Πλατεία Αριστοτέλους: Θα θυμίζει καθρέπτη – Φοίνικες, σιντριβάνια και μανόλιες θα τη διακοσμήσουν
Πλατεία Αριστοτέλους: Θα θυμίζει καθρέπτη η νέα πλατεία της Θεσσαλονίκης. Φοίνικες, σιντριβάνια και μανόλιες θα διακοσμήσουν το όμορφο κέντρο της συμπρωτεύουσας. Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων ολοκληρώθηκε με την κατάθεση δεκατριών συμμετοχών. Η κριτική επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την απονομή τριών βραβείων και τριών ισόποσων εξαγορών.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας:
«Ο άξονας της Αριστοτέλους για κάθε Θεσσαλονικιό αλλά και για κάθε επισκέπτη σημαίνει πολλά: Είναι ένα σημείο αναφοράς. Όλοι έχουμε ζήσει σημαντικές, όμορφες στιγμές σε αυτόν τον υπέροχο άξονα, σε αυτήν την τόσο σημαντική πλατεία. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να συμφωνήσουμε, ότι δυστυχώς η πλατεία Αριστοτέλους τα έχει τα χρονάκια της»
Ο δήμαρχος συμπλήρωσε πως «αναβαθμίζουμε μια από τις πιο γνωστές πλατείες της Ευρώπης, αλλάζοντας την εικόνα της Θεσσαλονίκης στον κόσμο. Δημότες, κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν νέο δημόσιο χώρο, με νέα αισθητική, νέα υλικά, νέες προσεγγίσεις, που σέβονται όμως τον χαρακτήρα και τα ιστορικά χαρακτηριστικά του τόπου».
Θα αλλάξει μορφή το κέντρο της Θεσσαλονίκης – Δείτε την αλλαγή της πλατείας
Η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους αποτέλεσε προεκλογική δέσμευση. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας δήλωσε ικανοποιημένος και χαρούμενος:
«Σε λίγα χρόνια, η πόλη μας θα είναι διαφορετική μέσα από την ολοκλήρωση και αυτής αλλά και πολλών ανάλογων παρεμβάσεων».
Η πρόταση έλαβε ομόφωνα το πρώτο βραβείο της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού. Μέσα από τα σχέδια επιχειρούν να αναδείξουν την οδό Αριστοτέλους, ως την κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης. Θέλουν να παρουσιάσουν τη γνωστή πλατεία, ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της.
(Ομάδα Μελέτης: Αριάδνη Βοζάνη, Παρασκευή Φανού, αρχιτέκτονες μηχανικοί και συνεργάτες Γρηγόρης Βουτουφιανάκης – Πετρόπουλος, Θεοδοσία Ευδωρη Παναγιωτοπούλου, αρχιτέκτονες, Γιώργος Ρέτσος φοιτητής αρχιτεκτονικής).
Μέσα από μια καθαρή οργάνωση χαράξεων και υλικών της νέας δαπεδόστρωσης, η Αριστοτέλους μετασχηματίζεται σε άξονα περιπάτου μητροπολιτικού χαρακτήρα. Μάλιστα, το σύνολο της κεντρικής ζώνης θα αποδίδεται στους πεζούς. Ίχνη του παλαιού ιστού της πόλης, πριν την πυρκαγιά του 1917, ενσωματώνονται στον σχεδιασμό ως «νήματα μνήμης», που προβάλλονται στο έδαφος διακριτικά.
Η νέα Πλατεία Αριστοτέλους μετατρέπεται σε «καθρέπτη της πόλης». Θα αντανακλά τις διαφορετικές εκδοχές της ανάλογα με την εποχή, την ώρα και τις δράσεις που υποδέχεται. Από την πλευρά της Εγνατίας, η νέα πλατεία προτείνεται ως «το δωμάτιο με φοίνικες», ενώ παράλληλα, επιμέρους ενότητες -«δωμάτια», όπως για παράδειγμα το «δωμάτιο νερού», το «δωμάτιο με τις μανόλιες», το «δωμάτιο του χρόνου» και το «κατώφλι της πλατείας Αριστοτέλους», δημιουργούν τοπικές διαφοροποιήσεις στον υπόλοιπο άξονα, οι οποίες συσχετίζονται με τα επιμέρους χαρακτηριστικά της περιβάλλουσας περιοχής.