Μανώλης Μητσιάς: Το ξεκίνημα της ζωής του, ως ιεροψάλτης, η φυλάκιση, η όμορφη οικογένεια και τα 40 χρόνια γάμου με τη σύζυγό του

Μανώλης Μητσιάς: Τα άγνωστα στοιχεία της ζωής του

Στις 26/02/1946 γεννήθηκε ο Έλληνας τραγουδιστής Μανώλης Μητσιάς, του οποίου τα πρώτα μουσικά ακούσματα ήταν βυζαντινοί ύμνοι, παραδοσιακά της ιδιαίτερης πατρίδας του και αργότερα λαϊκά τραγούδια της δεκαετίας 1950-1960.

Εκείνο το διάστημα ανακάλυψε μουσικά τραγούδια των μεγάλων συνθετών Μάνου Χατζηδάκι και Μίκη Θεοδωράκη, τα οποία του καθόρισαν τη μουσική του διαδρομή.

Αργότερα στη Θεσσαλονίκη ακολούθησε ανώτερες σπουδές και έγινε μέλος της χορωδίας «Λέσχη Γραμμάτων και Τεχνών Βορείου Ελλάδος» και δημιούργησε την πρώτη μπουάτ στη Θεσσαλονίκη. Αποτέλεσμα το ξέσπασμα ενός μουσικού πολιτιστικού κινήματος που άνθισε και γέμισε μπουάτ στη συμπρωτεύουσα.

Κατά την διάρκεια των σπουδών του συνελήφθη από το διδακτορικό καθεστώς και φυλακίστηκε για την αντιδικτατορική του δράση.

Το 1968 ο τότε διευθυντής και παραγωγός της δισκογραφικής του εταιρίας «LYRA”, Αλέξανδρος Πατσιφάς, άκουσε στη Θεσσαλονίκη τον Μανώλη Μητσιά και τον παρότρυνε να κατέβει στην Αθήνα.

Πράγματι ο Μανώλης Μητσιάς επιχείρησε την κάθοδο του στην Αθήνα και το 1969 γνωρίστηκε με τον συνθέτη Δήμο Μούτση σε μπουάτ που έπαιζε ο μεγάλος λαϊκός συνθέτης Βασίλης Τσιτσάνης. Ο Δήμος Μούτσης του πρότεινε συνεργασία με την κορυφαία τότε δισκογραφική εταιρία ”COLUMBIA” και παραγωγό τον Τάκη Λαμπρόπουλο. Η συνεργασία αυτή καρποφόρησε και δισκογραφήθηκε το 1969 στο οποίο περιέχεται η μεγάλη επιτυχία «Ελευσίνα μια φορά».

Από εκείνη τη στιγμή και μέχρι σήμερα ο Μανώλης Μητσιάς σφραγίζει με το προσωπικό του ήθος και ύφος το ελληνικό τραγούδι.

Έχει τραγουδήσει σχεδόν σε όλο τον κόσμο , στους Έλληνες του εξωτερικού πάντα με πολύ επιτυχία και έχει δώσει συναυλίες σε στάδια της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη και σε αναγνωρισμένους διεθνώς συναυλιακούς χώρους και παραδοσιακά θέατρα όπως το «Θέατρο Ηρώδου Αττικού», το «Μέγαρο Μουσικής Αθηνών», το “John F. Kennedy Center for the Performing Arts” της Ουασιγκτον, το «Albert Hall» του Λονδίνου , το «Royal Theatre», το “ Melbourne Arena”, το “ The barton Theatre” της Αδαλαϊδας, το «Academy of Music” της Φιλαδέλφειας, το «St. Stephen’s Cathedral” της Βιέννης, το “Lincon Center”, “Carnagy Hall” της Νέας Υόρκης, , το «Royal Theatre» . Επίσης συναυλίες του οργάνωσαν οι ομογενείς μας στο Μπουένος Άιρες, το Μοντεβιντέο, την πόλη του Παναμά, το Σαο Πάολο, το Σικάγο, το Τορόντο, το Σύδνεϋ, τη Μπρατισλάβα , το Λος Άντζελες κ.α.

Συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους συνθέτες, όπως το Μίκη Θεοδωράκη, Μάνο Χατζηδάκι, Βασίλη Τσιτσάνη, Δήμο Μούτση, Σταύρο Ξαρχάκο, Θάνο Μικρούτσικο, Γιάννη Μαρκόπουλο, Χρήστο Λεοντή, Μάριο Τόκα, Σταμάτη Κραουνάκη, Άκη Πάνου, Λουκιανό Κηλαϊδόνη, Γιώργο Χατζηνάσιο, Σταμάτη Σπανουδάκη, Γιάννη Σπανό, Ηλία Ανδριόπουλο, Χρήστο Νικολόπουλο, Θεόδωρο Δερβινιώτη, Νότη Μαυρουδή, Λίνο Κόκκοτο, Διονύση Τσακνή, Λάκη Παπαδόπουλο, Αντώνη Βαρδή και τον Γιουγκοσλάβο Kiki Lasendric και την Ελένη Καραΐνδρου.

Επίσης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους ποιητές και στιχουργούς όπως τον Γιώργο Σεφέρη, Νίκο Γκάτσο, Νίκο Καρούζο, Μάνο Ελευθερίου, Λευτέρη Παπαδόπουλο, Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Άλκη Αλκαίο, Λίνα Νικολακοπούλου και ερμήνευσε έργα του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα, Κωστούλας Μητροπούλου και Γιάννη Λογοθέτη καθώς επίσης και ύμνους του Αγιορείτη Μοναχού Γεράσιμου Μικραγιαννανίτη.

Το ξεκίνημα της πορείας του Μανώλη Μητσιά: «Έψελνα έως τα 18»

Η ψαλτική είναι παλιά αγάπη του Μανώλη Μητσιά. «Έψελνα μέχρι τα 18 μου είχε πει σε συνέντευξή του. Τα επιτραπέζια μακεδονίτικα είναι ύμνοι, με ύμνους μεγάλωσα». Πώς συνδυαζόταν η εκκλησία και η αγάπη στην Αριστερά; «Αυτό είναι ένα πράγμα που πονάει… Στην επαρχία, πάντως, δεν μας επηρέαζε. Εκείνα τα χρόνια, οι ψαλτάδες ήταν μέρος της διασκέδασής μας. Ακόμη και τώρα στη Μακεδονία, έπειτα από ένα γλέντι, ακούς κι έναν ύμνο.

Δεν ονειρευόμουν να γίνω τραγουδιστής, απλώς μου άρεσε πολύ το τραγούδι και όταν έφυγα για σπουδές στη Θεσσαλονίκη ήθελα να τραγουδάω. Έτσι γράφτηκα σε μία χορωδία, τη Λέσχη Γραμμάτων και Τεχνών Βορείου Ελλάδος. Ήθελα να ακολουθήσω τη Στρατιωτική Ιατρική, έδωσα εξετάσεις στην Αθήνα, αλλά δεν είχε σταλεί ακόμη το πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων. Μόλις γύρισα στη Θεσσαλονίκη με κόψανε». Πήγε στη Σχολή Υπομηχανικών – Χημικών, αλλά το τραγούδι υπήρχε μέσα του, κι ας ντρεπόταν..»

Ο Μανώλης Μητσιάς είχε πει σχετικά: «Με τη Χαρούλα Αλεξίου τηλεφωνιόμαστε συχνά, με τη Μαρία Φαραντούρη που είναι γειτόνισσα τα λέμε κάθε μέρα. Ονειρευόμαστε μια παράσταση με τίτλο “Αυτά που δεν είπαμε ποτέ”. Κάποιες φορές συζητάμε με τον Σταμάτη Κραουνάκη στο τηλέφωνο. Όμως, δεν περιστρέφονται όλα γύρω από το τραγούδι. Σταθερούς φίλους έχω εκτός τραγουδιού. Με τον Δημήτρη Νανόπουλο, ούτε για φυσική μιλάμε, ούτε για τα τραγούδια που είπα. Και με τον Στρατή Παττακό, δεν μιλάμε για τα χειρουργεία καρδιάς, ούτε για τη δισκογραφία».

Μανώλης Μητσιάς: Η όμορφη οικογένειά του

Νιώθω άσχημα άνθρωποι να μην έχουν τα προς το ζην, τα έχω περάσει, ξέρω τι βιώνει ο καθένας, είχε πει σε μια συνέντευξη καρδιάς ο Μανώλης Μητσιάς. Δεν ξέρω αν θα ήθελα ποτέ να αυτοκτονήσω όμως αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ, φεύγεις εσύ, αλλά αφήνεις ανθρώπους δικούς σου, αυτοί πως θα τα βγάλουν πέρα;

Βέβαια έχει ευθύνη η κοινωνία μας, όλοι έχουμε ευθύνη και οι πολιτικοί και τα Μ.Μ.Ε. που ποτέ δεν κάτσανε οι δημοσιογράφοι στην Αθήνα, των μεγάλων καναλιών, να ενημερώσουν τον κόσμο και να πουν: ¨λαέ τι κάνεις;¨ Κολάκευαν τους πολιτικούς γιατί είχαν οικονομικά οφέλη, την κύρια ευθύνη την έχει η ενημέρωση και μετά η πολιτική, είχε πει ο Μανώλης Μητσιάς.

Ο Μανώλης Μητσιάς είχε πει σχετικά: «…σαν πατέρας δεν είχα τον ιδανικό ρόλο λόγω της φύσης της δουλειάς μου… Τον απέτρεψα από την πρώτη στιγμή, παρόλο που ο γιος μου έκανε 8 χρόνια πιάνο, όταν ήθελε να ασχοληθεί με την λαϊκή μουσική που ασχολιόμουν εγώ του είπα: ¨Σταμάτα, θα κάνεις κάτι άλλο γιατί θα πρέπει να είσαι δυο φορές καλύτερος από εμένα για να πετύχεις¨… 40 χρόνια είμαι με την γυναίκα μου. Δεν πρέπει να υπάρχει εγωισμός, να μην επεμβαίνει πολύ η γυναίκα στη δουλειά του άντρα της… Υπήρξαν στιγμές και στη σκηνή πάνω που τραγούδια που με είχαν φορτίσει… διάττοντες αστέρες και έχουν την ανυπομονησία να γίνουν γνωστοί ή να βγάλουν κάποια χρήματα… Το γρήγορο κέρδος βγαίνει μέσα από ένα ευτελές, εύκολο και καμιά φορά προσβλητικό για τον ίδιο τον άνθρωπο…»

Ο αγαπημένος ερμηνευτής τόνισε χαρακτηριστικά το 2016: «Είμαι πολύ ευτυχής, γιατί έχω έναν γιο που είναι σπουδαίος επιστήμονας. Έκανε μια οικογένεια καταπληκτική. Μια σπουδαία νύφη, με δυο σπουδαία εγγονάκια. Ως παππούς, κάνω όσα δεν έκανα ως πατέρας. Τα εγγόνια μου είναι ό,τι καλύτερο έκανα στη ζωή μου».

Δεν πρέπει να υπάρχει εγωισμός, να μην επεμβαίνει πολύ η γυναίκα στη δουλειά του άντρα της, είχε πει ο Μανώλης Μητσιάς. Δέχομαι τη γνώμη της γυναίκας μου, αλλά ποτέ δεν παρεμβαίνει για το τι θα κάνω, τι τραγούδια θα κάνω. Στο παιδί είχε το ρόλο η μητέρα πιο πολύ, σαν πατέρας δεν είχα τον ιδανικό ρόλο λόγω της φύσης της δουλειάς μου, ξενυχτούσα, έκανα περιοδείες δεν μπορούσα να έχω μαζί μου και το γιο μου, τη γυναίκα μου, δεν ήταν δυνατόν.

Related posts

Είναι γεμάτη τατουάζ και δεν της φαίνεται: Η Παπουτσάκη ανέβασε φώτο με μπικίνι κ όλοι μετράνε τατουάζ

26 χρόνια μετά, πραγματικό μοντέλο: Έτσι είναι σήμερα η τηλεοπτική κόρη του Πάνου Μιχαλόπουλου

Σαν αρχαία Ελληνίδα θεά: Η Άντζελα Γκερέκου εμφανίστηκε με αuτό το φόρεμα κι όλοι χάζευαν εκείνη