«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Ο κολοσσός των σούπερ μάρκετ ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα, η μεγάλη επιστροφή

by Maria Giannoutsou
«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Ο κολοσσός των σούπερ μάρκετ ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα, η μεγάλη επιστροφή

Τα Carrefour ξαναζωντανεύουν στην Ελλάδα και αναμένεται να κάνουν δυναμική επιστροφή, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό στα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ.
Ειδικότερα, ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα, η ιστορία της οποίας ξεκινά το 1959, με τη συνάντηση του Marcel Fournier, ιδιοκτήτη ενός καταστήματος νεωτερισμών στο Annecy και της οικογένειας Badin-Defforey, χονδρέμπορου τροφίμων στο Lagnieu στο Ain.

Προερχόμενοι από επιχειρηματικές οικογένειες, ο Marcel Fournier και ο Denis Defforey εφάρμοσαν self-service γαλλικού τύπου, πρώτα σε μια επιφάνεια 200 τμ, προτού ανοίξουν τον Ιούνιο του 1960 ένα σούπερ μάρκετ 850 τμ, στη διασταύρωση της λεωφόρου Parmelan και της λεωφόρου André-Theuriet στο Annecy.

Άλλωστε η γαλλική λέξη “Carrefour” σημαίνει «σταυροδρόμι» και «δημόσια πλατεία».

Το 1970 η Carrefour εισέρχεται στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, ενώ τρία χρόνια αργότερα ξεκινά η «διεθνοποίησή» της, μέσω της εξερεύνησης νέων αγορών. Έτος ορόσημο αποδείχθηκε το 1999, όταν η συγχώνευση της Carrefour με την Promodès γέννησε τον δεύτερο μεγαλύτερο διανομέα στον κόσμο.

Σήμερα, με ένα δίκτυο περίπου 13.000 καταστημάτων, σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Αφρική, η Carrefour αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους σούπερ μαρκετ σε παγκόσμιο επίπεδο, με έσοδα ύψους 78,6 δισ. ευρώ το 2020. Ο όμιλος απασχολεί 320.000 εργαζόμενους.

Η πρώτη εμφάνιση της Carrefour στην Ελλάδα
Η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα.

Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour – Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Το έμβλημα του Carrefour προκαλεί μέχρι σήμερα ερωτηματικά. Κάποιοι νομίζουν ότι είναι απλώς το λατινικό γράμμα C, ορισμένοι το βλέπουν ως βέλος και κάποιοι άλλοι είναι σίγουροι ότι πρόκειται για αμόνι. Σχεδόν άγνωστη παραμένει, εξήντα χρόνια από την ίδρυσή του, η ιστορία του γαλλικού ομίλου.

Η δημιουργία του πρώτου Carrefour γίνεται στην πόλη Ανσί της Νοτιοανατολικής Γαλλίας. Ιδιοκτήτες και ιδρυτές της νέας εταιρείας ήταν η οικογένεια Ντεφορέ και ο Μαρσέλ Φουρνιέ. Οι πρώτοι ήταν οι κληρονόμοι μιας δυναστείας εμπόρων και ο δεύτερος ένας ανήσυχος έμπορος από το Ανσί. Ο Φουρνιέ είχε προσπαθήσει από το 1950 να αλλάξει την εικόνα του ψιλικατζίδικου που κληρονόμησε από τον (ιταλικής καταγωγής) πατέρα του. Με το άνοιγμα του πρώτου πολυκαταστήματος Leclerc στην πόλη του, αντιλήφθηκε ότι το μέλλον βρίσκεται σε έναν νέο τύπο μαγαζιού που «τα έχει όλα και συμφέρει».

Η αλυσίδα θα μπορούσε να είχε διατηρήσει μέχρι σήμερα την επωνυμία Agora, όμως ο Φουρνιέ σκέφτηκε ότι το όνομα αυτό μπορεί να μη γινόταν αμέσως κατανοητό από το ευρύ κοινό. Ετσι, αντί της ελληνικής «αγοράς» προκρίθηκε η γαλλική λέξη «σταυροδρόμι» καθώς το πρώτο Carrefour βρισκόταν στο σταυροδρόμι πέντε οδών στην Ανσί.

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα. Μέσω της θυγατρικής της AVE Retail & More A.E., σχεδιάζει τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων economy και το rebranding αυτών σε Carrefour express, στο πρώτο εξάμηνο του έτους, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του και το brand awareness και στην Αττική. Παράλληλα συνεχίζει την ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων εταιρικών και franchise, με στόχο 30 νέα καταστήματα, έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους.

Το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο του 2024.

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης εξετάζει διάφορες ευκαιρίες εξαγορών που παρουσιάζονται. Μάλιστα στην Βουλγαρία τα πλανά περιλαμβάνουν το Rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo στην έως τον Σεπτέμβριο.

«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Ο κολοσσός των σούπερ μάρκετ ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα, η μεγάλη επιστροφή

«Τρέμουν» Σκλαβενίτης, MyMarket, Lidl: Ο κολοσσός των σούπερ μάρκετ ξαναζωντανεύει στην Ελλάδα, η μεγάλη επιστροφή

«Μούδιασαν» Μασούτης, Lidl & MyMarket: Η κίνηση του Σκλαβενίτη που τελειώνει τον ανταγωνισμό στα σούπερ μάρκετ
Ο Σκλαβενίτης, που σχεδιάζει να επεκταθεί σε Ελλάδα και Κύπρο, προχώρησε στην ίδρυση της “Πίτσος Διαχείριση Ακινήτων Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία”, μία κίνηση που συνδέεται με την αξιοποίηση του ακινήτου εντός του οποίου βρίσκεται το εργοστάσιο της BSH στου Ρέντη, που είχε εξαγοράσει ο όμιλος στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς.

Στις εν λόγω εγκαταστάσεις λειτουργούσε από το 1959 έως τον Απρίλιο του 2021 το εργοστάσιο της Πίτσος. Το ακίνητο βρίσκεται στον Άγιο Ι. Ρέντη, στην οδό Παρνασσού 8, η συνολική επιφάνεια των ορόφων είναι 53.399 τ.μ. και έχει ανεγερθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 51.845,86 τ.μ.

Σύμφωνα με το έγγραφο σύστασης της εταιρείας στο ΓΕΜΗ, το μετοχικό κεφάλαιο της νεοσυσταθείσας εταιρείας, μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ), ανέρχεται σε 300.000 ευρώ.

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι στον σκοπό της εταιρείας περιλαμβάνονται:

η εκμίσθωση και διαχείριση ιδιόκτητων ή μισθωμένων ακίνητων

άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυχαγωγίας

ανάπτυξη οικοδομικών σχεδίων

δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλλων θεματικών πάρκων

γκαταστάσεις γυμναστικής

εκμετάλλευση αθλητικών εγκαταστάσεων

κατασκευαστικές εργασίες κτιρίων για κατοικίες και μη

μεσιτικά γραφεία ακίνητων

οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων

υπηρεσίες εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης

υπηρεσίες θεατρικών αιθουσών

υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο ταχείας εξυπηρετήσεως (φαστ φουντ), με παροχή σερβιρίσματος

υπηρεσίες παροχής γευμάτων από εστιατόριο, ταβέρνα, ψαροταβέρνα, ψησταριά, με ζωντανή μουσική από ορχήστρα τριών τουλάχιστον

υπηρεσίες στεγασμένων χώρων άλλων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων

υπηρεσίες ταξιθέτησης κοινού σε θέατρα και κινηματογράφους

υπηρεσίες υπαίθριων χώρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, άλλες αθλητικές δραστηριότητες, υπηρεσίες χώρων στάθμευσης

Ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί πώς θα χρησιμοποιήσει ο όμιλος Σκλαβενίτη το εν λόγω ακίνητο, αλλά εκεί αναμένεται να δημιουργηθεί παραγωγική μονάδα, όπου θα συγκεντρωθούν τα εργοστάσια τροφίμων του, ενώ μέρος του ακινήτου μπορεί να αξιοποιηθεί και για κέντρο διανομής (logistics center).

Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το καλοκαίρι, τα αδέλφια Σκλαβενίτη συνέστησαν την Άρτεμις Διαχείρισης Ακινήτων, για τη βέλτιστη διαχείριση των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων του ομίλου. Η νέα εταιρεία ξεκίνησε με μετοχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ, το οποίο κατέβαλαν ισομερώς οι Γεράσιμος, Μαρία και Βασιλική.

Εξάλλου, με “εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς” προχωρά το project της Ten Brinke στην Μαγούλα, για λογαριασμό του ομίλου Σκλαβενίτη.

Το υπό κατασκευή βιομηχανικό κτήριο μικτής χρήσης, σε οικόπεδο έκτασης περίπου 42.000 τ.μ., αποτελείται από δύο κτηριακούς όγκους, σε επαφή μεταξύ τους: τον ήδη στεγασμένο στο βάθος και τον μπροστινό.

Το έργο αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2024 και εκεί, θα παράγονται τα έτοιμα γεύματα της Σκλαβενίτης, στο πατάρι θα βρίσκεται η παραγωγή και κάτω τα logistics.

Κινήσεις επέκτασης του Σκλαβενίτη σε Ελλάδα
Επίσης, τον περασμένο μήνα, η εταιρεία έλαβε προέγκριση οικοδομικής άδειας από το Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, ώστε να προχωρήσει σε αλλαγή χρήσης ακινήτου από αποθήκη σε βιομηχανική μονάδα αρτοζαχαροπλαστικής.

Το ακίνητο βρίσκεται στην Επαρχιακή Οδό Μαρκοπούλου-Καλυβίων (Περιοχή Μπουγάζι ή Ρίζα Γκιάκου). Το εμβαδόν του οικοπέδου είναι 12.776,39 τετραγωνικά μέτρα και το εμβαδόν δόμησης κτιρίου 3.957,65 τετραγωνικά μέτρα. Ακόμη, η προέγκριση κάνει λόγο για κτίριο δύο ορόφων, με μέγιστο ύψος 8,34 μέτρα και 10 θέσεις στάθμευσης. Η προέγκριση ισχύει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026.

Στην Ελλάδα, την τελευταία διετία, η αλυσίδα ενισχύει συνεχώς το δίκτυο της, είτε ανακαινίζοντας καταστήματα, είτε προχωρώντας σε εξαγορές, με πιο πρόσφατες τις:

Γέγος στην Ανατολική Αττική

SEP Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα

AS Agora στην Θεσσαλία

Το δίκτυο της Σκλαβενίτης αριθμεί 454 καταστήματα στην Ελλάδα, 4 Κέντρα Διανομής Παραγγελιών eMarket και 7 Κέντρα Διανομής στην Ελλάδα, ενώ συνολικά ο όμιλος διαθέτει 525 Καταστήματα.

Η αλυσίδα συνεχίζει να αναπτύσσεται και φέτος με υψηλότερους ρυθμούς από την αγορά, κερδίζοντας υψηλότερα μερίδια.

Ο Σκλαβενίτης επεκτείνεται και στην Κύπρο
Ο κορυφαίος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας κοιτάζει και αγορές εκτός Ελλάδας. Ειδικότερα, στην Κύπρο, βρίσκεται σε συζητήσεις με δύο αλυσίδες της χώρας για πιθανή συνεργασία ή εξαγορά.

Διαθέτοντας 18 καταστήματα (τα πρώην Carrefour) στην Κύπρο, η Σκλαβενίτης προσβλέπει σε σημαντική ενίσχυση μεριδίου της στην εκεί αγορά, τα επόμενα χρόνια, ιδίως σε περιοχές όπου δεν έχει έντονη παρουσία.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει 8 καταστήματα στη Λευκωσία, 2 στην Πάφο, 5 στη Λεμεσό, 2 στη Λάρνακα και 1 στο Παραλίμνι.

Η Σκλαβενίτης σχεδιάζει να προχωρήσει και σε ανακαινίσεις των καταστημάτων της στην Κύπρο, θέλοντας να βελτιώσει περισσότερο την εμπειρία του πελάτη.

Ακουμπάει ταβάνι, κοστiζει πολλά 100άpικα: Η Βανδή και η κόρης της ανέβηκαν σε σκάλα και στόλισαν το πιο ακpιβό χριστουγεννιάτικο δέντρο

Πριν από 13 χρόνια: Έτσι ήταν η Ειρήνη Μουρτζούκου σε ηλικία 11 ετών – Στο «φως» φωτογραφίες

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πήρε τηλέφωνο τον Ντόναλντ Τραμπ

Χαμός στο Voice: Γνωστός τραγουδιστής πήγε ως διαγωνιζόμενος οι κριτές τα έχασαν μόλις είδαν ποιος είναι

Τσατραφύλλιας: Καταποντισμός για 48 ώρες – Για ποιες περιοχές υπάρχει ηχηρή προειδοποίηση

Προτεινόμενα