1875: Όταν η Λεωφόρος Αλεξάνδρας ήταν ακόμα χωματόδρομος

by Newsroom i-diakopes.gr
1875: Όταν η Λεωφόρος Αλεξάνδρας ήταν ακόμα χωματόδρομος

Όταν η Λεωφόρος Αλεξάνδρας ήταν ακόμα χωματόδρομος, ένας όμορφος επαρχιακός δρόμος.

Η κεντρική οδός με το τραμ και τις κότες, που πήρε το όνομά της από τη θλιμμένη πριγκίπισσα των Αθηνών.

Ήταν δημοφιλής και πέθανε μετά τη γέννηση του δεύτερου παιδιού της. Ο άλλος γιος της εξαφανίστηκε.

Tο 1876 χαράχτηκε ο δρόμος από τον μηχανικό Ιωάννη Γενίσαρλη, ο οποίος θα ένωνε την Πατησίων με τη λεωφόρο Κηφισίας.

 Όμως ο δρόμος στα σχέδια, περνούσε μέσα από το ιδιωτικό κτήμα του Γ. Νικολαΐδη ο οποίος αντέδρασε στην πρόταση να διχοτομηθεί η περιουσία του. 

Η τότε κυβέρνηση, βλέποντας το αδιέξοδο ήταν έτοιμη να ακυρώσει τη δημιουργία του δρόμου όταν την τελευταία στιγμή ο Νικολαΐδης δέχτηκε τελικά να πουλήσει το 300 στρεμμάτων κτήμα του. 

Το μεγάλο αυτό έργο ξεκίνησε και τελικά ολοκληρώθηκε το 1891, μία χρονιά όμως που συνέπεσε με τον θάνατο της πολυαγαπημένης κόρης του βασιλιά Γεωργίου Α’ και της βασίλισσας Όλγας αλλά και “αγαπημένης κόρης των Αθηνών”, όπως την αποκαλούσαν, πριγκίπισσας Αλεξάνδρας. 

Έτσι προς τιμήν της, ο δρόμος που ένωσε την λεωφόρο Κηφισίας με την Πατησίων, ονομάστηκε Αλεξάνδρας.

Η Λεωφόρος Αλεξάνδρας ονομάστηκε έτσι προς τιμή της Πριγκίπισσας Αλεξάνδρας και φιλοξενεί αρκετά γνωστά κτίρια και σημεία ενδιαφέροντος, όπως το Γήπεδο Απόστολος Νικολαΐδης, τον Άρειο Πάγο, το κτίριο της ΓΣΕΕ, την έδρα της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής (ΓΑΔΑ), καθώς και τον σταθμό Αμπελόκηποι του Μετρό της Αθήνας. 

Προτεινόμενα