Το βιτριόλι ως όπλο εκδίκησης στα παλιά χρόνια
Είτε το γνώριζες είτε όχι, το βιτριόλι ως μέσο εκδίκησης και όπλου, έχει μακρά ιστορία. Πόσο μάλλον στα παλαιότερα χρόνια, ήταν συνηθισμένη τακτική και μάλιστα είχε χαρακτηριστεί και ως ‘’γυναικείο όπλο’’ και θα δούμε παρακάτω γιατί ακριβώς ονομάστηκε έτσι.
Οι ανυπεράσπιστες κοπέλες, το χρησιμοποιούσαν σαν εκδίκηση για τους άντρες που τους έταζαν γάμο και τελικά δεν κρατούσαν την υπόσχεσή τους. Το έχουν χαρακτηρίσει γυναικείο όπλο, μιας και τα χρόνια εκείνα, ο γάμος για μία γυναίκα και η μη επίτευξή του, σήμαινε με μαθηματική ακρίβεια την καταστροφή της. Ιδίως αν ο νεαρός την ξεγελούσε, τότε τα πράγματα γίνονταν πολύ δύσκολα μιας και η γυναίκα στιγματιζόταν για όλη της τη ζωή, με το μέλλον της να είναι – τουλάχιστον – αβέβαιο.
Μεταφερόμαστε στο σήμερα και στην υπόθεση της Ιωάννας Παλιοσπύρου, η οποία πέρυσι και πιο συγκεκριμένα στις 5 Μαΐου του 2020 δέχτηκε επίθεση με βιτριόλι από άγνωστη γυναίκα την ώρα που πήγαινε στη δουλειά της. Έρευνες, αναλύσεις, βίντεο από τη στιγμή της επίθεσης. Οι μέρες που ακολούθησαν, για να μην πούμε μήνες, ήταν κυριολεκτικά μία τρέλα. Όλοι αναζητούσαν την ένοχο και τα κίνητρα για την αποτρόπαιη αυτή πράξη.
Και ενώ η ελληνική κοινωνία παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις εξελίξεις αναμένοντας την απόφαση – η οποία λογικά θα αργήσει – μία γρήγορη έρευνα στις επιθέσεις με βιτριόλι στη χώρα μας, μας οδήγησε σε ένα πολύ διάσημο πρόσωπο που σημάδεψε με τη φωνή και τα τραγούδια της μία ολόκληρη γενιά: Τη Σωτηρία Μπέλλου.
Η υπόθεση της Σωτηρίας Μπέλλου και η εκδίκηση του παραλίγο συζύγου της
Η ρεμπέτισσα με τη χαρακτηριστική φωνή, έχει μία ιστορία ζωής σαν ταινία και βιώματα που άλλη γυναίκα στη θέση της δεν θα είχε καταφέρει να ξεπεράσει. Γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1921 και πολύ σύντομα φάνηκε ότι δεν θα ήταν ένα κορίτσι σαν όλα τα υπόλοιπα. Από πολύ νωρίς, αποφάσισε ότι θέλει να γίνει τραγουδίστρια, όταν είδε στον κινηματογράφο την «Προσφυγοπούλα» με τη Σοφία Βέμπο. Μαγεύτηκε από το ταλέντο της και άρχισε να αντιγράφει τις κινήσεις και τον τρόπο που τραγουδούσε.
Όπως ήταν φυσικό, οι γονείς της αντέδρασαν και θεώρησαν ότι η καλύτερη λύση για την κόρη τους είναι ένας γάμος. Έτσι, σε ηλικία 18 ετών η Σωτηρία παντρεύεται τον Βαγγέλη Τριμούρα και έκτοτε άρχισαν τα προβλήματα. Η συνύπαρξή τους ήταν μαρτυρική. Ο Τριμούρας έπινε και χτυπούσε τη γυναίκα του, ενώ ήταν και η αιτία να αποβάλλει κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της. Η σταγόνα, ωστόσο που ξεχείλισε το ποτήρι, ήταν όταν έμαθε ότι την απατούσε. Για εκδίκηση του έριξε βιτριόλι στο πρόσωπο με αποτέλεσμα την άμεση σύλληψή της.
Το άδοξο τέλος μετά την εκδίκηση με το βιτρόλι
Η αρχική ποινή ήταν 3 χρόνια αλλά τελικά έκατσε στη φυλακή μόλις 6 μήνες. Η ζημιά ωστόσο είχε γίνει, μιας και η νεαρή Σωτηρία είχε στιγματιστεί για πάντα. Οι γονείς της ντρέπονταν για εκείνη ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που την κακοποιούσαν και εκείνοι. Απογοητευμένη αποφάσισε να εγκαταλείψει τη Χαλκίδα και στις 28 Οκτωβρίου του 1940 κατέφθανε στην πρωτεύουσα. Εκεί, έγινε μέλος του ΕΑΜ με σημαντική αντιστασιακή δράση, ενώ ιστορική έχει μείνει η σύλληψή της το 1943 – μαζί με άλλους συντρόφους της – από τη Γκεστάπο. Ακολούθησε ο βασανισμός της διαβόητα κρατητήρια της οδού Μέρλιν.