Τάκης Μηλιάδης: Η ζωή και η καριέρα του μεγάλου ηθοποιού
Ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της επιθεώρησης. Ο λόγος για τον Τάκη Μηλιάδη, ο οποίος μαζί με τον Θανάση Βέγγο προκαλούσαν άφθονο γέλιο στο κοινό τους.
Αναμφίβολα ένας από τους μεγάλους του Ελληνικού κινηματογράφου. Ένα αφιέρωμα για τον μεγάλο ηθοποιό, Τάκη Μηλιάδη.
Ο Τάκης Μηλιάδης μεγάλωσε από μία καλλιτεχνική οικογένεια. Γεννήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου του 1922. Η πόλη που μεγάλωσε ήταν η Αθήνα. Από μικρός λάμβανε μέρος σε παραστάσεις, που οργάνωνε ο ίδιος, με τους φίλους του. Κάποια στιγμή στη ζωή του καταφέρνει να γίνει δεκτός στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου των Αθηνών.
Ο Τάκης Μηλιάδης κατάφερε να τελειώσει το πανεπιστήμιό του και έπειτα αποφάσισε να σπουδάσει θέατρο κοντά στους Μπαστιά και Ροντήρη.
Η καριέρα του Τάκη Μηλιάδη στο θέατρο και στον κινηματογράφο
Σε ηλικία 22 ετών τελειώνει την δραματική σχολή και πιο συγκεκριμένα το 1944. Οι γονείς του αντιδρούν στην απόφασή του να προτιμήσει καριέρα ηθοποιού από γιατρού, αλλά αυτός επιμένει στις απόψεις του. Ντεμπούτο πραγματοποίησε με το θίασο Καλουτά-Κόκκινη- Μακρή.
Όσον αφορά την καριέρα του στο θέατρο, ο Μηλιάδης, κατάφερε να παίξει μια ευρεία γκάμα ρόλων. Το μόνο που ξέφυγε από το ρεπερτόριό του ήταν κάποιος δραματικός ρόλος. Πάντως, μεγάλη αγάπη και τρομερό ταλέντο παρουσίαζε στην επιθεώρηση.
Το 1959 έγινε Θιασάρχης στο θέατρο Περοκέ, ενώ από το 1960 αφιερώθηκε στην επιθεώρηση. Τελευταία παράσταση του στο θέατρο ήταν το έργο «Ένας βουλευτής σήμερα». Μάλιστα, και εκείνη την περίοδο υπήρξε επίσης και Θιασάρχης.
Ο Ελληνικός κινηματογράφος τον είχε κερδίσει από νωρίς, γι΄αυτό και είχε εμφανιστεί από το 1947, με την ταινία «Μεγάλη αγάπη». Ιδιαίτερη επιτυχία γνώρισε στο πλευρό του Θανάση Βέγγου. Επίσης, ιδιαίτερη επιτυχία είχε ως ερμηνευτής του βουλευτή Ντραβάλου στην ταινία «Από πού πάνε για τη χαβούζα».
Ο Μηλιάδης εμφανιζόταν σε τηλεόραση και ραδιόφωνο. Μάλιστα, στο ραδιόφωνο αποτέλεσε ακόμη και ως βασικός συνεργάτης εκπομπής Γερμανικού σταθμού. Την ίδια χρονική περίοδο ήταν ο μόνιμος καλεσμένος της τηλεοπτικής εκπομπής «Κυριακή χωρίς σύννεφα».
Η αγάπη του Τάκη Μηλιάδη στο γυναικείο φύλο
Οι γυναίκες, από την άλλη, τον έβλεπαν πολύ διαφορετικά. Τον ερωτεύτηκαν, τον αγάπησαν, τον αντιμετώπισαν σαν γνήσιο, «βαρύ» αρσενικό με τεράστια αδυναμία στο γυναικείο φύλο.
Από τις κατακτήσεις του, μόλις τρεις γυναίκες κατάφεραν να τον οδηγήσουν στα σκαλιά της εκκλησίας, δύο εκ των οποίων ήταν επίσης γνωστές στο καλλιτεχνικό στερέωμα. Ήταν οι δύο πρώτες του σύζυγοι, οι Μπέτυ Μοσχονά και Σάσα Καζέλη. Τον γιο του τον απέκτησε με την τρίτη και τελευταία γυναίκα που τον έντυσε γαμπρό, Παρασκευή Κόλλια. Η φήμη του γυναικά, πάντως, τον ακολουθούσε μέχρι το τέλος. Είχε καταφέρει άλλωστε να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια γάμων που του έδινε η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ο θεατρικός συγγραφέας Βύρων Μακρίδης παρουσίασε μια δική του ιστορία και έναν άκρως ενδιαφέροντα διάλογο που είχε μαζί του:
«Είχε μανία με το ντύσιμο. Ήταν πάντα ωραία ντυμένος και πάντα ερωτευμένος. Δε θα τον ξεχάσω. Πολλές φορές, όταν πήγαινα στο καμαρίνι και τον ρωτούσα ‘Τάκη μου, πώς πάνε τα πράγματα;’, μου απαντούσε: ‘Όλα καλά, Βύρων μου. Δεν είμαι ερωτευμένος. Άρα όλα πάνε πολύ καλά’. Άλλοτε, πάλι, ο διάλογος είχε ως εξής:
Τάκη μου, πώς πάνε τα πράγματα;
Έξελαντ! Είμαι απελπιστικά ερωτευμένος και… απελπισμένος.
Γιατί απελπισμένος;
Διότι εγώ είμαι ερωτευμένος. Η άλλη δε με θέλει…».
Το περιέργο τροχαίο και το τέλος του Τάκη Μηλιάδη
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του αποσύρθηκε σταδιακά από την ενεργό δράση λόγω προβλημάτων υγείας, αν και το απρόοπτο τέλος του θα ερχόταν από άλλο γεγονός, ένα ελαφρύ τροχαίο που είχε με το αυτοκίνητό του, σε ηλικία 63 ετών λίγο έξω από τα Γιάννενα.
Οι συνθήκες του δυστυχήματος χαρακτηρίστηκαν ως περίεργες, καθώς δύσκολα θα τραυματιζόταν κανείς τόσο σοβαρά σε κάτι τέτοιο. Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με πολλά κατάγματα και κατέληξε δύο ημέρες αργότερα, στις 17 Απριλίου του 1985.
Ο τάφος του βρίσκεται στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών, μαζί με αυτούς άλλων μεγάλων αστέρων του ελληνικού κινηματογράφου που απασχόλησαν την κοινή γνώμη τόσο λόγω ταλέντου όσο και τις πολυτάραχης προσωπικής τους ζωής.