Πασχαλινό θαύμα: Επιστροφή για τους εφτά ναυτικούς του Angelic Power, 7 ολόκληρους μήνες μετά

Πασχαλινό θαύμα: Αίσιο τέλος στην περιπέτεια των Ελλήνων ναυτικών

Πασχαλινό θαύμα: Το θαύμα έγινε. Από εκεί που δεν το περίμενε κανείς, οι Έλληνες ναυτικοί επιστρέφουν στις οικογένειές τους μετά από εφτά ολόκληρους μήνες.

Σήμερα το απόγευμα, επιστρέφουν στην Ελλάδα με πτήση της Air France από το Παρίσι. Προηγουμένως έφθασαν εκεί από την Κίνα.

Στο πλοίο δυστυχώς παραμένουν ακόμα δυο Έλληνες, ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος και οι υπόλοιποι 13 αλλοδαποί ναυτικοί. Οι κινεζικές αρχές έχουν θέσει βέτο στην αντικατάσταση του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο πλοίαρχος αντιμετωπίζει αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας.

Το χρονικό για την επιστροφής των ναυτικών μέχρι να φτάσουμε στο σημερινό θαύμα του Πάσχα

Μετά από πολύμηνες πρωτοβουλίες και δράσεις των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι κινεζικές Αρχές αποδέχθηκαν τα ελληνικά αιτήματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι έξι Έλληνες ναυτικοί και ο Τεχνικός Επιθεωρητής του υπό Ελληνική σημαία πλοίου να ταξιδεύουν ήδη προς τη χώρα μας.

Με μέριμνα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και με την ευγενική συνδρομή του Ομίλου Αγγελικούση και του Ιδρύματος Ωνάση έχουν διασφαλιστεί οι άμεσες ανάγκες σε καύσιμα. Επίσης σε τρόφιμα και πόσιμο νερό για τους δύο Έλληνες ναυτικούς που θα παραμείνουν στο πλοίο (Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος). Επίσης και για τους 13 ναυτικούς υπηκόους Φιλιππίνων.

Πασχαλινό θαύμα: Έτσι ξεκίνησε ο γολγοθάς των Ελλήνων ναυτικών

Το Αngelic Power έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020 μεταφέροντας κάρβουνο προερχόμενο από την Ινδονησία. Αλλά έλαβε άδεια να ξεφορτώσει έπειτα από 6 ολόκληρους μήνες και συγκεκριμένα στις 27 Ιανουαρίου του 2021. Από τότε βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ανοιχτά της Κίνας.

Η πολύμηνη «ομηρία» των 21 ναυτικών και ενός τεχνικού στο φορτηγό πλοίο, ξεκίνησε σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία όταν επιβλήθηκε στο πλοίο από ναυτικό δικαστήριο της Κίνας το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου. Και αυτό γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε οικονομικές εκκρεμότητες με τις τράπεζες και το ναυλωτή.

Οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν έτσι χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι κινεζικές αρχές. Έμειναν εγκλωβισμένοι για όλους αυτούς τους μήνες μέσα στο πλοίο. Επίσης αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα υγείας.

Όπως κατήγγειλαν οι ίδιοι ζητώντας απεγνωσμένα βοήθεια ήταν «όμηροι οικονομικών συμφερόντων».

Την υπόθεση που έφθασε και στη Βουλή, ανέδειξαν τα ναυτεργατικά σωματεία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Γ.Πλακιωτάκης στις αρχές Απριλίου γνωστοποίησε ότι συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δαπάνη της παλιννόστησης των εγκλωβισμένων από την Εστία Ναυτικών.

Related posts

Επικίνδυνα χιλιάδες χριστουγεννιάτικα δέντρα: Αν δεν έχουν αυτό… πετάξτε τα

«Λουκέτο» στο πιο αγαπημένο μαγαζί των Ελλήνων: Κλείνουν τα καταστήματα

Σοβαρό τροχαίο: Αυτοκίνητο παρέσυρε 12χρονο με πατίνι – Νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση