Η Aldi, η γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, φεύγει από την Ελλάδα, καθώς δεν κατάφερε να πετύχει, αλλά και να ανταγωνιστεί τον μεγάλο αντίπαλό του, την Lidl.
Ειδικότερα, δεν είναι γνωστό ποιες σκέψεις επικρατούν στα μέλη του «Koordinierungsrat», του κορυφαίου διοικητικού συμβουλίου του γερμανικού λιανεμπορικού κολοσσού Aldi Süd, με έδρα το Mülheim της Έσσης, σχετικά με τις επιτυχίες του μεγάλου ανταγωνιστή τους, Lidl, όχι μόνο στη γερμανική αγορά, αλλά και διεθνώς, ωστόσο, τα περίπου 400 εκατ. ευρώ που χάθηκαν από την αποτυχία τους στην Ελλάδα, αποτελούν μια μακρινή – και οδυνηρή – ανάμνηση.
Η Aldi αποχωρεί από την ελληνική αγορά
Οι λόγοι της αποχώρησης της Aldi από την ελληνική αγορά παραμένουν μυστήριο, καθώς ποτέ δεν έγιναν επίσημα γνωστοί, αλλά οι εικασίες στον γερμανικό Τύπο υπήρξαν πολλές, όμως ούτε αυτές κατάφεραν να φωτίσουν το παρασκήνιο της απόφασης.
Εντύπωση, όμως, προκαλεί το γεγονός ότι η Aldi είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, από τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Επί δύο δεκαετίες κυκλοφορούσαν φήμες για την επικείμενη είσοδό της στην Ελλάδα, οι οποίες κάθε φορά διαψεύδονταν.
Τελικά, η Aldi έκανε το μεγάλο βήμα το 2008, έχοντας προηγουμένως επενδύσει στην αγορά ακινήτων, αποκτώντας σημαντικά ακίνητα. Την ίδια περίοδο, η Lidl είχε ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς είχε ανοίξει τα πρώτα της καταστήματα το 1999, έπειτα από τέσσερα χρόνια προετοιμασίας.
Και οι δύο γερμανικές αλυσίδες ξεκίνησαν από τη Βόρεια Ελλάδα, φιλοδοξώντας να κατακτήσουν την ελληνική αγορά, αλλά η χρονική συγκυρία δεν ήταν ευνοϊκή για την Aldi, καθώς το 2008, οι τιμές των ακινήτων στην Ελλάδα είχαν φτάσει σε απαγορευτικά υψηλά επίπεδα.