Άννα Παναγιωτοπούλου: Οι άγνωστες πτυχές της ζωής της
Στις 30/07/1945 γεννήθηκε στην Κυψέλη, η Ελληνίδα ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου. Από την παιδική της ηλικία ήθελε να γίνει ηθοποιός, παρ’ όλο που μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον και η οικογένειά της δεν είχε καμία σχέση με την υποκριτική. Όταν οι γονείς της, την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό. Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη.
Η Άννα Παναγιωτοπούλου είχε πει: ” Ήμουν ακόμη μαθήτρια γυμνασίου όταν πήγα στον Κατράκη και του ζήτησα να παρακολουθήσω ως ακροάτρια τα μαθήματά του και να μου πει τη γνώμη του για το αν κάνω για ηθοποιός. Μετά από λίγο καιρό, αφού αποφάσισε να διακόψει τα μαθήματα δηλώνοντας ότι κανένας δεν ήταν ικανός να προχωρήσει στο επάγγελμα, μ’ έπιασε και μου είπε: «Αν γίνεις ηθοποιός, θα χάσεις πάρα πολλά πράγματα. Αν δε γίνεις, θα χάσει το θέατρο.» Δεν ξέρω αν θα έχανε το θέατρο, αλλά έκανε λάθος ως προς το πρώτο σκέλος. Κέρδισα πάρα πολλά. Και δεν πέρασα καθόλου δύσκολα”.
Άννα Παναγιωτοπούλου: Ο μεγάλος έρωτας της ζωής της ήταν Μάνος Κατράκης
Η Άννα Παναγιωτοπούλου παντρεύτηκε σε ηλικία 20 ετών με τον σύζυγό της, όμως όπως παραδέχεται, ο έρωτας της ζωής της ήταν ο Μάνος Κατράκης.
«Ο έρωτας της ζωής μου ήταν ο Κατράκης. Δεν υπήρχε σχέση αλλά με βοηθούσε όσο πήγαινα στη σχολή. Ήταν σαν πατρική φιγούρα, αυτό που δεν είχα. Πήγε στην Κρήτη και παντρεύτηκε μία άλλη γυναίκα», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η Άννα Παναγιωτοπουλού.
Επίσης, η ίδια αποκάλυψε ότι και ο γιος της παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία. «Ο γιος μου παντρεύτηκε μόλις τελείωσε το Πολυτεχνείο. Με ρώτησε, τι λες εσύ, δεν θα πω τη λέξη γιατί δεν περνά στην τηλεόραση…». «Η αναγνωρισιμότητα είναι ένα πρόβλημα… Ο γιος μου είχε ντραπεί πάρα πολύ γιατί με φωνάζανε Σου Σου. Και εμένα με ενοχλούσε πολύ», είχε δηλώσει η ηθοποιός
Από το γάμο της η Άννα Παναγιωτοπούλου το 1972 απέκτησε ένα γιο τον Δημήτρη το 1973 και ένα εγγόνι. Η ηθοποιός ζει στον Λυκαβηττό αλλά περνάει μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Τήνο.
Η επαγγελματική πορεία της Άννας Παναγιωτοπούλου
“Η αναγνωρισιμότητα με τρελαίνει. Μ’ αρέσει που αρέσω στον κόσμο, αυτή είναι η δουλειά μου, αλλά συγχρόνως με κάνει και ντρέπομαι. Η τηλεόραση δεν φτιάχνει σταρ, φτιάχνει συγγενείς. Ένα παιδάκι με ρώτησε κάποτε «με ξέρεις;» «Όχι» του απάντησα. «Τότε γιατί σε ξέρω εγώ;» Μπαίνουμε στα σπίτια απρόσκλητοι” είχε πει η Άννα Παναγιωτοπούλου.
Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο «Ελεύθερο Θέατρο» -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου. Παράλληλα, μέχρι τότε, οι συμμετέχοντες στο θίασο ασχολούνταν και με άλλες δουλειές για βιοπορισμό.
Το 1980, το «Ελεύθερο Θέατρο» σταμάτησε και ιδρύθηκε η «Ελεύθερη Σκηνή», από την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.
Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας (και προσωπικό της ”φαβορί”), θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομώνυμη διασκευή του έργου του Δημήτρη Ψαθά (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου και Άγγελο Αντωνόπουλο).
Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές: «Οι τρεις Χάριτες» (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού και Μιχάλη Ρέππα) και «Ντόλτσε Βίτα» (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κα), που θεωρούνται ”κλασικές”.
Με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα ο τίτλος να είναι «Η Άννα και οι Αδελφές της», και είχα αρνηθεί. Έχω πάρα πολύ ανεπτυγμένη την αίσθηση της συλλογικότητας. Μ’ αρέσει και το θεωρώ σωστότερο, είχε πει η Άννα Παναγιωτοπούλου.
Άννα Παναγιωτοπούλου: Τα αιχμηρά σχόλια για τους συναδέλφους της
Τον τελευταίο καιρό η Άννα Παναγιωτοπούλου τελείως αμακιγιάριστη και επιεικώς αχτένιστη, φορώντας συνήθως τα κόκκινα γυαλιά της, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού της στο Λυκαβηττό και υποδέχεται με μία ανεξήγητη απάθεια τους τηλεοπτικούς δημοσιογράφους που της ζητάνε συνέντευξη. Το σκηνικό είναι επαναλαμβανόμενο. Στο πλάνο η Άννα Παναγιωτοπούλου με ένα μικρόφωνο μπροστά να σχολιάζει, και από κάτω τα τηλεοπτικά super να γράφουν: «Ο Λάκης Λαζόπουλος είναι πονηρός. Τον χαστούκισα μπροστά στον κόσμο» – «Η Ελένη Καστάνη δεν λέει τίποτα καλό για κανένα» – «Είναι ηθοποιός η Βίκυ Σταυροπούλου και δεν το έχω καταλάβει;».
Άννα Παναγιωτοπούλου: “O Θανάσης Ευθυμιάδης ήταν και είναι ωραιοπαθής”
Άννα Παναγιωτοπούλου: “Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ήταν ένα πλάσμα που δεν ξέραμε τι να το κάνουμε”
Για τον Λάκη Λαζόπουλο: «Ποτέ δεν είχαμε καλή σχέση με τον Λάκη. Είναι άλλης νοοτροπίας άνθρωπος και είναι πάρα πολύ πονηρός. Τον έδειρα, τον χαστούκισα επειδή ζήτησε παραπάνω χρήματα σε παράστασή μας. Ήρθε μια μέρα και μου είπε: “Είμαι πολύ στενοχωρημένος, γιατί μου είπαν οι δημοσιογράφοι ότι μοιραζόσαστε με τον Λειβαδά (σ.σ. θεατρικός επιχειρηματίας) τα λεφτά και γι’ αυτό εμένα δεν μου δίνει παραπάνω λεφτά”. Και του έριξα δυο χαστούκια μπροστά στον κόσμο. Ούτε ντροπή ούτε διάκριση».
Για τον Θανάση Ευθυμιάδη: «Μεταξύ μας, δεν ήταν και πάρα πολύ καλή η σχέση με τον Θανάση Ευθυμιάδη. Ήταν λίγο καβαλημένος ο Θανάσης. Ήταν και είναι ωραιοπαθής. Είχε ένα μέσο που μπήκε, που δεν χρειάζεται να το πω τώρα, αλλά κάποιος τον έστειλε εκεί. Ήταν σίγουρο δηλαδή αυτό και μέσα από αυτό είχε και μία έπαρση».
Για τη Βίκυ Σταυροπούλου: «Δεν θέλω να το σχολιάσω. Θα κρίνει ανθρώπους η Σταυροπούλου; Είναι ηθοποιός και δεν το έχω καταλάβει; Δεν την έχω δει να κάνει. Πάντα το ίδιο κάνει, βγαίνει, μπαίνει και αυτό είναι. Είναι μια πάρα πολύ έξυπνη γυναίκα. Όχι, δεν είναι ηθοποιός».
Για την Ελένη Καστάνη: «Η Ελένη Καστάνη λέει ό,τι της αρέσει. Ό,τι λέει είναι κακό. Δεν λέει τίποτα καλό ποτέ για κανένα».
Για τη Μίνα Αδαμάκη: «Στις Τρεις Χάριτες κάναμε ό,τι μας κατέβαινε στο κεφάλι. Η Μίνα Αδαμάκη ήθελε να κάνει την πιο μικρή πάντα. Εν τω μεταξύ, είναι πιο μεγάλη από όλες μας. “Εγώ θα κάνω την πιο μικρή”. “Ναι Μίνα μου, εσύ θα κάνεις την πιο μικρή”».
Για τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: «Ήταν ένα πλάσμα που δεν ξέραμε τι να το κάνουμε. Πού ήσουνα; Αλλού ντ’ αλλού. Μετά ξαφνικά έγινε θιασάρχης με τη Βίκυ Σταυροπούλου από δίπλα»
Για τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου: «Τσακώνομαι πάρα πολύ με τη Μίρκα όσες φορές τη βλέπω γιατί δεν σταματάει να τρώει και με ενοχλεί πάρα πολύ αυτό. Είναι πάρα πολύ όμορφή και της λέω “Μωρή είναι δυνατόν να είσαι όμορφη από εδώ και πάνω; Κάτσε λίγο χαλάρωσε”».
Οι χρήστες στα social media εννοείται ότι δεν έχουν αφήσει ασχολίαστη την αυτόβουλη έκρηξη ειλικρίνειας της Άννας Παναγιωτοπούλου. «Έχει χάσει το μέτρο», «Είναι θλιβερή η εικόνα της», «Τί κρίμα, άνθρωποι με τόσο λαμπρή καριέρα, τα τελευταία χρόνια του βίου τους να αφήνουν τέτοιο αποτύπωμα εμπάθειας και μίσους!», «Έχει πάθει Ροζίτα Σώκου», «Ας τη μαζέψει κάποιος, οικογένεια, φίλοι…».
Τα κακά σχόλια πάντα πουλάγανε. Ακόμη κι αν δεν είχαν αφορμή να ειπωθούν. Κι αν η αυτολογοκρισία του συνεντευξιαζόμενου δεν είναι σε λειτουργία, για τους λόγους που έχει ο ίδιος ή δεν αντιλαμβάνεται, είναι τουλάχιστον κανιβαλισμός να αλείφεις βούτυρο στο ψωμί του τηλεθεατή που αδημονεί για μία ακόμη αποκαθήλωση διασήμου. Το θηρίο δεν χορταίνει, όσο κι αν το ταΐζεις…