Η αλυσίδα σουπερμάρκετ Lidl έχει κάθε λόγο να χαίρεται αφού κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη θέση στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων σε χώρες του εξωτερικού.
Το σούπερ μάρκετ Lidl εκτός από το ότι είναι μια τεράστια αλυσίδα έχει την πολυτέλεια να βρίσκεται σε θέση ισχύος σε σχέση με τους υπόλοιπους ανταγωνιστές του και να το απολαμβάνει ιδιαίτερα.
Πιο αναλυτικά με τον καλύτερο τρόπο και από θέση ισχύος γιορτάζει αυτές τις ημέρες η Lidl τα 25 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα. Η γερμανική αλυσίδα όχι μόνο κατάφερε να αποτινάξει από επάνω της το προσβλητικό «από τα Lidl».
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι ξεκάθαρα δεύτερος παίκτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ, πίσω από την Σκλαβενίτης και μπροστά από την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ξεχωριστή πρωτιά για τα Lidl – Δείτε αναλυτικά το λόγο
Τα Lidl τα γνωρίζουμε κυρίως ως σούπερ μάρκετ όμως είναι, ίσως, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας ελληνικών τροφίμων καθώς μέσω της μητρικής της εξάγει προϊόντα αξίας σχεδόν μισού δις. ευρώ.
Με τον καλύτερο τρόπο και από θέση ισχύος γιορτάζει αυτές τις ημέρες η Lidl τα 25 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα. Η γερμανική αλυσίδα όχι μόνο κατάφερε να αποτινάξει από επάνω της το προσβλητικό «από τα Lidl» αλλά πλέον είναι ξεκάθαρα δεύτερος παίκτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ, πίσω από την Σκλαβενίτης και μπροστά από την ΑΒ Βασιλόπουλος. Αυτό που είναι άγνωστο είναι ότι η Lidl χάρη στο εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτει η μητρική της σε όλη την Ευρώπη, και πλέον και στις ΗΠΑ, είναι ένας από τους μεγαλύτερους, αν όχι ο μεγαλύτερος, εξαγωγέας ελληνικών τροφίμων, τομέα στον οποίο δεν μπορεί να την ανταγωνιστεί καμία άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Εξαγωγές 488 εκατ. ευρώ
Μέσα από τρία βασικά κανάλια, τα προϊόντα μόνιμης γκάμας (όπως για παράδειγμα την φέτα), τα προϊόντα Eridanous, που είναι τα τρόφιμα που διατίθενται μέσα από τις εβδομάδες εθνικής κουζίνας και τα φρούτα και τα λαχανικά που φιλοξενούνται σε σούπερ μάρκετ της Lidl σε 31 χώρες, η αξία των ελληνικών εξαγωγών μέσα από το κανάλι της γερμανικής αλυσίδας υπολογίστηκε, σύμφωνα με την εταιρεία, σε 488,4 εκατ. ευρών το 2023.
Το 11,5 % των ελληνικών εξαγωγών φρούτων και λαχανικών
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lidl το 2023 στα καταστήματα της ανά τον κόσμο πουλήθηκαν ελληνικά προϊόντα αξίας 215,7 εκατ. ευρώ μέσα από τις εξαγωγές μόνιμης γκάμας, 92,1 εκατ. ευρώ από τις εξαγωγές προϊόντων Eridanous και 180,6 εκατ. ευρώ από εξαγωγές ελληνικών φρούτων και λαχανικών.
Με βάση την επεξεργασία των ελληνικών εξαγωγών του 2023 που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας η κατηγορία φρούτων και λαχανικών ήταν της τάξης του 1,56 δις. ευρώ πέρυσι. Με βάση αυτό το στοιχείο οι εξαγωγές ελληνικών φρούτων και λαχανικών που κατέληξαν σε σούπερ μάρκετ της Lidl στο εξωτερικό κάλυψαν το 11,5% των συνολικών εξαγωγών στην συγκεκριμένη κατηγορία. Κοινώς πάνω από ένα στα δέκα ελληνικά φρούτα και λαχανικά που εξάγεται από την Ελλάδα καταλήγει στα ράφια και στα ψυγεία ενός σούπερ μάρκετ Lidl.
Όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα στην κορυφή του top 10 βρίσκονται τα ελληνικά πορτοκάλια καθώς πέρυσι εξήχθησαν 83.713 παλέτες και ακολουθούν τα καρπούζια (34.095 παλέτες) και τα μανταρίνια (20.195 παλέτες). Το top 10 στην κατηγορία των φρούτων και λαχανικών συμπληρώνουν τα σταφύλια, τα ακτινίδια, οι πιπεριές, τα αγγούρια, τα ροδάκινα, οι φράουλες και τα λεμόνια.
Σύμφωνα με στοιχεία της Lidl που έχει στην διάθεση του το flash.gr, το 2023 80 Έλληνες προμηθευτές εξήγαγαν πάνω από 150 διαφορετικούς κωδικούς φρούτων και λαχανικών σε 24 ευρωπαϊκές χώρες στα καταστήματα της Lidl. Συνολικά ο όγκος των εξαγωγών διαμορφώθηκε σε 226.806 παλέτες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 7.316 φορτηγά.
Το 6,4% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων καταλήγουν στα Lidl
Σε ότι αφορά στην μεγάλη εικόνα, αυτή του συνόλου της κατηγορίας τροφίμων και ποτών, με βάση τα στοιχεία εξαγωγών που δίνει η Lidl και αυτά των προσωρινών που δίνουν οι ελληνικές αρχές για το 2023, εκτιμάται ότι περίπου το 6,4% των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων κατευθύνονται στα σούπερ μάρκετ της Lidl στο εξωτερικό.
Οι εξαγωγές προϊόντων μόνιμης γκάμας αφορά 1.454 κωδικούς από 409 προμηθευτές από την Ελλάδα που καταλήγουν σε 31 χώρες που διαθέτει σούπερ μάρκετ η Lidl ενώ σε αντίστοιχο αριθμό χωρών κατευθύνονται και ελληνικά προϊόντα Eridanous (σ.σ. ελληνικές εβδομάδες γεύσης, αντίστοιχες με αυτές που πραγματοποιεί η Lidl στην Ελλάδα με διεθνείς κουζίνες) αξίας 92,1 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα πρόκειται για 170 κωδικούς που προέρχονται από 54 Έλληνες προμηθευτές.