Όρıο ταχύτnτας 30 χλμ/ώρα στις πόλεις της Ελλάδας

by Newsroom i-diakopes.gr
Όρıο ταχύτnτας 30 χλμ/ώρα στις πόλεις της Ελλάδας

Στόχος της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα με θύματα τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.
Την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει το όριο ταχύτητας στις πόλεις από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα, επανέλαβε η Χριστίνα Αλεξοπούλου. «Εξετάζουμε τη μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, ώστε να μπορούμε να συνυπάρξουμε όλοι αρμονικά, με ασφάλεια και σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή», δήλωσε η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές.

Μελέτες αλλά και η εφαρμογή του μέτρου σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις, έχουν δείξει ότι το όριο των 30 χλμ/ώρα συμβάλλει στον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων μέσα στις πόλεις, με θύματα τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί – ποδηλάτες).

Όρıο ταχύτnτας 30 χλμ/ώρα στις πόλεις της Ελλάδας

Στην ομιλία της από το βήμα του συνεδρίου «Energy Save» που φιλοξενήθηκε στο Kέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η κα Αλεξοπούλου ανέφερε ότι ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα παρουσιαστεί εντός του 2024.

Η ριζική αναθεώρηση του ΚΟΚ είναι επιβεβλημένη, καθώς ουσιαστικά παραμένει αμετάβλητος από το 2007. Σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η γενική κατεύθυνση του νέου Κώδικα είναι ότι οι σοβαρές παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές – όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η υπερβολική ταχύτητα – θα τιμωρούνται αυστηρά.

Με το νέο ΚΟΚ αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα διαδικασία Επιβολής και Είσπραξης Προστίμων, ώστε τα ποσά να καταβάλλονται άμεσα από τον παραβάτη.

Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο να… σβήνονται οι κλήσεις, μέσω γνωριμιών και παρεμβάσεων. Η επιβολή των προστίμων θα γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, χωρίς δηλαδή… ανθρώπινη παρέμβαση.

Προτεινόμενα