Τέμπη: Οι νέες αποκαλύψεις για την νύχτα που συνέβη η τραγωδία
Οι έρευνες των Αρχών έχουν επικεντρωθεί στους ανθρώπους της μοιραίας βάρδιας στη Λάρισα που συνέβη το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Τέσσερα άτομα ήταν υπεύθυνα για όσα έγιναν στη βάρδια.
- Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος.
- Ο επιθεωρητής, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος.
- Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.
- Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην ανοδο.
Οι βάρδιες είναι:
- 6.00-15.00
- 14.00-23.00
- 22.00-07.00 με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια
Με βάση το χαρτί των βαρδιών, από τις 22:00 έως τις 07:00 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης. Ο δεύτερος, (στη βάρδια 2-11) ήταν ο σταθμάρχης Χ. που άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη Π.
Ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Μάλιστα, υπέγραψε και στο βιβλίο «παράδοσης – παραλαβής» ότι αναχώρησε στις 22:30. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23:04.
Όπως αποκαλύπτεται, ο δεύτερος σταθμάρχης έφυγε νωρίτερα γιατί ο γιος του ζήτησε σουβλάκια.
Τέμπη: Η απολογία του 59χρονου σταθμάρχη για τα ωράρια της βάρδιας
Παράλληλα, ο 59χρονος σταθμάρχης στην απολογία του ανέφερε ότι τα ωράρια ορίζονται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου.
«Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στο σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00- 15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από την διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια», ανέφερε.
Σε ερώτηση της ανακρίτριας για το πόσοι σταθμάρχες υπηρετούν στο σταθμό, ο 59χρονος απάντησε πως «κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοι και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου».
Απορίας άξιον είναι, δε, το γεγονός ότι, αφού όλοι φοβόντουσαν τον 59χρονο ότι μπορεί να κάνει λάθος λόγω απειρίας, γιατί τον άφησαν εντελώς μόνο, χωρίς σοβαρό λόγο.
Τέμπη: Οι μαρτυρίες για τον σταθμάρχη
Για έναν επιπόλαιο επαγγελματία, έναν άπειρο άνθρωπο, που όλοι φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος, μίλησε στο STAR ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων.
Ακολουθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον δημοσιογράφο του Star:
ΕΡ: Τον φοβόσασταν, είχατε πει στους άλλους να τον προσέχουν τον 59χρονο;
ΑΠ: Όχι μόνο εγώ, όλοι τον φοβόντουσαν…
ΕΡ: Γιατί;
ΑΠ: Ήταν λίγο επιπόλαιος.
ΕΡ: Και πώς τον έβαλαν σε τόσο υπεύθυνη θέση;
ΑΠ: Ο προϊστάμενος που τον έβαλε να λογοδοτήσει, εγώ τον έβαλα; Εγώ φώναζα δεν με άκουγε κανένας…
ΕΡ: Όλο λάθος;
ΑΠ: Όλα λάθος. Ο σταθμάρχης δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε ξεχασμένο το κλειδί. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Ξεχασμένο ήταν το κλειδί, τελείωσε. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το ξέχασε…
ΕΡ: Πώς ακριβώς έγινε αυτό;
ΑΠ: Ξέχασε να το επαναφέρει στη θέση του, τη διαγώνιο, αν την επανέφερε στην ευθεία, θα έφευγε στην ευθεία το τρένο. Δεν το επανέφερε, ξέχασε να το επαναφέρει. Αυτό είναι σίγουρο. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Καταγράφονται όλα…