Ντίνα Κώνστα: Ο ρόλος που την σημάδεψε
Η ηθοποιός Ντίνα Κώνστα, ήταν ένας άνθρωπος που δεν συμβιβάστηκε ποτέ και χάρη στο ταλέντο της, μας χάρισε πολλές στιγμές γέλιου μέσα από τον ρόλο που την χαρακτήρισε.
Ο ρόλος της «Ντένης Μαρκορά» σημάδεψε την τηλεοπτική καριέρα της Ντίνας Κώνστα
Η «Ντένη Μαρκορά» είναι ένας από τους τηλεοπτικούς ρόλους που έχουν σημαδέψει την πρόσφατη τηλεοπτική ιστορία χάρη και στην μοναδική ερμηνεία της Ντίνας Κώνστα, η οποία έφυγε από τη ζωή την Κυριακή σε ηλικία 84 ετών.
Η ηθοποιός το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν σε ίδρυμα ανιάτων λόγω της άνοιας που την είχε κυριεύσει τους τελευταίους μήνες ενώ στο πλευρό της βρισκόταν η αγαπημένη της ανιψιά καθώς η ίδια δεν παντρεύτηκε ποτέ – επειδή δεν της άρεσε η αυτού του είδους η δέσμευση – και δεν είχε παιδιά.
Η Ντίνα Κώνστα, πάντως, στην τελευταία συνέντευξή της, είχε χαρακτηρίσει ως «ακόμα έναν ρόλο που έπαιξα» αυτόν της Ντένης Μαρκόρα. Ωστόσο, όπως θυμήθηκε, εκείνη την εποχή «γινόταν ένας χαμός» από τον απλό κόσμο που τη συναντούσε.
«Οι περισσότεροι με ρωτούσαν αν είμαι Ολυμπιακός ή Παναθηναϊκός. Αυτό τους ενδιέφερε πάρα πολύ», είχε αναφέρει, σημειώνοντας πως «ήταν ένα σίριαλ καλογραμμένο. Όταν κάτι είναι καλά γραμμένο, πάει και καλά. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, όρεξη να έχεις».
Η Ντίνα Κώνστα είχε αποκαλύψει και πώς αντέδρασε όταν της πρότειναν να υποδυθεί τον ρόλο της Ντένης Μαρκορά. «Διάβασα πρώτα το κείμενο. Μου άρεσε, ήταν καλογραμμένο και είπα το ναι. Ήταν πάρα πολύ κουραστικά τα γυρίσματα. Πήγαινα ξημερώματα στα πλατό και έφευγα βράδυ. Δεν είχαμε ευτράπελα, ήταν βαριά δουλειά».
Ντίνα Κώνστα: Οι ατάκες που έγραψαν ιστορία
- Αρσενικό είπαμε να της βάλουμε. Με αυτόν ψωνίζουμε μαζί κιλότες από τον Αεράκη
- Η δίκη μου η γιορτή αργεί χρυσή μου. Ενώ η δική σου βήματα. Ψυχοσάββατο δε γιορτάζεις;
- Ποιος είναι ο Τόλης; Αυτή η κουδουνίστρα, ο φίλος της Μαρίνας.
- Δε σε πνίγω μωρή γιατί θέλω να είμαι έξω στην κηδεία σου να μοιράζω 10χίλιαρα
- Εγώ να πάω στην εκκλησία να δω το γιο μου να παντρεύεται με αυτό το πράμα. Δε νεκροφιλάω καλύτερα τη φαλκονέρα.
- Τι λες μωρή διασταύρωση ασβού με μυρμηγκοφάγο
- Η κατίνα και η πλατίνα, τον πρώτο χρόνο φαίνονται.
- Χριστέ μου τί ντεκαντανς.
- Τι να περιμένει κανείς από γυναίκα που είδε παρκέ διαρκείας στα 35
- Έχει καταντήσει μάστιγα Χριστέ μου. Δεν τολμάει να μπει παντελόνι εδώ μέσα
- Τώρα θα σε χαστούκιζα αλλά θα μου χαλάσει το μαλλί
- Μιλάς εσύ που για να τελειώσεις το δημοτικό έδωσε ο πατέρας σου πέντε τενεκέδες λάδι και ήταν και Κατοχή.
- Χριστέ μου τι ακούω και δε σωριάζομαι.
- Μιλάς εσύ χρυσή μου που θα στα 14 σου σε έστειλε ψυχοκόρη στον Μαρκορά, κουρεμένη σαν το γίδι, για να ξεχάσουν οι Κυκλάδες τις πομπές σου.
- Είσαι σίγουρη ότι δεν είναι ο Χάρος να σε πάρει;
- Με ένα εισιτήριο διαρκείας είσαι πάντα ασφαλής. Με έναν άνδρα ποτέ
- Είναι άραγε ανοιχτή η Σπιναλόγκα;
Λίγα λόγια για την ζωή της Ντίνα Κώνστα
Η Ντίνα Κώνστα γεννήθηκε στη Σάμο στις 31 Δεκεμβρίου 1938. Ήταν το δεύτερο κορίτσι της οικογένειας. Η μοίρα έπαιξε άσχημο παιχνίδι στην οικογένεια της καθώς ο πατέρας πέθανε λίγους μήνες αφού γεννήθηκε. Σύμφωνα με παλαιότερες συνεντεύξεις της ήταν φύση επαναστατική από μικρό παιδί και δεν της άρεσαν ούτε οι σχολικές εορτές, ούτε ήθελε να λέει ποιήματα ενώ πήγαινε κόντρα σε κάθε τι υποχρεωτικό.
Αρχικά, αποφάσισε να σπουδάσει δημοσιογράφος, μια δουλειά που δεν θα είχε ρουτίνα. Ωστόσο, ο θείος της που θα πλήρωνε τις σπουδές της σε σχολή δημοσιογραφίας στις Βρυξέλλες είχε άλλα σχέδια για την ανιψιά του, καθώς θεωρούσε πως η δημοσιογραφία είναι «τυχοδιωκτικό επάγγελμα και δεν αρμόζει για γυναίκες».
Η μητέρα της ήθελε να παντρευτεί και να δουλέψει ως τραπεζικός υπάλληλος, αλλά η ίδια το θεώρησε καταδίκη και αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική.
Αποφάσισε να σπουδάσει υποκριτική κρυφά από τους γονείς της, προκειμένου όμως να μπορεί να πληρώνει τα δίδακτρα της Δραματικής Σχολής Κωστή Μιχαηλίδη, δούλευε σε εταιρία χρωμάτων. Στη σχολή είχε για Καθηγήτρια της την Μαίρη Αρώνη.
Τα πρώτα χρόνια στη σχολή της έδιναν μόνον δραματικούς ρόλους, γιατί ταίριαζε με το δραματικό της πρόσωπο. Πρωτοεμφανίστηκε στην Ελεύθερη Σκηνή το 1965.
Ασχολήθηκε κυρίως με το ελεύθερο θέατρο, ενώ δούλευε για επτά χρόνια στο Εθνικό. Συμμετείχε σε παραστάσεις που ανέβηκαν στο Ηρώδειο και στο Εθνικό αλλά ως αντισυμβατική προσωπικότητα προτίμησε το ελεύθερο θέατρο.
Η αρχή μιας λαμπρής καριέρας
Τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 συμμετείχε σε τηλεοπτικές σειρές. Η πρώτη της συμμετοχή ήταν η σειρά «Μια φορά και έναν καιρό» το 1976, στην ΕΡΤ.
Ακολούθησαν οι:
- Έρωτας και επανάσταση (1978-1979),
- Ο συμβολαιογράφος (1979),
- Τα παλιόπαιδα τ’ ατίθασα (1980),
- Για την τιμή και το χρήμα (1980),
- Οι Άθλιοι των Αθηνών (1981),
- Ο Κίτρινος Φάκελος (1981),
- Οι Φρουροί της Αχαίας( 1981),
- Ο καπιταλιστής (1982),
- Το μινόρε της Αυγής ( 1982- 1984),
- Η Κυρία Κούλα (1983),
- Χατζημανουήλ (1983),
- Υπάλληλοι,
- Προς Οφρύνιο,
- Η Γυναίκα στη μονόπρακτη κωμωδία (1984),
- Χαίρε Τάσο Καρατάσο (1985),
- Φρουτοπία (1985),
- Η αλεπού και ο μπούφος (1987),
- Το σπίτι της θείας,
- Σιγά η πατρίδα κοιμάται (1988),
- Ασημίνα Λαϊου,
- Το φεγγάρι των Ξενιτεμένων (1989).
Στο θέατρο συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Στέφανο Ληναίο, Σταμάτη Φασουλή, Γιώργο Μιχαλακόπουλο.
Μερικοί από τους πιο χαρακτηριστικούς ρόλους που υποδύθηκε ήταν στις σειρές «Τρεις Χάριτες» το 1991, το «Σοϊ μας» το 1992, το «Δις Εξαμαρτείν» το 1993. Ωστόσο, αγαπήθηκε πολύ από το κοινό για την ερμηνεία της ως Ντένη Μαρκορά στη σειρά «Δύο ξένοι». Η τελευταία τηλεοπτική σειρά που συμμετείχε ήταν τα «Χρυσά Κορίτσια» στην ΕΤ1, το 2009.
Σε συνέντευξη της είχε δηλώσει ότι οι κωμικοί ρόλοι είναι επικίνδυνοι γιατί μπορεί εύκολα να γίνεις γελοίος. Ρόλος σταθμός στη θεατρική της καριέρα, ήταν η παράσταση «Η περιπλανώμενη ζωή μιας ρεμπέτισσας» που αφορούσε τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου.