Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

by Τόνια Τζαφέρη
Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Λεωφορεία: Μια αναδρομή στο παρελθόν τότε που η μετακίνηση ήταν αλλιώς…

Μια νοσταλγία την νιώθεις όταν βλέπεις τις παρακάτω εικόνες από τα μέσα μεταφοράς σε κεντρικές πόλεις της Ελλάδας…

 Τα λεωφορεία στην παλιά Αθήνα δεν είχαν σχέση με τα σημερινά. Είχαν το δικό τους εισπράκτορα και εισιτήριο το οποίο ανέρχονταν στη 1 δραχμή.

Αργότερα, η τιμή του εισιτηρίου άλλαξε και έγινε 30 έως 50 δραχμές. Μετέπειτα, υπήρχε ένας πορτοκαλί κουμπαράς με σχισμή, ο οποίος ήταν κλειδωμένος δίπλα από τον οδηγό. Τα παλιά λεωφορεία της Αθήνας ήταν γεμάτα με συζητήσεις. Ο κόσμος μιλούσε μεταξύ του, ακόνη και αν ήταν άγνωστοι. Μετά, ο εισπράκτορας θα ζητούσε απλά να ελέγξει τα εισιτήρια.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Παλιά λεωφορεία: Το Ελληνικό κράτος έδωσε άδειες για τη λειτουργία αστικών συγκοινωνιών στις αρχές του 20ου αιώνα.

Το 1952, πραγματοποιήθηκε η ίδρυση έξι κοινών ταμείων εκμετάλλευσης λεωφορείων, τα ΚΤΕΛ. Αυτά λειτουργούσαν από το 1941 υπό το βλέμμα του Οργανισμού Ελέγχου Αστικών Συγκοινωνιών.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Το 1929 η ίδρυση της ΗΕΜ είχε σαν αρμοδιότητα τη λειτουργία των τραμ, τρόλεϊ και λεωφορείων σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά. Όμως, το 1956 περιορίστηκε στο τρόλεϊ, το οποίο καταργήθηκε το 1970, δίνοντας τη σκυτάλη στον ΗΛΠΑΠ.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Το 1961 ιδρύθηκε η πρώτη κρατική εταιρεία αστικών συγκοινωνιών. Η επωνυμία της στις ΑΣΠΑ ήταν γνωστή ως 7ο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, το 1977 αφαιρέθηκαν οι άδειες λειτουργίας της Αττικής Συγκοινωνίας από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες των λεωφορείων.

Εκείνη τη χρονική περίοδο ιδρύθηκε η Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών, ενώ ιδρύθηκε και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών. Στόχος τους ήταν ο σχεδιασμός, ο συντονισμός και η εποπτεία των συγκοινωνιών της Αθήνας. Το 1993 έγινε ΟΑΣΑ και είχε τις ίδιες ευθύνες.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Ένα χρόνο αργότερα, ιδρύθηκε η ΕΘΕΛ. Στόχος της ήταν η εκτέλεση και η εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου. Αυτό θα γίνονταν με θερμαινόμενα λεωφορεία υπό τον ΟΑΣΑ.

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Περισσότερες εικόνες από τα παλιά λεωφορεία της Ελλάδας

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Θυμάσαι τότε που τα λεωφορεία είχαν εισπράκτορα και το εισιτήριο λίγες δραχμές;

Θλίψη στο Άργος: Εργαζόμενος στην καθαριότητα πέθανε εν ώρα εργασίας – Ήταν πατέρας 4 παιδιών

EKTAKTO – Φωτιά TΩΡA σε πασίγνωστο Χιονοδρομικό Κέντρο της Ελλάδας: Σuναγερμός στην Πυροσβεστική

«Λάκη, σε ευχαριστώ που γύρισες»: Οι 26 λέξεις του Λαζόπουλου για τις οποίες αποθεώθηκε

Eκτακτη ανακoίνωση: Πpόσεχε αν έχεις λoγαριασμό στην Εθνική – Τι έχει συμβεί

Γέννησε πριν λίγο η Αλεξάνδρα Νίκα: Πατέρας για πρώτη φορά ο Κωνσταντίνος Αργυρός – To φύλο του μωρού

Προτεινόμενα