Φοίβος: Όλα όσα δεν γνωρίζατε για τη ζωή του μουσικοσυνθέτη
Το 1971 γεννήθηκε ο Έλληνας μουσικοσυνθέτης Φοίβος (Ευάγγελος – Φοίβος Τασσόπουλος) και είναι γιος του δικηγόρου Γεώργιου Τασσόπουλου και της Αφροδίτης Κοζανιτά. Τα μουσικά ακούσματα του ως τότε είναι ροκ, punk και heavy metal ενώ συνηθίζει να κυκλοφορεί στα Εξάρχεια. Πρωτοασχολήθηκε με τη μουσική –κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων ως ντράμερ σε ένα ροκ συγκρότημα – ως γνήσιος εκφραστής της εποχής του- και πειραματίστηκε με τη μουσική μόδα της εποχής.
Ξεκινώντας από τα εφηβικά και νεανικά του χρόνια, ο συνθέτης αναφέρθηκε στις σπουδές του στη Νομική και την αντίδραση του δικηγόρου πατέρα του, όταν του ανακοίνωσε ότι θέλει να φύγει για την Αμερική για να παίξει με το συγκρότημά του: ” Όταν ήμουν μικρός ήθελα να γίνω ντράμερ. Αυτό ήταν το όνειρό μου, άσχετα αν η ζωή τελικά με οδήγησε αλλού. Καθώς ο πατέρας μου ήταν δικηγόρος και υπήρχε γραφείο το οποίο θα αναλάμβανα, η προοπτική ήταν να γίνω δικηγόρος. Είχα ρίξει πολύ διάβασμα για τις Πανελλήνιες. Ωστόσο, λίγο πριν δώσω εξετάσεις, με το φίλο μου το Σωτήρη που είχαμε μαζί ένα γκρουπάκι, είχαμε πάρει σχεδόν την απόφαση να βγάλουμε εισιτήρια και να πάμε στην Αμερική να κυνηγήσουμε το όνειρό μας. Όταν το ανακοίνωσα στον πατέρα μου, εκείνος πολύ ψύχραιμα μου απάντησε: “Γιατί δεν δίνεις πρώτα εξετάσεις για τις οποίες έχεις κοπιάσει τόσο πολύ και μετά κάνε ό, τι θες … Ο πατέρας μου νομίζω τότε το χειρίστηκε πολύ καλά το θέμα και έτσι βρέθηκα στη Νομική ”
Και συνέχισε: “Τα δύο πρώτα χρόνια δεν πάτησα στη σχολή… Πρέπει να σου πω ότι είχα μακριά μαλλιά, άκουγα μόνο ξένη μουσική, καθόλου ελληνική. Για την ακρίβεια, ήμουν στην πλευρά εκείνων που έφτυναν την ελληνική μουσική! Τελείωσα τη σχολή τελικά, και μάλιστα με πολύ καλούς βαθμούς (με 9 και10), γιατί ήθελα να αποδείξω ότι μπορώ, σε εκείνους που με αποκαλούσαν αλήτη, λόγω του προφίλ μου”
Φοίβος: Η επαφή με το τραγούδι και η μεγάλη καριέρα
Παράλληλα με τη Νομική ξεκινάει μαθήματα μουσικής και αρμονίας στο ωδείο και ιδιαίτερα μαθήματα με καθηγητή του τον Θέμη Ρούσο.
Εκείνη την εποχή ο Φοίβος αρχίζει να δουλεύει κάποια κομμάτια με την άγνωστη έως τότε τραγουδίστρια Βίκυ Χαρίτου. Ένα demo φτάνει στα χέρια του Μίλτου Καρατζά ο οποίος ξεχωρίζει το ταλέντο του Φοίβου και αποφασίζει να του δώσει την ευκαιρία να κυκλοφορήσει τα πρώτα του τραγούδια. Έτσι λοιπόν το 1992 κυκλοφορεί το album της Βίκυς Χαρίτου «Στυλ» σε μουσική του Φοίβου από την BMG, το οποίο δεν γνωρίζει ιδιαίτερη επιτυχία.
Φοίβος είναι ο συνθέτης και στιχουργός επιτυχιών που άφησαν εποχή στα 90’s και τα 00’s. Μία από τις πρώτες γυναίκες – μούσες του ήταν και η Καίτη Γαρμπή. Έκτοτε, προέκυψαν κι άλλες μούσες στη ζωή του όπως η Δέσποινα Βανδή και η Έλλη Κοκκίνου με τις οποίες πήρε καλλιτεχνικό «διαζύγιο» το 2012 και το 2011 αντίστοιχα. Mε την πρώτη του όμως εκείνη μούσα επέλεξε να επιστρέψει στη δισκογραφία φέτος.
Ήδη από το ξεκίνημα της δεύτερης δεκαετίας της εκπληκτικής του καριέρας, ο Φοίβος, πέτυχε μία αξιοθαύμαστη ολοκλήρωση δίσκων. Με περισσότερα από 18 χρυσά LP και cd singles, 19 πλατινένια, 11 albums που έγιναν 2 φορές πλατινένια, 2 που έγιναν 4 φορές πλατινένια και 1 έξι φορές πλατινένιο- που σημαίνει περισσότερο από 3.500.000 κομμάτια συνολικά- κατόρθωσε να επιτύχει κάτι μοναδικό στην ιστορία της ελληνικής μουσικής.
Ο Φοίβος, μπορεί να ζει πάντα -ακόμα και στο απόγειο της καριέρας του- μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας όμως δεν εγκαταλείπει παρά για λίγο κάθε φορά τη δισκογραφία. Ο τελευταίος του δίσκος ήταν με τον Γιάννη Πλούταρχο και κυκλοφόρησε το 2016.Πραγματικά δε θα ήταν υπερβολή να αναφέρουμε ότι κάθε δουλεία του Φοίβου είναι συνυφασμένη με επιτυχία.
Ο Φοίβος όταν ηχογραφεί, κλείνεται μέσα σε ένα στούντιο για μέρες, νύχτες, μήνες, καμιά φορά χωρίς φαγητό, καφέ, καθαρό αέρα. Είναι παθιασμένος με τη δουλειά του και συχνά κοιμάται πάνω στις κονσόλες, σε ράντζα ή σε sleeping bags, ενώ φεύγει μόνο για να κάνει ένα ντους και να επιστρέψει. Η Μαντώ σε συνέντευξή της αναφέρει: «Πρέπει να είσαι 100% επαγγελματίας για να δουλέψεις μαζί του. Είναι ο άνθρωπος που θα σε πιέσει να βγάλεις τον καλύτερό σου εαυτό».
Η ηχογράφηση και η παραγωγή κρατάει μέχρι να πετύχει το τέλειο, δηλαδή μέρες και βδομάδες. Το ρεκόρ του είναι το «Γεια» που έμεινε δυο με τρεις μήνες μέσα στο studio, με ολιγόωρα διαλείμματα. Ωστόσο, οι πωλήσεις του δίσκου τον δικαίωσαν, αφού έσπασαν κάθε ρεκόρ και μέσα σε έντεκα μόνο μέρες από την κυκλοφορία του έγινε πλατινένιο τέσσερις φορές.
Ο Φοίβος διευκρίνισε: “Είμαι πρώτα απ’ όλα συνθέτης. Με φρικάρει που με αποκαλούν στιχουργό. Πρώτα γράφω τη μελωδία και μετά ψάχνω τις λέξεις. Έγραφα εύκολα μουσική, αλλά στην αρχή δυσκολευόμουν να βρω στίχους. Έψαχνα λέξεις που θα είναι… to the point. Επίσης, οι φίλοι μου με αποκαλούν “τσιφτετελά” και αυτό με πειράζει!”
Στην ερώτηση για το τι τον εμπνέει να γράφει τους στίχους του, ο συνθέτης απαντάει: “Την ζωή μου την εξάντλησα. Εξάλλου, πλέον ζω πάρα πολύ ήρεμα. Δεν πίνω, δεν καπνίζω, δεν έχω κοινωνική ζωή… Βασικά, φαντάζομαι πράγματα που θα μπορούσαν να συμβούν σε μένα και τη σύζυγό μου και γράφω από τη φαντασία μου. Για παράδειγμα ο στίχος “Η υπόθεση εκκρεμεί… ” είναι επειδή άκουγα συνέχεια το δικηγόρο πατέρα μου να το λέει! Έχω εξαντλήσει όλους τους νομικούς όρους σε στίχους!. Όσο για την επιτυχία: “Με ενδιαφέρει ένα τραγούδι μου να γίνει μεγάλη επιτυχία. Δεν με νοιάζει, όμως, η υστεροφημία μου. Τί με ενδιαφέρει αν θα ακούγεται το τραγούδι μου, όταν θα έχω πεθάνει; Πάντα άκουγα εμπορική μουσική, αυτή μου αρέσει. Ακούω μουσική για να διασκεδάσω. Δεν ακούω μουσική για να πω ότι κάνω πολιτισμό”.
Η προσωπική ζωή του Φοίβου
Ο Φοίβος είναι παντρεμένος με την Αμαλία Καντερέ με την οποία γνωρίστηκαν τη δεκαετία του ’90 στη Sony Music, όπου εκείνη εργαζόταν ως υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων. Έχουν αποκτήσει μαζί δυο παιδιά, την Ηλέκτρα και τον Έκτορα.
Ο Φοίβος απεχθάνεται τις κάμερες, τις κοινωνικές εκδηλώσεις και τις δημόσιες σχέσεις. Σαν χαρακτήρας είναι κλειστός και δεν αφήνει να τον πλησιάσουν άνθρωποι που δεν εμπιστεύεται.