Έχετε σκεφτεί ποτέ σε τι οφείλεται η διάταξη των ραφιών στα σούπερ μάρκετ, με τη μαναβική συνήθως δίπλα στην είσοδο, η οποία τηρείται από τα περισσότερα καταστήματα στον κόσμο; Πίσω από αυτή βρίσκονται έξυπνοι σχεδιαστές, που σας δελεάζουν διακριτικά να περάσετε από κάθε διάδρομο και να γεμίσετε το καρότσι χωρίς καν να το καταλάβετε.
Όπως γράφει η NY Post, το υποσυνείδητο μάρκετινγκ που εφαρμόζεται στη διάταξη των προϊόντων είναι τρομερά εξεζητημένο, και υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο τα φρούτα και τα λαχανικά βρίσκονται συχνά στο μπροστινό μέρος του καταστήματος.
Ο λόγος είναι ψυχολογικός. Τα παντοπωλεία τοποθετούν τη μαναβική ακριβώς στην είσοδο, έτσι ώστε αφού αγοράσετε υγιεινά φρούτα και τα λαχανικά, να αισθάνεστε λιγότερο ένοχοι ώστε να αγοράσετε πρόχειρα και επεξεργασμένα φαγητά από τους υπόλοιπους διαδρόμους.
Η ψυχολογία πίσω από τα ψώνια
Για τον ίδιο λόγο, πολύ βασικότερα είδη κατανάλωσης, όπως το γάλα, τα ζυμαρικά, τα αυγά και το ρύζι, βρίσκονται στο πίσω μέρος ή σε πιο «χωμένα» σημεία, αφού η επιχείρηση ξέρει πως οι πελάτες θα τα αναζητήσουν ούτως ή άλλως.
Όχι μόνο αυτό, αλλά στον δρόμο σας μέχρι τα πίσω ράφια, αυξάνονται έτσι οι πιθανότητες να «πιάσει» το μάτι σας άλλα προϊόντα που θα σας δελεάσουν να τα αγοράσετε, γι’ αυτό και συνήθως οι άκρες των διαδρόμων είναι γεμάτες με ανθυγιεινά σνακ και γλυκά.
Διαβάστε ακόμη: Δάφνη: Εξετάζεται η ερωτική απογοήτευση για την αυτοκτονία της 17χρονης – Τι είπε στον αδερφό της
Αλλά ίσως η πιο ανήθικη υποσυνείδητη τακτική, σύμφωνα με το μέσο, είναι η αλλαγή της διάταξης. Αυτό διότι, καθώς ένας πελάτης συνηθίζει στο layout του καταστήματος, μαθαίνει να βρίσκει κατ’ ευθείαν τα είδη που ψάχνει, προσπερνώντας τα υπόλοιπα.
Αλλάζοντας λοιπόν τακτικά τις θέσεις των προϊόντων, το σούπερ μάρκετ εξασφαλίζει ότι ο πελάτης θα «χάνεται», αυξάνοντας πάλι την πιθανότητα να δελεαστεί με αχρείαστες αγορές.