Ο κλάδος των αερομεταφορών δέχεται ισχυρό πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, με αποτέλεσμα πολλές αεροπορικές εταιρείες να κινδυνεύουν να πτωχεύσουν. Δημοσίευμα της Bloomberg αναλύει και παρουσιάζει τις αεροπορικές που κινδυνεύουν περισσότερο.
Οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να χάσουν φέτος το ένα τέταρτο των τρισεκατομμυρίων δολαρίων εσόδων τους, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, καθώς οι χώρες σε όλο τον κόσμο κλείνουν τα σύνορά τους και μάχονται κατά του κορονοϊού. Οι περισσότεροι αερομεταφορείς θα πτωχεύσουν μέχρι το τέλος Μαΐου, εάν δεν μπορούν να βρουν οικονομική υποστήριξη, εκτίμησε την περασμένη εβδομάδα το CAPA-Center for Aviation με έδρα το Σίδνεϊ.
«Σε αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο, θα επιβιώσουν μόνο οι πιο ικανοί», δήλωσε ο CEO της Qatar Airways, Akbar Al Baker.
Όπως και ο ιός έτσι και η κρίση δεν κάνει διακρίσεις, επηρεάζοντας τους πάντες, από τις low cost εταιρείες, μέχρι εθνικούς αερομεταφορείς. Την ίδια στιγμή, και οι κατασκευαστές αεροσκαφών και οι προμηθευτές τους βρίσκονται επίσης υπό τεράστια πίεση, με την Boeing Co. να ζητάει κρατική υποστήριξη δισεκατομμυρίων δολ. και την Airbus SE να επεκτείνει τις πιστώσεις της και να ακυρώνει τα μερίσματα.
Για να προβλεφθούν τυχόν χρεοκοπίες αεροπορικών εταιρειών, στο ρεπορτάζ χρησιμοποιείται η βαθμολόγηση τύπου Z-score, που δημιουργήθηκε από τον Έντουαρντ Άλτμαν.
Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Z-Score που ανέπτυξε ο Edward Altman τη δεκαετία του 1960 για να προβλέψει τις πτωχεύσεις, η Bloomberg φιλτράρει τα στοιχεία από τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες για να εντοπίσει εκείνες που κινδυνεύουν περισσότερο να πτωχεύσουν, βάσει των διαθέσιμων δεδομένων. Οι υπολογισμοί δεν λαμβάνουν υπόψη τα κυβερνητικά προγράμματα διάσωσης ή άλλες πηγές χρηματοδότησης που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διατήρησή τους.
Το Z-score περιλαμβάνει πέντε μεταβλητές μέτρησης της ρευστότητας, της φερεγγυότητας, της κερδοφορίας, της μόχλευσης και της πρόσφατης απόδοσης. Το μοντέλο είχε αρχικά ποσοστά ακρίβειας άνω του 95% στην πρόβλεψη πτωχεύσεων, αλλά έπεσε στο 80% έως 90% λόγω αφερεγγυότητας ένα έτος πριν, δήλωσε ο Altman σε μια συνέντευξη του 2018.
Οι αεροπορικές εταιρείες που κινδυνεύουν να πτωχεύσουν μέσα στην επόμενη διετία