Τέλη κυκλοφορίας: Ξεχάστε όσα ξέρατε το 2025 – Τι θα πλnρώσουμε φέτος

Τέλη κυκλοφορίας: Το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης προχωρεί ήδη στην αναμόρφωση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας, με τις αλλαγές να προγραμματίζονται για το 2025.
Την επικαιροποίηση και αναμόρφωση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας επιβατικών οχημάτων έχει αναλάβει ειδική ομάδα εργασίας που επεξεργάζεται τις νέες τεχνολογικές, οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές εξελίξεις, μαζί με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια διαμόρφωσης του κόστους των τελών, με στόχο να παρουσιάσει ένα σχέδιο προτάσεων τον Σεπτέμβριο.

Σήμερα, τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται με βάση τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος για τα παλαιότερα αυτοκίνητα, ενώ προβλέπεται απαλλαγή για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους. Το νέο σύστημα θα διαφοροποιήσει τα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας, κυρίως με περιβαλλοντικά κριτήρια, όπως οι εκπομπές ρύπων, και θα περιλαμβάνει συγκεκριμένο πλαίσιο για οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, ηλεκτρικά, υβριδικά και plug-in οχήματα.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη μεταρρύθμιση δεν αναμένεται να επηρεαστούν οι κατηγορίες οχημάτων και ιδιοκτητών που σήμερα απαλλάσσονται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας τα οχήματα αναπήρων, τα οχήματα που ανήκουν σε κοινωφελή ιδρύματα και Οργανώσεις Κοινωνίας των Πολιτών και τα φορτηγά υδροφόρα και καθαριότητας Δήμων, Κοινοτήτων και Οργανισμών Δημοσίου Δικαίου. Ειδικότερα:

Απαλλαγές λόγω αναπηρίας: Οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 1650 κ.εκ. που ανήκουν σε αναπήρους πολέμου, αξιωματικούς και οπλίτες των Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης και του Δημοκρατικού Στρατού, καθώς και πολίτες με αναπηρία λόγω δράσης κατά του δικτατορικού καθεστώτος. Επιπλέον, Έλληνες πολίτες και πολίτες άλλων κρατών-μελών της Ε.Ε. με κατοικία στην Ελλάδα απαλλάσσονται εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις αναπηρίας, όπως πλήρης παράλυση, σοβαρή κινητική αναπηρία, τύφλωση, νοητική καθυστέρηση, αυτισμό, μεσογειακή αναιμία, νεφρική ή ηπατική ανεπάρκεια, συγγενή αιμορραγική διάθεση και άλλες σοβαρές παθήσεις. Εξαίρεση προβλέπεται για οχήματα παραπληγικών αναπήρων και αναπήρων με αναπηρία 100% που δύνανται να έχουν κυλινδρισμό κινητήρα ανώτερο των 1650 κ.εκ. Επίσης, για πλήρη παράλυση των κάτω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό, κατ’ εξαίρεση απαλλάσσονται οχήματα μέχρι 2650 κ.εκ. και για αναπηρία 100% μέχρι 3650 κ.εκ.

Απαλλαγή οχημάτων ειδικής χρήσης κοινωφελών ιδρυμάτων: Κοινωφελή ιδρύματα και εγγεγραμμένες Οργανώσεις Κοινωνίας των Πολιτών (Ο.Κοι.Π.) απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα ειδικής χρήσης που περιλαμβάνουν φορτηγά, πυροσβεστικά οχήματα, ειδικά οχήματα μεταφοράς ατόμων με αναπηρία, σχολικά οχήματα και διασωστικά οχήματα. Αυτά τα οχήματα πρέπει να χρησιμοποιούνται για την εκπλήρωση των σκοπών των ιδρυμάτων και οργανώσεων και να ανήκουν στην κυριότητά τους ή να χρησιμοποιούνται κατόπιν σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).

Απαλλαγή φορτηγών υδροφόρων, αυτοκινήτων καθαριότητας και πυροσβεστικών: Τα φορτηγά υδροφόρα, αυτοκίνητα καθαριότητας και πυροσβεστικά οχήματα που ανήκουν κατά κυριότητα σε Δήμους, Κοινότητες, Λιμενικούς Οργανισμούς, Λιμενικά Ταμεία και Οργανισμούς Δημοσίου Δικαίου απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, η απαλλαγή ισχύει και για τα αυτοκίνητα καθαριότητας που παρέχουν υπηρεσίες καθαριότητας στους δήμους και ανήκουν στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Φο.Δ.Σ.Α.), συνδέσμους διαχείρισης απορριμμάτων και τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (Ε.Δ.Σ.Ν.Α.), καθώς και για τα φορτηγά υδροφόρα των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης – Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.).

Τέλη κυκλοφορίας: Πρόστιμο 200 ευρώ σε εκατομμύρια οδηγούς – Ποιοι θα πληρώσουν
Σε τραγική κατάσταση φαίνεται ότι βρίσκονται αρκετοί ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ εξαιτίας πολλών παραγόντων που μόνο με πολιτική βούληση μπορούν να διορθωθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ετοιμάζει σημαντικές μεταρρυθμίσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς, της ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να αλλάξει και τη νοσηρή κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ΚΤΕΟ καθώς μόλις το 32% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων περνά από ΚΤΕΟ με αποτέλεσμα πάνω από 2,8 εκατ. οχήματα να παραμένουν εκτός διαδικασίας.

Χειρότερη είναι η κατάσταση που επικρατεί στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων όπου το 70% του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχει περάσει από έλεγχο με αποτέλεσμα πάνω από 6,5 εκατ. οχήματα να κινούνται εκπέμποντας υπερβολικές ποσότητες CO2.

Την ίδια στιγμή μόλις το 4,5% του στόλου των οχημάτων που ελέγχονται διαπιστώνονται σοβαρές ελλείψεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα υπόλοιπα κράτη μέλη ανέρχεται σε 15%.

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Carandmotor.gr ότι:

«Είναι γεγονός ότι το σύστημα εποπτείας κυκλοφορούντων οχημάτων και ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ πάσχει σοβαρά και αποτελεί πλέον ένα παρωχημένο, αναποτελεσματικό και σε κάθε περίπτωση επικίνδυνο σύστημα για την προστασία των πολιτών και των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου μας.

Η κατάσταση αυτή λαμβάνει συνεχώς νέες διαστάσεις και εξελίσσεται προς το δυσμενέστερο ενώ καθιστά παράλληλα τη χώρα μας έκθετη σε περιπτώσεις κυρώσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω μη εναρμόνισης μας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Τα ΚΤΕΟ συγχαίρουν τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα και πιο ειδικά την αρμόδια υφυπουργό σε θέματα Μεταφορών κα Χριστίνα Αλεξοπούλου για την πολύ σοβαρή αντιμετώπιση του ζητήματος από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους και για την πρωτοβουλία τους και την στενή συνεργασία τους με τον κλάδο μας προκειμένου να ενισχυθεί ένας πολύ σημαντικός θεσμός όπως αυτός του ΚΤΕΟ.

Απίστευτο: Δείτε ποια αυτοκίνητα απαγορεύεται να παρκάρουν σε πάρκινγκ πλέον – Ο λόγος
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή αεριοκίνησης.

Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.

Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε κλειστά parking που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει αεριοκίνητα οχήματα.

Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.

Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.

Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.

Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των 100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.

Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών, τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών, όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.

Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου. Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.

Αυτοκίνητο: Άλλαξαν τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα – Παίρνει… κεφάλια ο νέος ΚΟΚ
Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και η αρμόδια Υφυπουργός για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου θα παρουσιάσουν επίσης διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα.

Στόχος είναι να τεθεί όριο 30 χλμ/ώρα σε αρκετές περιοχές των πόλεων, σε ζώνες που θα υποδείξουν οι δημοτικές αρχές. Ειδικά έξω από τα σχολεία, ο Δήμοι θα μπορούν να προτείνουν ακόμα χαμηλότερο όριο, στα 20 χλμ/ώρα.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα παραμείνει η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.

«Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr.

Η ολομέλεια της Βουλής ψήφισε τον νέο Ποινικό Κώδικα, ο οποίος περιλαμβάνει αλλαγές και παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηρότερες ποινές σε κάποιες σοβαρές παραβάσεις.

Η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η επικίνδυνη οδήγηση, η υπερβολική ταχύτητα, η κίνηση στη ΛΕΑ και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα τιμωρούνται ποινικά (άρθρο 290Α παρ.1 του Ποινικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 5090/2024).

Με φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν από την παράβαση προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο
Με φυλάκιση έως 3 έτη, αν από την παράβαση προκύψει ζημιά σε ξένη περιουσία
Με κάθειρξη έως 10 έτη, αν από την παράβαση, προκύψει βαριά σωματική βλάβη ή προκληθεί σημαντική ζημιά σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις
Με κάθειρξη/φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών, αν η παράβαση έχει ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκληθεί θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Οι παραβάσεις που φέρουν τις παραπάνω ποινές είναι:
Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης
Οδήγηση σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες
Οδήγηση οχήματος, που είναι τεχνικά ανασφαλές ή φορτωμένο χωρίς ασφάλεια
Οδήγηση σε αυτοσχέδιους αγώνες ή με επικίνδυνους ελιγμούς
Οδήγηση στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της
Παραβίαση φωτεινού σηματοδότη
Παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, κατά 60 χλμ (οδήγηση λεωφορείου, φορτηγού ή επιβατικού)
Παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά 20, 30 ή και 40 χλμ (οδήγηση σε κατοικημένη περιοχή ή σε άλλο οδικό δίκτυο αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον 20 χλμ. ανά ώρα.

Related posts

Κανείς δεν μπορεί να το πιστέψει: Πέθανε η Μαρία Κωνσταντινίδη μόλις στα 43 της χρόνια – Καλό παράδεισο, άγγελέ μου

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΟ: Σκοτώθηκε ο 16χρονος (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Μαθεύτηκαν τα δυσάρεστα: Δύσκολες ώρες για την Μάρω Κοντού