχει εκδώσει το δελτίο ταυτότητας τη σχετική δήλωση απώλειας.

Με την υποβολή της δήλωσης, το δελτίο ταυτότητας θα ακυρώνεται άμεσα από την αρμόδια αστυνομική υπηρεσία και η δήλωση θα εμφανίζεται αυτόματα στη θυρίδα του πολίτη στο gov.gr, ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε όποια άλλη υπηρεσία χρειάζεται.

Υπενθυμίζεται ότι στις θυρίδες των πολιτών, τηρούνται τα έγγραφα που εκδίδουν μέσα από το gov.gr, καθώς και τα δημόσια έγγραφα που εκδίδονται από τους Φορείς της δημόσιας διοίκησης κατόπιν αίτησης τους.

Η ενεργοποίηση των θυρίδων για τους κρατικούς φορείς, ξεκίνησε σήμερα από τα αστυνομικά τμήματα εγκαινιάζοντας έναν νέο, σύγχρονο και αποδοτικό τρόπο επικοινωνίας των πολιτών με τη δημόσια διοίκηση. Πρόκειται για «ηλεκτρονικά γραμματοκιβώτια» στα οποία οι υπηρεσίες θα δέχονται έγγραφα και αιτήσεις που αποστέλλουν οι πολίτες μέσω του gov.gr.

Η κεντρική λειτουργία των θυρίδων είναι η συγκέντρωση και η ανταλλαγή εγγράφων που εκδίδονται μέσω του gov.gr. Με την ενεργοποίηση των θυρίδων για τους φορείς της δημόσιας διοίκησης, οι πολίτες θα μπορούν να τους αποστέλλουν αιτήσεις που σχετίζονται με τις συναλλαγές τους.

Τα πλεονεκτήματα του συστήματος της επικοινωνίας μέσα από θυρίδες είναι η αμεσότητα, η ακρίβεια και η διαφάνεια όλης της διαδικασίας. Οι πολίτες θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους από τη χρέωση μέχρι τη διεκπεραίωσή του.

Ταυτόχρονα, ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα οφέλη και για τη Διοίκηση, καθώς καταπολεμάται οριζόντια και δραστικά η γραφειοκρατία και μειώνεται σημαντικά η διακίνηση εγγράφων σε έντυπη μορφή.

Τι είναι ο προσωπικός αριθμός που θα αντικαταστήσει την αστυνομική ταυτότητα

Σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης που κατατέθηκε στη Βουλή η Ελλάδα περνάει στην ψηφιακή εποχή και το περίφημο γραφειοκρατικό ελληνικό κράτος εκσυγχρονίζεται και γίνεται πιο φιλικό στον πολίτη. Με το νομοσχέδιο ενσωματώνεται ο Κώδικας Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στην ελληνική νομοθεσία.

Ο Προσωπικός Αριθμός, θα είναι ένας ενιαίος αριθμός,καθώς αποφασίστηκε να μην χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά το ΑΦΜ ή το ΑΜΚΑ των πολιτών. Θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες, ενώ θα χορηγηθεί σε όλους τους πολίτες, αντικαθιστώντας τον υφιστάμενο αριθμό ταυτότητας.

Ο Προσωπικός Αριθμός θα αποτελείται από 12 αλφαριθμητικά στοιχεία, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 9 τελευταία είναι αριθμητικά, και χορηγείται άπαξ στο φυσικό πρόσωπο, ενώ δεν μεταβάλλεται και απενεργοποιείται με τον θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.

Τα κριτήρια για τον Προσωπικό Αριθμό

Κριτήρια για την απόδοση ΠΑ θα είναι είτε τα κριτήρια για τη λήψη ΑΦΜ, είτε τα κριτήρια για τη λήψη ΑΜΚΑ, ο οποίος λαμβάνεται κατά τη γέννηση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Τα 9 τελευταία αριθμητικά στοιχεία του ΠΑ αποτελούν τον ΑΦΜ του φυσικού προσώπου.

Το Μητρώο του Προσωπικού Αριθμού θα τηρείται στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), το οποίο περιλαμβάνει τα στοιχεία που είναι απολύτως αναγκαία για την επαλήθευση της ταυτότητας του φυσικού προσώπου, ήτοι όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, τόπο γέννησης, Αριθμό Δελτίου.

Για την ασφαλή τήρηση του Μητρώου ΠΑ προβλέπεται να λαμβάνονται από τη ΓΓΠΣΔΔ όλα τα αναγκαία τεχνικά και οργανωτικά μέτρα και φυσικά η κρυπτογράφηση.

Η επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων θα πραγματοποιείται με τον συνδυασμό του Προσωπικού Αριθμού και των στοιχείων φυσικής ή ηλεκτρονικής ταυτοποίησης. Η χρήση αποκλειστικά και μόνο του Προσωπικού Αριθμού δεν συνεπάγεται την ολοκλήρωση της επαλήθευσης της ταυτότητας του φυσικού προσώπου ούτε την παροχή δημοσίων υπηρεσιών προς αυτό.

«Ως εκ τούτου, ο ΠΑ αποτελεί στοιχείο αναγκαίο αλλά όχι επαρκές για την επαλήθευση της ταυτότητας των φυσικών προσώπων» σημειώνεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου.

Επισημαίνεται ακόμη πως με την καθιέρωση του προσωπικού αριθμού γίνεται μια μεγάλη τομή στη διαδικασία απλοποίησης και αυτοματοποίησης των διαδικασιών ταυτοποίησης του κάθε φυσικού προσώπου.

Διευκολύνεται και απλοποιείται έτσι η διαλειτουργικότητα των διαφορετικών ψηφιακών συστημάτων του δημόσιου τομέα, δεδομένου ότι στο άμεσο μέλλον ο ΠΑ θα αποτελεί τον μοναδικό αριθμό που θα καλείται να χρησιμοποιεί ο κάθε πολίτης για τη συντριπτική πλειονότητα των συναλλαγών του με δημόσιους φορείς.

Επίσης, αναμένεται να αποκαλύψει πολλά φυσικά πρόσωπα που εμφανίζονται «με πολλά πρόσωπα» έναντι του Δημοσίου.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την έκδοση Δελτίου Ταυτότητας

Για την έκδοση Δελτίου Ταυτότητας υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο, στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

  1. Δύο (02) πρόσφατες ασπρόμαυρες φωτογραφίες (για ταυτότητα), διαστάσεων 3,6*3,6 cm.
  2. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση των στοιχείων του αιτούντος, από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή. Η διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων μέσω του (ΟΠΣΕΔ), δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Ο δήμος στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και
Δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στα δημοτολόγια, του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.

  1. Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό γέννησης. Η αίτηση εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή προς υπογραφή.
  2. Βεβαίωση Νοσηλευτικού Ιδρύματος ή Υγειονομικού Εργαστηρίου για την ομάδα Αίματος και το RHESUS (εφόσον επιθυμείτε την αναγραφή τους στο δελτίο σας.)
  3. Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων «ΕΠΩΝΥΜΟ, ΟΝΟΜΑ και ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΕΡΑ» των ενδιαφερόμενων, με λατινικούς χαρακτήρες (εφόσον επιθυμείτε αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική υπεύθυνη δήλωση).
  4. Για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας, απαιτείται η βεβαίωση των στοιχείων του αιτούντος από έναν μάρτυρα. Σε περίπτωση ανηλίκου, η βεβαίωση των στοιχείων του γίνεται από έναν γονέα του ή από εκείνον που έχει την επιμέλεια ή επιτροπεία του.

** H Αρχή έκδοσης του δελτίου ταυτότητας αναζητά αυτεπάγγελτα το απαιτούμενο πιστοποιητικό γέννησης για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), του Υπουργείου Εσωτερικών.

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα δελτία ταυτότητας

Σε ποια ηλικία πρέπει να εφοδιαστώ με δελτίο ταυτότητας;

Από τον Ιούνιο του 2005 υποχρέωση για την απόκτηση δελτίου αστυνομικής ταυτότητας έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας.

Πότε πρέπει να αντικαταστήσω το δελτίο ταυτότητάς μου;

  1. Σε περίπτωση που έχει αλλάξει οποιοδήποτε στοιχείο της ταυτότητας σας
  2. Σε περίπτωση που δεν αναγράφεται στο δελτίο ταυτότητας η ιθαγένεια ή τα στοιχεία σας με λατινικούς χαρακτήρες
  3. Σε περίπτωση που έχει φθαρεί
  4. Όταν έχει περάσει δεκαπενταετία από την έκδοσή του
  5. Σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής.

Τι δικαιολογητικά πρέπει να υποβάλλω σε αυτές τις περιπτώσεις ;

Για την αντικατάσταση του Δελτίου Ταυτότητας υποβάλλονται τα δικαιολογητικά και ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται για την αρχική-πρώτη έκδοση του Δελτίου Ταυτότητας.
Θα παραδώσετε επίσης και το παλιό δελτίο που θέλετε να αντικαταστήσετε (με εξαίρεση τις περιπτώσεις κλοπής και απώλειας).
Δεν είναι υποχρεωτική η βεβαίωση των στοιχείων ταυτότητας του αιτούντος από μάρτυρα στις περιπτώσεις 1,2,4 εφόσον
– τα στοιχεία στην προηγούμενη ταυτότητα είναι ευκρινή
– το δελτίο που αντικαθίσταται έχει εκδοθεί από την ίδια Αρχή.
Για τις περιπτώσεις κλοπής, απώλειας ή φθοράς απαιτείται μάρτυρας, ανεξαρτήτως της Αρχής έκδοσης του Δελτίου Ταυτότητας.
Εξαιρέσεις:
Για την περίπτωση 1 (αντικατάσταση λόγω αλλαγής οποιουδήποτε στοιχείου της ταυτότητας) απαιτείται και αντίγραφο της σχετικής πράξης της Αρχής (πχ. λόγω αλλαγής επωνύμου, υιοθεσίας, λύσης ή ακύρωσης αυτής, αναγνώρισης, αποκήρυξης ή νομιμοποίησης τέκνου και σε οποιαδήποτε άλλη από το νόμο οριζόμενη περίπτωση).
Για την περίπτωση αντικατάστασης λόγω φθοράς ή απώλειας, απαιτείται και παράβολο 9 ευρώ(υπέρ του δημοσίου). Δεν απαιτείται παράβολο μόνο όταν η φθορά ή η απώλεια οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, δηλαδή σεισμό, πυρκαγιά, ναυάγιο κ.λπ.. Σε αυτή την περίπτωση προσκομίζεται επιβεβαιωτικό έγγραφο του συμβάντος ή λαμβάνεται υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος.
Στις περιπτώσεις 4 και 5 (αντικατάσταση λόγω απώλειας ή κλοπής) απαιτείται και υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναγράφονται από τον ενδιαφερόμενο οι συνθήκες απώλειας ή κλοπής του δελτίου ταυτότητας.

Που υποβάλλω τα δικαιολογητικά για την έκδοση δελτίου ταυτότητας και ποιες ώρες;

Δελτία ταυτότητας εκδίδονται:

α) Για τις περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης στο Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερόμενου.

β) Για την υπόλοιπη Χώρα στην Υποδιεύθυνση ή το Τμήμα Ασφαλείας του τόπου κατοικίας του ενδιαφερόμενου.

Όπου δεν λειτουργούν τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα που ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στον τόπο κατοικίας του ενδιαφερόμενου.

Τα Γραφεία Ταυτοτήτων λειτουργούν καθημερινά κατά τις πρωινές ώρες (07.00-14.30 τη θερινή και 07.30-15.00 τη χειμερινή περίοδο), με εξαίρεση την Τετάρτη που λειτουργούν από 14:00 έως 20:30, για την εξυπηρέτηση των πολιτών που εργάζονται. Επίσης, κάθε Σάββατο από 08:30 έως 13:00 εξυπηρετούν κατά προτεραιότητα τους μαθητές.

Related posts

Βαρύ πένθος για τον Μιχάλη Κουινέλη – Δύσκολες ώρες για τον τραγουδιστή

Θλίψη στο Άργος: Εργαζόμενος στην καθαριότητα πέθανε εν ώρα εργασίας – Ήταν πατέρας 4 παιδιών

EKTAKTO – Φωτιά TΩΡA σε πασίγνωστο Χιονοδρομικό Κέντρο της Ελλάδας: Σuναγερμός στην Πυροσβεστική