«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, LIDL και ΑΒ: Ο Βαρδινογιάννης κάνει κίνηση ματ και φέρνει στην Ελλάδα το καλύτερο σούπερ μάρκετ

by Newsroom i-diakopes.gr
«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, LIDL και ΑΒ: Ο Βαρδινογιάννης κάνει κίνηση ματ και φέρνει στην Ελλάδα το καλύτερο σούπερ μάρκετ

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα. Μέσω της θυγατρικής της AVE Retail & More A.E.

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης έχει αναλάβει το μεγάλο εγχείρημα να φέρει εκ νέου την Carrefour στην ελληνική αγορά. Η ιστορία της Carrefour ξεκινά το 1959, όταν ο Marcel Fournier, ιδιοκτήτης ενός καταστήματος νεωτερισμών στο Annecy, συναντά την οικογένεια Badin-Defforey, χονδρέμπορους τροφίμων στο Lagnieu στο Ain. Προερχόμενοι από επιχειρηματικές οικογένειες, ο Marcel Fournier και ο Denis Defforey εφάρμοσαν το σύστημα self-service γαλλικού τύπου, πρώτα σε μια επιφάνεια 200 τ.μ., πριν ανοίξουν τον Ιούνιο του 1960 ένα σούπερ μάρκετ 850 τ.μ. στο Annecy. Το όνομα Carrefour προέρχεται από τη γαλλική λέξη που σημαίνει «σταυροδρόμι» και «δημόσια πλατεία».

Το 1970 η Carrefour εισέρχεται στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, ενώ τρία χρόνια αργότερα ξεκινά η «διεθνοποίησή» της, μέσω της εξερεύνησης νέων αγορών. Έτος ορόσημο αποδείχθηκε το 1999, όταν η συγχώνευση της Carrefour με την Promodès γέννησε τον δεύτερο μεγαλύτερο διανομέα στον κόσμο.

Επιστροφή της Carrefour: Η αναβίωση στην Ελλάδα

Σήμερα, με ένα δίκτυο περίπου 13.000 καταστημάτων σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, η Carrefour αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο, με έσοδα ύψους 78,6 δισ. ευρώ το 2020. Ο όμιλος απασχολεί 320.000 εργαζόμενους.

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα. Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour – Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Το έμβλημα του Carrefour προκαλεί μέχρι σήμερα ερωτηματικά. Κάποιοι νομίζουν ότι είναι απλώς το λατινικό γράμμα C, ορισμένοι το βλέπουν ως βέλος και κάποιοι άλλοι, με περισσότερη φαντασία, είναι σίγουροι ότι πρόκειται για αμόνι. Σχεδόν άγνωστη παραμένει, εξήντα χρόνια από την ίδρυσή του, η ιστορία του γαλλικού ομίλου.

Το πρώτο Carrefour:

Η δημιουργία του πρώτου Carrefour γίνεται στην πόλη Ανσί της Νοτιοανατολικής Γαλλίας. Ιδιοκτήτες και ιδρυτές της νέας εταιρείας ήταν η οικογένεια Ντεφορέ και ο Μαρσέλ Φουρνιέ. Οι πρώτοι ήταν οι κληρονόμοι μιας δυναστείας εμπόρων και ο δεύτερος ένας ανήσυχος έμπορος από το Ανσί. Ο Φουρνιέ είχε προσπαθήσει από το 1950 να αλλάξει την εικόνα του ψιλικατζίδικου που κληρονόμησε από τον (ιταλικής καταγωγής) πατέρα του. Με το άνοιγμα του πρώτου πολυκαταστήματος Leclerc στην πόλη του, αντιλήφθηκε ότι το μέλλον βρίσκεται σε έναν νέο τύπο μαγαζιού που «τα έχει όλα και συμφέρει».

«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, LIDL και ΑΒ: Ο Βαρδινογιάννης κάνει κίνηση ματ και φέρνει στην Ελλάδα το καλύτερο σούπερ μάρκετ

Η αλυσίδα θα μπορούσε να είχε διατηρήσει μέχρι σήμερα την επωνυμία Agora, όμως ο Φουρνιέ σκέφτηκε ότι το όνομα αυτό μπορεί να μη γινόταν αμέσως κατανοητό από το ευρύ κοινό. Έτσι, αντί της ελληνικής «αγοράς» προκρίθηκε η γαλλική λέξη «σταυροδρόμι» καθώς το πρώτο Carrefour βρισκόταν στο σταυροδρόμι πέντε οδών στην Ανσί.

Το come back της Carrefour από τον Ν. Βαρδινογιάννη:

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα. Μέσω της θυγατρικής της AVE Retail & More A.E. όπως έμαθα σχεδιάζει τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων economy και το rebranding αυτών σε Carrefour express στο πρώτο εξάμηνο του έτους προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του και το brand awareness και στην Αττική. Παράλληλα συνεχίζει την ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων εταιρικών και franchise με στόχο 30 νέα καταστήματα έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους.

Το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο του 2024.

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης εξετάζει διάφορες ευκαιρίες εξαγορών που παρουσιάζονται. Μάλιστα στην Βουλγαρία τα πλανά περιλαμβάνουν το Rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo στην έως τον Σεπτέμβριο.

Προτεινόμενα