Θα είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να παραδίδουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο σχολείο, ημερησίως, κατά την έναρξη των μαθημάτων
Tο Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε κατάρτιση νέου «πρωτοκόλλου ποινών» με στόχο την τήρηση της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Κάθε παράπτωμα θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη ποινή. Στόχος του είναι να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι από τη μια πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συμπεριφορές των εφήβων και από την άλλη τις πιέσεις των γονιών τους προκειμένου τα παιδιά τους να… πέφτουν στα μαλακά.
Παράλληλα, με οριστική αποβολή από το σχολείο τους (αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος) θα τιμωρούνται όσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
Είναι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται στο ποινολόγιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο πλέον έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα ελληνικά σχολεία. Διότι η απαγόρευση ορίζεται με εγκυκλίους από το υπουργείο, αλλά τηρείται από ελάχιστους μαθητές.
Βάσει του σχεδιασμού του υπουργείου, θα είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να παραδίδουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο σχολείο, ημερησίως, κατά την έναρξη των μαθημάτων. Η ποινή όταν μαθητής βρεθεί με το κινητό του στην τάξη θα είναι αποβολή, από ωριαία έως και ημερήσια στην περίπτωση υποτροπής.
Το πρόβλημα είναι έντονο στα μεγαλύτερα παιδιά, του γυμνασίου και του λυκείου. Η ύπαρξη του κινητού τηλεφώνου δίπλα στον μαθητή μέσα στην τάξη ή στην τσάντα του τον αποσυντονίζει, ενώ πλέον το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει να είναι το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού, σχολικού εκφοβισμού. Και αυτό φαίνεται και από το πλήθος των σχετικών καταγγελιών που υπάρχουν στα σχολεία.
Aλλωστε και διεθνώς είναι ευρέως αποδεκτό ότι η χρήση των ψηφιακών συσκευών από τους μαθητές κατά την εκπαιδευτική διαδικασία δεν βοηθάει. Από μελέτη στο πλαίσιο του διαγωνισμού PISA 2022 προέκυψε ότι:
1 στους 3 μαθητές αποσπάται η προσοχή του κατά τη διάρκεια του μαθήματος, από τη χρήση ψηφιακών συσκευών. Και το θέμα εντοπίζεται στις ειδοποιήσεις από εφαρμογές, κοινωνικά δίκτυα, μηνύματα
Όταν οι μαθητές χρησιμοποιούν τάμπλετ ή λαπτοπ για να κρατούν σημειώσεις, φαίνεται να μην κατανοούν και εμπεδώνουν το μάθημα
Πηγή: alfavita