Μετά τη σταδιακή άρση των περιορισμών στις μεταφορές εντός Ελλάδας που ανακοινώθηκε από τις ελληνικές αρχές τις προηγούμενες μέρες και τις κατευθύνσεις από την ΕΕ για τους κανονισμούς εισόδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Aegeam από τις 18 Μαΐου θα προχωρήσει σε ένα πρώτο βήμα ενίσχυσης συχνοτήτων προς Ηράκλειο, Χανιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη και κατόπιν από 25 Μαΐου προς Ρόδο, Κέρκυρα, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και τους υπολοίπους προορισμούς του δικτύου εσωτερικού.
Επίσης, σταδιακά μέχρι τα τέλη Μαΐου, θα προχωρήσει και στην επανέναρξη διασύνδεσης με βασικούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Συγκεκριμένα προγραμματίζεται μέσα στον Μάιο η επανέναρξη των πτήσεων από την Αθήνα προς το Μόναχο, τη Ζυρίχη, τη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη, με μικρή κατά αρχήν συχνότητα.
Ταυτόχρονα θα αυξήσει τις πτήσεις προς τις Βρυξέλλες, το μοναδικό προορισμό εξωτερικού που έως σήμερα δεν είχαν ανασταλεί.
Η Aegean προτίθεται να αποκαταστήσει σταδιακά και με προσεκτικά βήματα το δίκτυό της, με απόλυτο σεβασμό στην εθνική προσπάθεια για έλεγχο της κρίσης του COVID-19. Για το λόγο αυτό βρίσκεται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, για να συμβάλει στη διαμόρφωση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, με προτεραιότητα φυσικά την υγεία και την ασφάλεια τόσο των επιβατών όσο και των πληρωμάτων.
Στο πλαίσιο αυτό, έχει ήδη αναβαθμίσει τα αυξημένα προληπτικά μέτρα πριν, κατά τη διάρκεια επιβίβασης, αλλά και κατά την πτήση, καθώς και την υποχρεωτική χρήση μάσκας για τα πληρώματα και τους επιβάτες καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Φυσικά οι διαδικασίες καθαρισμού και απολύμανσης αεροσκαφών έχουν αυξηθεί, και είναι έτοιμη να προσαρμοστεί σε τυχόν πρόσθετα μέτρα, μετά και από τις επίσημες ανακοινώσεις των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Της πανδημίας μύρια δεινά έπονται… Ναι και δεν είναι υπερβολή. Ο Covid-19 θα αλλάξει τους τρόπους που ταξιδεύουμε. Η γνώμη μου είναι ότι τα επόμενα δυο χρόνια θα δούμε μια φοβερή αύξηση στα αεροπορικά εισιτήρια. Θα αντιμετωπίσουμε τιμές όπως την δεκαετία του 1990 που είχαμε για Λονδίνο 2 πτήσεις την εβδομάδα και τιμή εισιτηρίου… μόνο για πλούσιους!!
! Γιατί τότε είχαμε πανάκριβα εισιτήρια; Διότι τα αεροπλάνα ήταν λίγα και η ζήτηση μεγάλη. Άρα λειτουργούσε ο νόμος του εμπορίου προσφορά και ζήτηση. Τώρα τι συμβαίνει; Θα πάμε ανάποδα.
Ο κόσμος δεν θα ταξιδεύει,θα υπάρχει φόβος και αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι αεροπορικές να περιορίσουν το πτητικό έργο. Θα έχουμε λιγότερα αεροπλάνα στον αέρα,λιγότερες συνδέσεις και λιγότερες προσφορές. Άρα θα ταξιδεύουν οι τολμηροί και οι πλούσιοι.
Μην βλέπετε τώρα τους επιθανάτιους ρόγχους κάποιων εταιρειών που προσπαθούν να σώσουν τα άσωστα με προσφορές χαμηλές. Εκτιμώ πως η μεγάλη εικόνα σε 4 μήνες θα είναι διαφορετική. Το θετικό της ιστορίας είναι ότι η airfrance ξεκινάει πτήσεις για Ελλάδα και θα τονωθεί λίγο ίσως ο τουρισμός.
Τι λέει ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ που ξέρει τα πράγματα από μέσα
Τα αεροπορικά εισιτήρια θα ακριβύνουν, θα περιμένουμε ώρες και θα θερμομετρούμαστε πριν από την επιβίβαση και θα αποχαιρετήσουμε οριστικά το αλκοόλ εν ώρα πτήσης.
Ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, επικεφαλής της Ενωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), εκτιμά ότι οι τιμές των εισιτηρίων θα εκτιναχθούν κατά 50%, εφόσον επιβληθεί στις αεροπορικές εταιρείες να λάβουν μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης στις καμπίνες επιβατών. Κάποιες, όπως η Delta και η EasyJet, ήδη αποφάσισαν την κατάργηση της μεσαίας θέσης, ενώ οι σχεδιαστές αεροσκαφών μελετούν το ενδεχόμενο τοποθέτησης πλέξιγκλας μεταξύ των θέσεων.
Οι χάρτινοι κατάλογοι φαγητών και τα περιοδικά θα αποτελέσουν παρελθόν. Κάποιες εταιρείες ήδη κατήργησαν το αλκοόλ και τα γεύματα στην πτήση προκειμένου να μειώσουν την επαφή επιβατών και πληρώματος, άλλες θα σερβίρουν ποτά «σφραγισμένα» στο ποτήρι, και κάποιες ενθαρρύνουν το επιβατικό κοινό να φέρνει από το σπίτι το φαγητό του.
Υπολογίζεται, επίσης, ότι η τετράωρη αναμονή στο αεροδρόμιο θα αποτελεί τον κανόνα, επειδή κάποια αεροδρόμια θέλουν να αποστειρώνουν τις πλαστικές και μεταλλικές αποσκευές, περνώντας τις υπό υπεριώδη ακτινοβολία. βεβαίως, οι «καθαρές» βαλίτσες θα κοστίζουν περισσότερο. Πολλοί αερομεταφορείς, όπως η γερμανική Lufthansa, επιβάλλουν τη χρήση μάσκας τόσο στο πλήρωμα όσο και στους επιβάτες.
Φυσικά, το τι πρόκειται να συμβεί στους ελέγχους ασφαλείας των αεροδρομίων, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, αποτελεί αίνιγμα. Στις ΗΠΑ, όπου εφαρμόζονται ιδιαίτερα αυστηροί κανονισμοί, ήδη επιτράπηκε η μεταφορά μπουκαλιών αντισηπτικού, μεγαλύτερων των 100ml.
H εκπρόσωπος Τύπου της Αρχής Αεροδρομίων της Νέας Υόρκης, πάντως, δήλωσε ότι θα ζητείται από τους επιβάτες να αδειάζουν τις τσέπες τους πάνω στις αποσκευές τους, και όχι στα γνωστά πλαστικά κουτιά, ενώ όσοι πραγματοποιούν την έρευνα θα πρέπει να αλλάζουν γάντια εφόσον το ζητήσει ο επιβάτης. Όπως καταλαβαίνεται φυσικά θα κάνουμε καιρό να κάνουμε ταξίδια γι αυτό και σας έχω ένα βίντεο καταπληκτικό από τις Μαλδίβες.
Στις 4 Μαΐου, η εξαιρετικά χαμηλού κόστους αερομεταφορέας των ΗΠΑ Frontier Airlines ανακοίνωσε τημ έξτρα χρέωση “More Room”, που μπορεί να αγοραστεί για πτήσεις μεταξύ 8 Μαΐου και 31 Αυγούστου. Με αυτήν την χρέωση, ένας επιβάτης θα μπορούσε να πληρώσει από 39 δολάρια με κάθε τρόπο για να εγγυηθεί ότι η μεσαία θέση θα παραμείνει κενή.
Στις 6 Μαΐου, η αεροπορική εταιρεία ακύρωσε το σχέδιο αφού δέχθηκε κριτική από μέλη του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ωστόσο, η IATA, η παγκόσμια εμπορική ένωση αεροπορικών εταιρειών, θέλει να έχει την τελευταία λέξη για το θέμα της απόστασης στα αεροσκάφη. Το δελτίο τύπου της στις 5 Μαΐου υποστηρίζει ότι δεν υποχρεούνται οι αεροπορικές εταιρείες να κρατούν τις μεσαίες θέσεις.
«Η IATA ουσιαστικά λέει ότι η οικονομική υγεία των αεροπορικών εταιρειών έχει μεγαλύτερη σημασία από την υγεία των υπαλλήλων ή των πελατών τους», λέει ο Henry Harteveldt, αναλυτής αεροπορικών εταιρειών στο Atmosphere Research Group.
“Αυτό το δελτίο τύπου περιλαμβάνει μια εκτίμηση ότι τα αεροπορικά εισιτήρια θα πρέπει να αυξηθούν, εάν οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να αφήσουν κενά τα μεσαία καθίσματα.
Εάν η ζήτηση παραμείνει χαμηλή και οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανταγωνιστούν για έναν περιορισμένο αριθμό ταξιδιωτών, τότε πιθανότατα θα χρησιμοποιήσουν χαμηλούς ναύλους για να προσελκύσουν όσους περισσότερους ταξιδιώτες μπορούν. “
Και ορίστε και μερικές ιδέες για ονειρικά ταξίδια σε περίπτωση που αυτά τα σενάρια πέσουν στο κενό…
Οι τιμές του πετρελαίου μειώνονται, οπότε θα μειωθούν και τα αεροπορικά εισιτήρια;
Το αναμεμιγμένο και εξευγενισμένο, αργό πετρέλαιο γίνεται το καύσιμο αεριωθουμένων που απαιτείται για την κυριολεκτική τροφοδοσία της αεροπορίας. Οι αεροπορικές εταιρείες επιβάλλουν επιβαρύνσεις καυσίμων για να βοηθήσουν στην πληρωμή τους, οι οποίες περιλαμβάνονται στην τελική τιμή του εισιτηρίου ως χρέωση “YQ”, η οποία αντιπροσωπεύει διακυμάνσεις στο κόστος καυσίμου.
Στα τέλη Απριλίου, οι τιμές για τα βαρέλια αργού πετρελαίου έπεσαν αρκετά.
Για ένα τυπικό εισιτήριο μετ ‘επιστροφής της British Airways μεταξύ Λονδίνου και Γιοχάνεσμπουργκ για ταξίδι τον Αύγουστο του 2020, η χρέωση καυσίμου YQ ανέρχεται σε 189 δολάρια, το 30% του συνόλου των αεροπορικών εισιτηρίων των 610 δολαρίων.
“Τα καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών αντιπροσωπεύουν συνήθως το 20-25% των λειτουργικών εξόδων μιας αεροπορικής εταιρείας”, δήλωσε ο Manoel Suhet στο CNN Travel.
Ο Suhet, Διευθύνων Σύμβουλος της Business Traveler Deals και πρώην στέλεχος αεροπορικών εταιρειών με φόντο τη διεθνή διανομή πετρελαίου, υπολογίζει ότι, εάν οι τιμές του αργού πετρελαίου και των καυσίμων αεριωθούμενων αεροπλάνων συνεχίσουν να μειώνονται, οι αερομεταφορείς μπορεί να επωφεληθούν από αυτό το περιβάλλον χαμηλότερων τιμών.
Επομένως, παρόλο που το πετρέλαιο είναι φθηνό, τα καύσιμα αεριωθουμένων συνεχίζουν να καθορίζονται από αυτό.
Οι προορισμοί χρειάζονται τουρισμό, οπότε θα υπάρχουν προσφορές αεροπορικών εισιτηρίων;
Η αβεβαιότητα δημιουργεί δισταγμό και, για ορισμένους, ακόμη και αν τα αεροπορικά εισιτήρια «πέσουν» συγκλονιστικά χαμηλά μπορεί να μην είναι αρκετό για να εμπνεύσει τις κρατήσεις έως ότου σταθεροποιηθούν οι συνθήκες υγείας και τα οικονομικά.
Η Asiana Airlines προωθεί τις πωλήσεις εισιτηρίων της με την υπόσχεση «αγοράστε τώρα, πετάξτε οποιαδήποτε ημερομηνία». Κάντε κράτηση πτήσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς τη Νότια Κορέα στην Asiana και η αεροπορική εταιρεία θα παραιτηθεί από την αλλαγή τελών όχι μόνο μία φορά, μια συνδιαλλαγή που έχει γίνει στάνταρ μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών κατά τη διάρκεια του COVID, αλλά και έως και τρεις φορές.
Επομένως, πόσο ακριβό θα είναι το αεροπορικό ταξίδι;
Αφού τελειώσει η κρίση του Covid-19, η τιμή του εισιτηρίου μπορεί, για παράδειγμα, για το Κανκούν να κυμανθεί από 70 δολάρια έως 350 δολάρια.
Οι αεροπορικοί ναύλοι θα συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στην προσφορά και τη ζήτηση, αλλά προκύπτει η πιθανότητα προώθησης του τουρισμού ή η ανάγκη κοινωνικής απόστασης στα αεροπλάνα, καθώς οι δυνάμεις που προορίζονται να ωθήσουν τις τιμές λίγο χαμηλότερα ή λίγο υψηλότερα.
Οι απόψεις σχετικά με το ποιες είναι ή δεν είναι καλές προσφορές για τα εισιτήρια και η απόφαση αγοράς θα είναι, όπως και πριν, θα εξακολουθούν να εξαρτώνται από τον ταξιδιώτη.
Και θα κλείσω αυτό το αφιέρωμα που ίσως να ήταν χρήσιμο για εσάς με την άποψη μου αν θα έχουμε μειώσεις τιμών στα ξενοδοχεία στην Ελλάδα για το φετινό καλοκαίρι.