Με στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων, η Κομισιόν ζητάει να απαγορευθεί πλήρως η κατανάλωση αλκοόλ σε μια κατηγορία οδηγών.
Μολονότι οι νέοι αντιπροσωπεύουν μόλις το 8% του συνόλου των οδηγών εντός της ΕΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας, περίπου στα δύο από τα πέντε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα εμπλέκεται οδηγός κάτω των 30 ετών.
Για να δώσει τέλος σε αυτό το φαινόμενο, η Κομισιόν, στο κείμενο με τις προτάσεις της σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των κανόνων για τις άδειες οδήγησης που παρουσίασε την 1η Μαρτίου 2023, προτείνει τη θέσπιση ενός αυστηρότερου κανονιστικού πλαισίου για τους αρχάριους οδηγούς, οι οποίοι είναι συνήθως και οι νεότεροι ηλικιακά.
Αρχικά, επισημαίνει ότι για όποιον εκδίδει δίπλωμα οδήγησης θα υφίσταται μια δοκιμαστική περίοδος διετούς διάρκειας, κατά την οποία δεν θα απολαμβάνει τα ίδια… προνόμια με τους υπόλοιπους, έμπειρους οδηγούς.
Μία από τις υποχρεώσεις των αρχάριων οδηγών θα είναι και η μη κατανάλωση αλκοόλ εφόσον σκοπεύουν να κάτσουν πίσω από το τιμόνι, δηλαδή το ποσοστό αυτού στον οργανισμό τους δεν θα πρέπει να είναι πάνω από 0,0 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος.
Λίγο μετά την έκδοση του κειμένου της Κομισιόν, ο βελγικός οργανισμός κινητικότητας VAB, διεξήγαγε μια έρευνα στο πλαίσιο της οποίας ρώτησε 1.650 ανθρώπους ηλικίας μεταξύ 17 και 30 ετών, σχετικά με το αν τίθενται υπέρ ή κατά της συγκεκριμένης πρότασης.
Το 83,6% των ερωτηθέντων ανέφερε πως συμφωνεί. Ειδικότερα, το 57,5% επισήμανε ότι η απαγόρευση θα πρέπει να αφορά όλους τους οδηγούς ανεξαρτήτως ηλικίας, ενώ το 26,1% πως η απαγόρευση κατανάλωσης αλκοόλ θα πρέπει να επιβληθεί μόνο σε όσους είναι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης για λιγότερα από τρία έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελευθερίες των αρχάριων οδηγών θα περιοριστούν περαιτέρω εφόσον περάσει η πρόταση του Κοινοβουλίου, το οποίο -μεταξύ άλλων- ζητά να τους επιβληθεί απαγόρευση οδήγησης μετά τα μεσάνυχτα έως και τις 6.00 π.μ.