Αεροπορικό δυστύχημα της Helios: Οι άγνωστες λεπτομέρειες για την πτήση που οδήγησε 121 άτομα στο θάνατο – Τα μοιραία λάθη της τραγωδίας

Αεροπορικό δυστύχημα: Τα μοιραία λάθη της τραγωδίας της

«Mayday, Helios Airways flight 522 Athens», κανείς δεν απάντησε. Αυτή ήταν η τελευταία φράση του πιλότου, λίγο πριν το τρομερό αεροπορικο δυστύχημα. Χρόνια μετά άγνωστες λεπτομέρειες για την τραγωδία έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Στις Αυγούστου του 2005 το επιβατικό αεροσκάφος τύπου Μπόινγκ 737 των κυπριακών αερογραμμών Helios Airways με 121 επιβαίνοντες επρόκειτο να πραγματοποιήσει την πτήση 522 από τη Λάρνακα προς την Πράγα. Ενδιάμεσος σταθμός ήταν η Αθήνα.

Ελάχιστα λεπτά μετά την απογείωσή του ο κυβερνήτης αναφέρει πως έχει ανάψει η προειδοποιητική ένδειξη διαμόρφωσης απογείωσης. Επίσης, αντιμετωπίζει πρόβλημα και με το σύστημα ψύξης συσκευών.

Η επικοινωνία διακόπτεται μετά από οκτώ λεπτά. Το αεροσκάφος έχει φτάσει στα 28.900 πόδια. Σε ύψος λίγο πάνω από 18.000 πόδια πέφτουν οι μάσκες οξυγόνου στο θάλαμο των επιβατών. Το Μπόινγκ φτάνει τα 34.000 πόδια. Σχεδόν όλοι αρχίζουν να χάνουν τις αισθήσεις τους.

Αεροπορικό δυστύχημα: Η προσπάθεια του Ανδρέα Προδρόμου

Ο Ανδρέας Προδρόμου, ο 25χρονος φροντιστής της πτήσης είναι ο τελευταίος άνθρωπος που μένει ξύπνιος εντός του αεροσκάφους, καθώς έχει βρει μία φορητή φιάλη οξυγόνου.

Το αεροπλάνο της Helios έχει οριζοντιωθεί, πλέον, και έχοντας μπει στον εναέριο χώρο της Ελλάδας άπαντες περιμένουν να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής της Αθήνας, καθώς κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τον αυτόματο πιλότο να έχει τα «ηνία».

Άμεσα, δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16 της πολεμικής μας αεροπορίας απογειώνονται και αναχαιτίζουν το Μπόινγκ 737. Ο αρχηγός του σμήνους πλησιάζει κοντά στο πιλοτήριο και διαπιστώνει πως η θέση του κυβερνήτη είναι κενή.

Στη συνέχεια, ο πιλότος του πρώτου F-16 βλέπει έναν άντρα να μπαίνει στο πιλοτήριο. Κάθεται στη θέση του κυβερνήτη και προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον πύργο ελέγχου ή κάποιο άλλο αεροσκάφος. Έπειτα, προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, βγάζοντάς το από τον αυτόματο πιλότο.

Τραγική ειρωνεία. Ο Προδρόμου θα μπορούσε να προσγειώσει το αεροπλάνο-φάντασμα αν είχε επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου. Ο ίδιος εξέπεμψε σήμα-κινδύνου το οποίο κανείς δεν άκουσε εξαιτίας μιας μοιραίας λεπτομέρειας.

Η Ραδιοσυνεννόηση του αεροσκάφους ήταν στη λειτουργία «ενδοσυνεννόησης». Έτσι ό,τι έλεγε το άκουγε μόνο ο ίδιος. Αν είχε αλλάξει τη συγκεριμένη λειτουργία ίσως όλα να ήταν εντελώς διαφορετικά.

ο αριστερός κινητήρας σβήνει. Έχουν τελειώσει τα καύσιμα και το Μπόινγκ χάνει ύψος. τα F-16 πλησιάζουν κι άλλο και στα 7000 πόδια, ο αρχηγός του σμήνους καταλαβαίνει πως ο νεαρός φροντιστής έχει αντιληφθεί την παρουσία του.

Του κάνει νόημα να τον ακολουθήσει στο «Βενιζέλος». Ωστόσο, ο Προδρόμου αλλάζει πορεία στο “Helios” και κατευθύνεται νοτιοδυτικά. Δηλαδή, σε μη κατοικήσιμη περιοχή. Έπειτα από δυόμιση ώρες, το αεροσκάφος προσκρούει σε λόφο στο Γραμματικό Αττικής. Μόλις, 33 χιλιόμετρα μακριά από τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών.

Η φωτιά παίρνει τις ζωές και των 121 άτυχων ανθρώπων. Στις 14 Αυγούστου σημειώθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία που έχει «αντικρίσει» ποτέ η Ελλάδα. Γι’ αυτό ευθυνόταν ο εγκληματικός τεχνικός έλεγχος.

Ποιο ήταν το μεγάλο λάθος του αεροπορικού δυστυχήματος

Ο έλεγχός του αρμόδιου μηχανικού κρίθηκε ως ελλιπής. Η ολέθρια παράλειψη ήταν ότι μετά την ολοκλήρωση της επίβλεψης, δεν επανέφερε τον διακόπτη του επιλογέα του συστήματος συμπίεσης στην θέση “αυτόματο” από τη θέση “χειροκίνητο”.

Αυτό το καταστρεπτικο λάθος που δεν μπόρεσαν να το ανακαλύψουν αργότερα ούτε ο κυβερνήτης ούτε ο συγκυβερνήτης της πτήσης, επέτρεψε να προκληθεί το μεγάλο πρόβλημα της συμπίεσης στο αεροπλάνο.

Related posts

Γιώργος Αγγελόπουλος – Δήμητρα Βαμβακούση: H βάφτιση της κόρης τους στην Σκιάθο! – Το διπλό όνομα κι οι υπέροχες μπομπονιέρες

«Φωτογράφιζε το νεκpό παιδί μου σαν μοντέλο»: Σoκάρει η κουμπάρα της 24χρονης στην Αμαλιάδα

Απόλυτη αρμονία από την Άση Μπήλιου: Το ζώδιο που θα φτάνει στο απόγειο οικονομικά και εpωτικά μέχρι το τέλος του 2024