Γιατί κατευθυνόμαστε προς τα καταστήματα με τέτοια αποφασιστικότητα μόλις έχουμε χρήματα στα πορτοφόλια μας;
Με κάθε νέα αγορά αισθανόμαστε λίγο πιο ευτυχισμένοι, αλλά λίγες μέρες αργότερα αυτή η ικανοποίηση φεύγει.
Εμείς αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με αυτό το πρόβλημα μια για πάντα και να καταλάβουμε πώς μπορούμε όλοι να βρούμε την αληθινή ευτυχία.
Αποδεικνύεται ότι το κύριο εμπόδιο στην ευτυχία είναι η προσαρμογή. Μόλις κάτι που έχουμε αγοράσει γίνει συνηθισμένο και απροκάλυπτο, το επίπεδο της ικανοποιητικής ζωής που αισθανόμαστε πέφτει και είμαστε αναγκασμένοι να ψάξουμε για την επόμενη αγορά. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά.
Ωστόσο, η έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Cornell βρήκε έναν τρόπο να σπάσει αυτόν τον επιζήμιο κύκλο. Ο καθηγητής ψυχολογίας Thomas Gilovich έχει δείξει ότι βιώνουμε την ίδια ευτυχία όταν αγοράζουμε κάτι που θέλουμε και όταν ταξιδεύουμε.
Αλλά – και εδώ είναι το πιο σημαντικό σημείο – το ποσό της ευτυχίας που αποκομίζουμε από την αγορά μας πέφτει με την πάροδο του χρόνου, ενώ οι αναμνήσεις από την ταξιδιωτική μας εμπειρία συνεχίζουν να μας παρέχουν ορμόνες ευτυχίας για πολύ περισσότερο.
Πηγαίνοντας σε ασυνήθιστα ταξίδια καθώς και η μάθηση νέων δεξιοτήτων, ακόμα και ακραία αθλήματα – όλα αυτά είναι μια ιδανική πηγή ευτυχίας για τον καθένα μας.
Ένα νέο gadget ή ακόμα και ένα καινούργιο αυτοκίνητο θα γίνει τελικά απλώς ένα ακόμα συνηθισμένο αντικείμενο που έχουμε στην κατοχή μας ή μετά από καιρό θα γίνει παλαιό κια ξεπερασμένο. Κάθε νέα εμεπειρία, από την άλλη πλευρά, γίνεται μια πραγματική πηγή χαράς που μένει μαζί μας για όλη μας τη ζωή.