Τέλος τα παιδιά σε μηχανάκι κάτω των 16 ετών, υποχρεωτικό κάθισμα έως τα 12 στο αυτοκίνητο

Μόνο τα παιδιά άνω των 16 ετών θα μπορούν να ανεβαίνουν σε μοτοσικλέτα

Νέες αλλαγές έρχονται στο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με το ενδιαφέρον να εστιάζει στην ασφάλεια των παιδιών. Πλέον τα παιδιά θα μπορούν να ανεβαίνουν σε μοτοσικλέτα από την ηλικία των δεκαέξι ετών και έπειτα. Αυτό θα έχει να κάνει τόσο για την ιδιότητα του οδηγού, όσο και για εκείνη του συνεπιβάτη. Από εκεί και πέρα, τα παιδιά που έχουν ηλικία δώδεκα ετών ή μικρότερη, θα πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα στα αυτοκίνητα που επιβιβάζονται.

Αυτά είναι μερικά χρήσιμα σημεία του ΚΟΚ. Οφείλουν να τα γνωρίζουν οι γονείς-οδηγοί κατά τη διάρκεια των καθημερινών τους μετακινήσεων. Ειδικά, τώρα που έχουν αυξηθεί οι δραστηριότητες των παιδιών τους. Φυσικά, έχοντας πάντα ως γνώμονα την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών τους. Ωστόσο, οι γονείς μπορεί να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοι κυκλοφοριακής αγωγής για τα παιδιά τους. Αυτό αναφέρει εδώ και χρόνια το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Εκείνο επισημαίνει ότι τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 8 ετών, όταν διασχίζουν το δρόμο θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από κάποιον ενήλικο.

Τονίζει και συμβουλεύει γονείς και μαθητές να φορούν ανοιχτόχρωμα ρούχα. Επιπλέον, να φορούν αθλητικά παπούτσια με αντανακλαστικά στοιχεία για να γίνονται ευκολότερα αντιληπτά κατά τις μετακινήσεις τους.

Περισσότερες νέες ρυθμίσεις για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας

Καλό είναι επίσης να σχεδιάζεται από το σπίτι η πιο ασφαλής διαδρομή με την λιγότερη κίνηση και επικινδυνότητα. Τα παιδιά δεν πρέπει να διασχίζουν το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Ο λόγος είναι ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να τα διακρίνουν. Από εκεί και πέρα, η επιβίβαση και η αποβίβαση του παιδιού από το όχημα θα πρέπει να γίνεται πάντα από την πλευρά του πεζοδρομίου.

Αξίζει να επισημανθεί ότι έρευνες των αυτοκινητοβιομηχανιών κάνουν λόγο ότι για να κάνει κάποιος επιβάτης χρήση της ζώνης ασφαλείας θα πρέπει να είναι πάνω από 1,5 μ. Επίσης η ψυχραιμία και η ευγένεια στο δρόμο αποτρέπει ατυχήματα. Επιπλέον, έχει ισχυρή επίδραση στην μετέπειτα οδηγική συμπεριφορά των παιδιών.

Οι μετακινήσεις με τα σχολικά λεωφορεία πρέπει να γίνονται κάτω από αυστηρές προϋποθέσεις. Ο οδηγός οφείλει να έχει σε άριστη κατάσταση το σχολικό λεωφορείο. Η συνοδός θα πρέπει να είναι πάντα σε ετοιμότητα να προσφέρει βοήθεια όταν χρειαστεί. Πάντα στο μυαλό των γονέων και των οδηγών που κινούνται κοντά σε σχολικές μονάδες πρέπει να είναι ότι στα παιδιά μέχρι 16 ετών δεν έχουν αναπτύξει πλήρως την όρασή τους, ενώ έχουν αδύναμη περιφερειακή όραση και αργή εστίαση των ματιών, ιδίως μέχρι τα οκτώ τους χρόνια.

Κ. Ο. Κ: Ο ρόλος το γονέων στην εκμάθηση των διαβάσεων και φαναριών

Επίσης, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως η ακοή και δυσκολεύονται να εντοπίσουν την κατεύθυνση των ήχων. Θα πρέπει όλοι οι οδηγοί να έχουν υπ’όψιν τους ότι τα παιδιά λόγω του χαμηλού τους ύψους δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά όταν κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα ή όταν υπάρχουν φυσικά ψηλά εμπόδια.

Αξίζει να επισημανθεί ότι πάντα, αναφέρουν οι ειδικοί, τα παιδιά αντιγράφουν τους φίλους τους και έτσι πολλές φορές συμπεριφέρονται με μη ασφαλή τρόπο, όπως για παράδειγμα το σπρώξιμο.

Τέλος, οι γονείς θα πρέπει να μάθουν τα παιδιά τους να περνούν από τις διαβάσεις ή από τα φανάρια, να βρίσκουν την πιο ασφαλή διαδρομή από το σπίτι μέχρι και το σχολείο ή τις αθλητικές τους δραστηριότητες, όταν τα συνοδεύουν να τα κρατούν από το χέρι, να τα αφήνουν πάντα έξω από την πόρτα του σχολείου τους ή του γυμναστηρίου τους, ενώ στο σχόλασμα καλό είναι να μην βρίσκονται στο απέναντι πεζοδρόμιο.

Related posts

Αργούσε να γυρίσει πίσω και τελικά τον βρήκαν νεκpό

Βόλτα με το Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε 17 λεπτά από τον έναν τερματικό στον άλλον – Όσα είδαμε

Θρήνoς για τη Μαρία – «Έσβησε» στα 49 της χρόνια