Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό – Με ποιες ταχύτητες θα ταξιδεύουμε

by Newsroom i-diakopes.gr
Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό – Με ποιες ταχύτητες θα ταξιδεύουμε

Με τις Εθνικές Οδούς να αλλάζουν και να εξελίσσονται συνεχώς στους πλέον ασφαλείς και σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, πολλοί είναι αυτοί που κάνουν λόγο για ανάγκη αύξησης των ορίων ταχύτητας στην επικράτειά τους.

Στην Ευρώπη το ζήτημα της αύξησης της ανώτατης ταχύτητας στις Εθνικές Οδούς είναι κάτι που συζητείται εδώ και πολλούς μήνες, από τη στιγμή μάλιστα που τα καινούργια αυτοκίνητα είναι πολύ πιο ασφαλή από το παρελθόν και με μηδενικούς ή λίγους ρύπους.

Το Μάιο μάλιστα, στη Μεγάλη Βρετανία πάνω από 42.000 πολίτες υπέγραψαν δήλωση που ζητούσε από την κυβέρνηση της χώρας να αυξήσει το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 70 μίλια/ώρα που είναι τώρα (112 χλμ./ώρα) στα 100 μίλια/ώρα ή αλλιώς στα 160 χλμ./ώρα!

Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό – Με ποιες ταχύτητες θα ταξιδεύουμε

Η πρόταση δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση, εκπρόσωπος της οποία δήλωσε ρητά ότι δεν εξετάζεται η αλλαγή του ορίου ταχύτητας στους δρόμους της χώρας. Ωστόσο, άνοιξε ξανά το θέμα για αναπροσαρμογή προς τα πάνω των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους.

Την ίδια στιγμή, δύο άλλες χώρες της ηπείρου μας, η Τσεχία και η Ιταλία, σκοπεύουν να αυξήσουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους, ανοίγοντας το δρόμο για πιο γρήγορα ταξίδια.

Η πρώτη, έχει εγκρίνει ήδη από το κοινοβούλιο την αύξηση του ορίου ταχύτητας από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα. Η νέα αυτή απόφαση θα εφαρμοστεί από το 2026 σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων που, λογικά, πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλείας για να μπορούν να ταξιδεύουν οι πολίτες με ασφάλεια.

Η Ιταλία έχει ήδη εγείρει την ίδια πρωτοβουλία από την περσινή χρονιά, για να επιτύχει τη θέσπιση του νέου ορίου των 150 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων, όπου θεωρούνται ασφαλή και με καλή ορατότητα.

Η είδηση της ημέρας

Θυμίζουμε ότι στην περίφημη Autobahn της Γερμανίας υπάρχουν πολλά τμήματα που δεν έχουν ανώτατο όριο ταχύτητας, χωρίς να έχουν παρατηρηθεί σοβαρά ατυχήματα που να απαιτούν τη θέσπιση κάποιου ορίου.

Η Ισπανία βρίσκεται σε μια ενδιάμεση κατάσταση, με το όριο των 120 χλμ./ώρα να διέπει τα περισσότερα τμήματα των οδών ταχείας κυκλοφορίας. Οι χώρες της Σκανδιναβικής χερσονήσου και η Κύπρος, μειώνουν το ανώτατο όριο ταχύτητας μεταξύ 100 και 110 χλμ./ώρα.

Στην Πολωνία και τη Βουλγαρία υπάρχουν τμήματα αυτοκινητόδρομων που έχουν ήδη όριο τα 140 χλμ./ώρα, ενώ μια σειρά από άλλα κράτη μεταξύ των οποίων και η χώρα μας έχουν θέσει μέγιστο όριο τα 130 χλμ./ώρα (Κροατία, Σλοβακία, Ρουμανία, Λουξεμβούργο, Σλοβενία, Ουγγαρία, Ελλάδα και Αυστρία).

Ειδικά στην Ελλάδα, η συνεχής παράδοση στην κυκλοφορία νέων και σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων, δεν κάνει ουτοπικό το σενάριο σύντομα να δούμε αύξηση του ανώτατου ορίου τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Πηγή: carandmotor

Προτεινόμενα