Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ
Σωρεία παραβάσεων και προβλημάτων με τα σχολικά λεωφορεία καταγγέλει η ΟΙΕΛΕ.
Σύμφωνα με την ομοσπονδία, η ελλιπής εποπτεία της πολιτείας και η προσπάθεια κάποιων ιδιωτικών μονάδων για μείωση των εξόδων (άρα και αύξηση του κέρδους) μέσω της χρήσης φθαρμένων οχημάτων, της ανεπαρκούς συντήρησης και της πρόσληψης ακατάλληλων οδηγών, μπορούν να προκαλέσουν θύματα.
Οπως τονίζει η ΟΙΕΛΕ, δειγματοληπτικός έλεγχος την 11η Σεπτεμβρίου, ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς, διαπιστώθηκαν 214 (!) παραβάσεις σε 1.621 σχολικά λεωφορεία (μεταξύ άλλων, καταγράφηκαν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, μη χρήση ζωνών ασφαλείας, φθορά στα ελαστικά, οδηγοί που δεν διέθεταν την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης, που δεν είχαν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας).
Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Δύο πολύ σοβαρά περιστατικά που καταγράφηκαν πρόσφατα αποδεικνύουν ότι υπάρχει τεράστιο ζήτημα με τα σχολικά λεωφορεία και τη μεταφορά μαθητών στην Ελλάδα. Το περιστατικό του μεθυσμένου, και χωρίς δίπλωμα, οδηγού στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η καταγγελία που λάβαμε πριν λίγες ημέρες για σχολικό λεωφορείο ιδιωτικού σχολείου της Αττικής που κυκλοφορούσε με πολύ σοβαρό μηχανικό πρόβλημα, μας ανησυχούν ιδιαίτερα. Είναι σαφές ότι η ελλιπής εποπτεία της πολιτείας και η προσπάθεια κάποιων ιδιωτικών μονάδων για μείωση των εξόδων (άρα και αύξηση του κέρδους) μέσω της χρήσης φθαρμένων οχημάτων, της ανεπαρκούς συντήρησης και της πρόσληψης ακατάλληλων οδηγών, μπορούν να προκαλέσουν θύματα.
Στις 30 Αυγούστου, μετά από συνάντηση με εκπροσώπους οδηγών και συνοδών σχολικών λεωφορείων, εκδώσαμε αναλυτική ανακοίνωση για τα μεγάλα προβλήματα στις μεταφορές των μαθητών, στις συνεχείς παραβιάσεις της νομοθεσίας και στους κινδύνους που προκύπτουν για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών. Μεταξύ άλλων, επισημάναμε τα ζητήματα του γηρασμένου στόλου, των οδηγών χωρίς πιστοποίηση, της προβληματικής συντήρησης και της χαλαρής εποπτείας της πολιτείας.
Λίγες μόνο εβδομάδες μετά, έρχεται η πικρή επιβεβαίωση όσων κατήγγειλαν οι οδηγοί και η ΟΙΕΛΕ. Καταρχάς, δειγματοληπτικός έλεγχος την 11η Σεπτεμβρίου, ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς, διαπιστώθηκαν 214 (!) παραβάσεις σε 1.621 σχολικά λεωφορεία (μεταξύ άλλων, καταγράφηκαν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, μη χρήση ζωνών ασφαλείας, φθορά στα ελαστικά, οδηγοί που δεν διέθεταν την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης, που δεν είχαν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας).
Τα δύο περιστατικά που αναφέρουμε δεν είναι τίποτε περισσότερο παρά η απόδειξη όσων επί έτη επισημαίνουμε και εμείς και οι εκπρόσωποι των οδηγών. Αναρωτιόμαστε:
Πώς είναι δυνατόν διοίκηση/υπεύθυνοι του γραφείου κίνησης ιδιωτικού σχολείου να επιτρέπουν σε οδηγό με επανειλημμένες παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ) και μάλιστα με δίπλωμα που έχει αφαιρεθεί να οδηγεί όχημα που μεταφέρει παιδιά;
Πώς είναι δυνατόν (αν η καταγγελία που λάβαμε ισχύει) να κυκλοφορεί όχημα μεγάλου ιδιωτικού σχολείου με κομμένο άξονα (!!), επομένως σε έναν έντονο κραδασμό στην άσφαλτο θα μπορούσε να προκληθεί σοβαρότατο ατύχημα;
Ποιος έλεγξε την καταγγελία μας, που εστάλη σε όλες τις αρμόδιες αρχές, για τα παράνομα, εσωτερικά «συνεργεία» και για τις δεξαμενές καυσίμων που κάποια ιδιωτικά σχολεία φιλοξενούν στο εσωτερικό τους για να αποφεύγουν τα κόστη συντήρησης και ανεφοδιασμού;
Ποιος έλεγξε την καταγγελία μας για οδηγούς που δεν έχουν επαγγελματική πιστοποίηση, ή προσλαμβάνονται «μαύρα», αν και είναι είτε εργαζόμενοι σε άλλους φορείς είτε συνταξιούχοι, με αποτέλεσμα να τίθεται ζήτημα για την καταλληλότητά τους;
Τέλος, μετά την 11η Σεπτεμβρίου, διεξήχθη άλλος, μαζικός έλεγχος από την Τροχαία, ή η εποπτεία πραγματοποιείται «εθιμοτυπικά», τις 2-3 πρώτες ημέρες κάθε σχολικού έτους;
Ειλικρινά, αναρωτιόμαστε. Η τραγωδία των Τεμπών δεν μας δίδαξε τίποτε; Είναι δυνατόν, στο όνομα του κέρδους κάποιων αδηφάγων επιχειρηματιών της εκπαίδευσης και στο όνομα της ανοχής της πολιτείας, να θυσιάσουμε τα παιδιά μας;