Όχι, η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει εγκρίνει την «Προσευχή του Αγίου Ιούδα του Θαδδαίου»

Αρχικά είχαμε δημοσιεύσει το εξής άρθρο:

Η αλήθεια αποκαλύπτεται: Η προσευχή για τα δύσκολα

Η αλήθεια αποκαλύπτεται για την προσευχή του Άγιου Ιούδα Θαδδαίου. Πρόκειται για μια προσευχή που αμφισβητήθηκε ωστόσο είναι για τις δύσκολες στιγμές στην ζωή μας.

Το ΕΚΚΛΗΣΙΑ ONLINE αποκλειστικά φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα έγγραφα από το 2006 που πιστοποιούν την αυθεντικότητα της προσευχής στον θαυματουργό Άγιο Ιούδα Θαδδαίο μαζί με μαρτυρία λογιστή που μαζί με τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο είδε τον Άγιο Ιούδα το Θαδδαίο, του εμφανίστηκε και τον καθοδήγησε.

Οι χαιρετισμοί, η προσευχή, η παράκληση και ακολουθία εγκρίθηκαν από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος επί Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου.

Ο ίδιος ο Ευάγγελος Κουτσιομήτης , σημαντικός ευεργέτης της Εκκλησίας μίλησε για τον Άγιο Ιούδα το Θαδδαίο και τον Ναό του προβλέποντας που θα γίνει η Εκκλησία του.

Η αλήθεια αποκαλύπτεται με έγγραφα από την Εκκλησία

Η παρακάτω Προσευχή, είναι Προσευχή εννεαημέρου, προς τον Άγιο Ιούδα το Θαδδαίο. Λέγεται, ότι όταν συναντάμε προβλήματα ή όταν δεν φαίνεται να υπάρχει βοήθεια και έχουμε σχεδόν απελπιστεί. Οι προσευχές του εννεαημέρου πρέπει να λέγονται επτά (7) φορές την ημέρα, επί εννέα (9) συνεχείς ημέρες. Οι προσευχές εισακούγονται την εννάτη και πριν και ποτέ μέχρι τώρα δεν απέτυχαν. Θα λάβετε τη Χάρη που ζητάτε, όσο απραγματοποίητη κι αν φαίνεται.

Όπως ενημερωθήκαμε από τα Ελληνικά Hoaxes ισχύει το παρακάτω:

Τι ισχύει

Το κείμενο της προσευχής κυκλοφορεί στα ελληνικά και προβάλλεται και από το Ekklisiaonline.

Το κείμενο της προσευχής συνοδεύεται πάντοτε από την εξής εισαγωγή περί εγγυημένου επιτυχούς αποτελέσματος:

Η παρακάτω Προσευχή, είναι Προσευχή εννεαημέρου, προς τον Άγιο Ιούδα το Θαδδαίο. Λέγεται, ότι όταν συναντάμε προβλήματα ή όταν δεν φαίνεται να υπάρχει βοήθεια και έχουμε σχεδόν απελπιστεί. Οι προσευχές του εννεαημέρου πρέπει να λέγονται επτά (7) φορές την ημέρα, επί εννέα (9) συνεχείς ημέρες. Οι προσευχές εισακούγονται την εννάτη και πριν και ποτέ μέχρι τώρα δεν απέτυχαν. Θα λάβετε τη Χάρη που ζητάτε, όσο απραγματοποίητη κι αν φαίνεται.

Το κύριο μέρος της (η κατεξοχήν «Προσευχή Θαδδαίου») έχει ως εξής:

Αγιώτατε Απόστολε, Άγιε Ιούδα Θαδδαίε, πιστέ υπηρέτη και φίλε του Ιησού, η Ορθοδοξία, σ’ όλον τον κόσμο σε τιμά και σε επικαλείται ως Προστάτη των απελπισμένων υποθέσεων, αυτών για τις οποίες έχει χαθεί κάθε ελπίδα.

Προσευχήσου για μένα. Είμαι τόσο απελπισμένος/η και μόνος/η. Σε ικετεύω κάνε χρήση αυτής της ιδιαίτερης Χάρης που σου έχει δοθεί, να φέρνεις ορατή και γρήγορη βοήθεια όπου δεν υπάρχει καμμία σχεδόν ελπίδα βοηθείας. Βοήθησέ με τούτη την ώρα της ανάγκης, για να μπορέσω να λάβω την παρηγοριά και την βοήθεια της Αγίας Τριάδος, σ’ όλες μου τις ανάγκες, δοκιμασίες, και βάσανα – (εδώ εκφράζετε το αίτημα της προσευχής Αγίου Ιούδα Θαδδαίου) – και να μπορώ να υμνώ τον Χριστό μαζί με σένα και με όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς.

Υπόσχομαι, ω ευλογημένε Άγιε Ιούδα Θαδδαίε, να ενθυμούμαι πάντοτε αυτή τη μεγάλη Χάρη. Να σε τιμώ πάντοτε, ιδιαίτερα ως τον πιο δυνατό προστάτη μου, και μ’ ευγνωμοσύνη να ενθαρρύνω την ευλάβεια προς εσένα, ΑΜΗΝ.

Είθε το όνομα της Αγίας Τριάδος να λατρεύεται και να υμνείται απ’ όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, στους αιώνες των αιώνων, ΑΜΗΝ.

Είθε το όνομα του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, να υμνείται και να δοξάζεται τώρα και παντοτεινά, ΑΜΗΝ.

Άγιε Ιούδα Θαδδαίε δεήσου για μας και άκουσε τις προσευχές μας, ΑΜΗΝ.

Ας είναι ευλογημένο το όνομα του Ιησού Χριστού. Ας είναι ευλογημένο το όνομα της Υπεραγίας και Αειπαρθένου Μαρίας. Ας είναι ευλογημένος ο Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος.

Σ’ όλο τον κόσμο και σ’ όλους τους αιώνες, ΑΜΗΝ.

Ενώ αναφέρεται ότι δόθηκαν στη δημοσιότητα «έγγραφα» που δήθεν «αποδεικνύουν» ότι η Προσευχή του Αγίου Ιούδα του Θαδδαίου, το παραπάνω δηλαδή κείμενο προσευχής, έχει γίνει αποδεκτή και έχει εγκριθεί από την εν Ελλάδι Ορθόδοξη Εκκλησία, με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2006, το μόνο που δημοσιοποιήθηκε είναι η κάτωθι εικόνα επιστολής της Συνόδου προς τον Μητροπολίτη Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας Κωνσταντίνο την 09/06/2006:

Σε αυτήν, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Συνοδική Αποφάσει, ληφθείσῃ ἐν τῇ Συνεδρίᾳ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς 7ης ὁδεύοντος μηνός Ἰουνίου ἐ.ε. καὶ εἰς ἀπάντησιν τοῦ ὑπ’ ἀριθμ. πρωτ. 318/27.4.2016 ὑμετέρου ἐγγράφου, περὶ ἐγκρίσεως ὑπὸ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου «Ασματικῆς Ἀκολουθίας μετὰ Παρακλητικοῦ Κανόνος τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ἰούδα τοῦ Θαδδαίου, τοῦ Θεαδέλφου»ποιηθείσης ὑπὸ τοῦ Ευαγγέλου X. Κοτσιομήτη, Ιατροῦ, Ἀναπληρωτοῦ Καθηγητοῦ τῆς Ἰατρικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, γνωρίζομεν ὑμῖν, ὅτι κατόπιν καὶ τῆς ὑπ’ ἀριθμ. 22/24.5.2006 εἰσηγήσεως τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς Θείας Λατρείας καὶ Ποιμαντικοῦ Ἔργου, ἐγκρίνεται ἡ ὡς ἄνω Ἱερὰ Ἀκολουθία, ὡς καλῶς ἔχουσα, καθ᾽ ὅσον οὐδὲν τὸ ἀπάδον πρὸς τε τὰ δόγματα καὶ τὰς παραδόσεις τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἁγιωτάτης Εκκλησίας περιέχεται ἐν αὐτῇ.

Το έγγραφο αυτό της Ιεράς Συνόδου δεν είναι, προφανώς, η απόφαση έγκρισης της «Προσευχής Θαδδαίου», συγκεκριμένα, αλλά ενημέρωση και απάντηση σχετικά με την έγκριση της «Ασματικής Ακολουθίας μετά Παρακλητικού Κανόνος του Αγίου Ενδόξου Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου» κατόπιν εισήγησης της Συνοδικής Επιτροπής επί της Θείας Λατρείας και του Ποιμαντικού Έργου.

Δεν είναι δυνατόν να ταυτίζεται η «Προσευχή Θαδδαίου» με την εγκριθείσα κατά το 2006 Ακολουθία και τον Παρακλητικό Κανόνα (την Παράκληση, δηλαδή, κείμενο της οποίας, χωρίς την προσευχή, εντοπίζεται στο διαδίκτυο από τουλάχιστον το 2009) προς τιμήν του Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου.

Αντίθετα, η εν λόγω προσευχή κυκλοφορούσε σε έντυπο χωρίς τον παραπάνω τίτλο, διανεμόμενο ιδιωτικά και όχι υπό την αιγίδα της Εκκλησίας, από τον ιατρό και καθηγητή του ΕΚΠΑ Ευάγγελο Κοτσιομήτη, που φέρεται και ως ο συντάκτης της, πράγματι εγκριθείσας το 2006, Ακολουθίας και Παράκλησης.

[πηγή εικόνων]

Επιπροσθέτως, πέραν του προβλήματος του προσώπου του «Ιούδα του Θαδδαίου» (συγκεχυμένες αναφορές, ταυτίζεται κάποιες φορές με τον Ιούδα τον Αδελφόθεο) δογματικοί λόγοι εμποδίζουν την πιθανότητα η Ορθόδοξη Εκκλησία να υιοθέτησε αυτό το κείμενο.

Συγκεκριμένα, μπορεί μεν το ελληνικό κείμενο στην εκδοχή που κυκλοφορεί να το συνέταξε ο ιατρός Ευάγγελος Κοτσιομήτης, ωστόσο δεν μπορεί να είναι ο «εξ αποκαλύψεως» αυθεντικός συγγραφέας της προσευχής: το κείμενο αυτό αποτελεί, στο μεγαλύτερο μέρος του, δηλαδή εξαιρουμένων των δευτερογενών προσθηκών για «Ορθόδοξη εκκλησία» και «Αγία Τριάδα», προσευχή γνωστή στην Καθολική Εκκλησία, εδώ και πολλές δεκαετίες.

Αποτελεί μέρος της Εννιαημέρου (Novena: όρος που χρησιμοποιείται κυρίως στην Καθολική Εκκλησία) Προσευχής προς τον Άγιο Ιούδα. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4][πηγή 5][πηγή 6][πηγή 7]

Το κείμενο της βασικής προσευχής (σώζονται άλλες 8 εκδοχές) είναι το εξής, και ταιριάζει πλήρως με το υπογραμμισμένο τμήμα της ελληνικής «Προσευχής Θαδδαίου» (δείτε παραπάνω):

Prayer to St. Jude

Most holy Apostle, St. Jude, faithful servant and friend of Jesus, the Church honors and invokes you universally as the patron of hope.

Please intercede on my behalf. Make use of that particular privilege given to you to bring hope, comfort, and help where they are needed most.

Come to my assistance in this great need that I may receive the consolation and help of heaven as I work with my challenges, particularly (here make your request). I praise God with you and all the saints forever.

I promise, blessed St. Jude, to be ever mindful of this great favor, to always honor you as my special and powerful patron, and to gratefully encourage devotion to you.

Amen.

Η καθιέρωση της Εννιαήμερης Προσευχής προς τον Άγιο Ιούδα το Θαδδαίο (Novena to St. Jude) φαίνεται πως συνδέεται με τον ιερέα Fr. James Tort του Τάγματος των Κλαρετιανών της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, που ίδρυσε ναό προς τιμήν του Αγίου στο Σικάγο των ΗΠΑ και καθιέρωσε την Προσευχή από το 1929.

Επισημάνσεις περί μη ορθόδοξης καταβολής της προσευχής έχουν γίνει κατά το παρελθόν από την Εταιρία Πατερικών Μελετών και τον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αλίμου.

Το θέμα της ρωμαιοκαθολικής προέλευσης της Προσευχής Θαδδαίου έχει αναδείξει πρόσφατα και ο ενημερωτικός ιστότοπος orthodoxia.info, που ανέφερε επίσης ως πρώτη εμφάνισή της στα Ελληνικά το ιδιωτικής πρωτοβουλίας έργο του ιατρού Ευάγγελου Κοτσιομήτη:

Ο Κοτσιομήτης είχε προχωρήσει σε εκδόσεις σχετικές με τον άγιο Ιούδα τον Θαδδαίο καιρό πριν την έγκριση της Ιεράς Συνόδου. Σε μια από αυτές τις εκδόσεις που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2003 (τρία χρόνια πριν την έγκριση της Συνόδου), ο γιατρός συμπεριέλαβε και την συγκεκριμένη προσευχή μαζί με τις κατάλληλες «οδηγίες» προς τους προσευχόμενους πιστούς με την σημείωση πως «θα λάβετε την χάρη που ζητάτε όσο απραγματοποίητη κι αν φαίνεται».

[πηγή εικόνας: Orthodoxia.info]

Μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος άρθρου, το αρχικό άρθρο του ekklisiaonline.gr έχει τροποποιηθεί, ώστε να αναφέρεται μόνον στον Παρακλητικό Κανόνα και την Ακολουθία, για τα οποία είναι ακριβές ότι τα έχει εγκρίνει η Εκκλησία της Ελλάδος. Ωστόσο, ο ισχυρισμός εξακολουθεί να είναι διατυπωμένος σε άρθρα ιστοσελίδων όπως i-diakopes.gr.

Συμπέρασμα

Το έγγραφο που επικαλούνται τα δημοσιεύματα αναφέρεται σε έγκριση της Ακολουθίας και του Παρακλητικού Κανόνα προς τιμήν του Αγίου Απόστολου Ιούδα του Θαδδαίου, και όχι στο συγκεκριμένο κείμενο της «Προσευχής του Αγίου Ιούδα Θαδδαίου». Η Προσευχή προέρχεται από το χώρο της Καθολικής Εκκλησίας και ως «προσευχή εννεαημέρου» έχει καθιερωθεί ήδη από το 1929 σε ναό του ρωμαιοκαθολικού δόγματος στο Σικάγο των ΗΠΑ.

Related posts

Αττική οδός: Οδηγός μηχανής κάνει σούζες χωρίς κράνος έχοντας αγκαλιά τον σκύλο του

Επιμένει… η Μουρτζούκου: Ζητά από τον πατριό της να κάνει τεστ πατρότητας – Λέει ότι αuτός είναι ο πατέρας των παιδιών της

Ειρήνη Μουρτζούκου: Ήταν άραγε έγκυος ποτέ; – «Δεν την έχει δει κανείς με φουσκωμένη κοιλιά»